* Alice perspektiv*
Jag vaknade som vanligt i min säng med hans T-shirt. Att jag fortfarande satt med hans tröjor och grät det är väldigt sjukt. Jag trodde vi älskade varandra. Fast när Hanna, skolans bitch skrev till mig och berättade att han var otrogen så smsade jag han direkt. "Det är slut" var det ända jag skrev innan jag stängde av telefonen så att jag slapp se hans sms. Jag har ignorerat dem och andvändt min surfplatta, Under 3 veckors tid har jag inte tryckt igång min telefon men idag så ska jag det. Jag hoppade ur min säng och släpade fram mig till byrån och drog åt mig min telefon och tryckte igång den. Så fort den hade satts igång så bombades hela skärmen. Jag hade över 100 sms och flera missade samtal. Alla var från han, Felix. Jag storgrät men. Men såg att vissa av dem 1000 missade samtalen var från min bästa vän, Omar. Jag bestämde mig för att ringa honom. Jag tog fram hans namn och tryckte på telefonsymbolen.
* Felix's perspektiv*
Jag satt som vanligt i soffan och hållde i en bild på mig och Alice och försökte koncentrera mig på en film som killarna hade satt igång. Omar tittade medlidande på mig ibland. Plötsligt ringer en telefon och det är omars. Han blir helt stel och tittar på mig innan han svarar och sätter på högtalare. Hey Alice! Det var inte igår! Svarade han. Jag ryckte till och slängde mig fram till honom. Ja..gg behöver d..ii..g Oma..ar snyftade Alice. Jag kommer finaste! Svarade Omar och samtalet klickades bort. Han reste sig upp och började gå mot hallen. Vart ska du!? Skrek jag. Jag ska jue till Alice! Svarade han lungt tillbacka. Det ska du inte alls! Det är min flickvän! Nu skrek jag verkligen. Din exflickvän, rättade han mig innan han gick ut. Nör ytterdörren smälldes igen så tappade jag all balans och föll till golvet. Jag kurrade ihop mig till en boll och började gråta. Oscar och Ogge kom Direkt fram till mig och gav mig en brohug. Jag pallar inte se dig så här. Du ska ringa henne! Viskade Oscar i mitt öra innan han tog min mobil och gav den till mig. Jag slog hennes nummer och hon svarade. J..a? Hennes röst va raspig. Finaste Alice snälla lägg inte på! Du måste lyssna på mig! Till min förvåning la hon inte på utan andades och sa sen. Varsågod berätta. Jag vill berätta för dig face 2 face!, be Omar att följa dig hit. Snälla, jag hördes desperat men hon sa bara okej innan samtalet avbröts. Det tog 10 minuter exakt innan dörren öppnades och Omar klev in. Efter honom gick Alice. Hennes hår var slarvigt uppsatt i en hästsvans och hennes bruna hår var helt rufsigt. Hennes ögon var rödsprängda och hon hade lyckas dra på lite mascara. På henne såg jag att hon hade på sig en stor tröja. Jag kände igen den. Det var min tröja. Hon tittade länge på mig och blicken var först kall innan den såg medlidande ut. Hon tig ett steg fram och kramde mig. Hon kramde mig. Jag kramade henne hårt tillbacka. Hon ryckte till och avslutade kramen och ställde sig framför mig. Vad skulle du förklara? Hon tittade på mig. I enrum? Sa jag och tittade runt på killarna. Killarna nickade och stack upp för trappan och in på mitt rum. Alice, varför gjorde du slut?. Hon stelnade till och tittade ner på sina strumpor. Jag fick ett meddelande mumlade hon fram. Vad stod det? Jag ställde mig upp och tittade ner på henne. Hon var kanske ett halvt huvud kortare än mig. Hon tittade plötsligt upp och mötte mina ögon. Det stod att du var otrogen, Hanna sa det. Den bitchen. Det är inte sant jag lovar. Jag berättade hela historien för henne och hon nickade bara. Jag trodde att hon inte skulle tro mig men jag blev nästan chockad när jag hörde vad hon sa. Felix, jag älskar dig och jag tror dig. Jag reste mig upp och hon kramade mig hårt. Jag kramde henne tillbacka och hennes axel blev blöt. Jag grät.
*Alice perspektiv*
Felix armar runt mig fick mig att bli så glad. Han var verkligen allt för mig. Jag trodde honom. Jag kände att han grät och kramde hårdare. Jag släppte kramen och kollade in i hans fina ögon. Jag tog modet inom mig och ställde mig på tå och kysste han. Det kändes så bra, så rätt. Han kysste mig tillbacka och drog lite lätt ifrån för att säga de orden jag ville höra. Vill du bli min prinsessa igen? Jag log. Om du vill bli min prins först. Sen kysste vi varandra igen.
ESTÁS LEYENDO
Vad är ditt problem?
FanficAlice blir tillsammans med sin pojkvän igen efter allt som har hänt. Felix och hon älskade varandra. Men Omar får starka känslor för henne och trodde aldrig att Felix och hon skulle bli tsm igen. Han såg det som sin chans. Omar sticker och allt han...