Kini malam yang ditunggu-tunggukan oleh para pelajar Dian'z High School iaitu Malam Perlantikan Pengawas.
Ramai yang riuh masih menunggu majlis dimulakan di dalam dewan.
"Aku rasa gemuruh lah wey " kata Luna.Acah boleh macam tak pernah.
"Kau ni dah dua tahun dah nak gemuruh kenapa ?" soal Kayra kasar.Gegeh betul minah ni.
"Kau ni saja la aku nak feeling-feeling sikit." kata Luna.Yang lain tergelak kecil.Layan kejap perangai Luna.
Beberapa minit kemudian ~
Semua keluar daripada dewan untuk sesi memperkenalkan pengawas mengikut biro masing-masing.
Semasa Rayyan masuk sebagai Ketua Pengawas,semua pelajar menyorak kuat.Ada yang saja menyebut nama Aurora.
Dah pasal diorang memang viral.Hahaha.
Setelah selesai majlis pada malam itu,apa lagi ? Semua mesti kemaskan dewan pada malam itu.Itulah pengawas.
Tetapi sebelum itu mereka mengambil gambar sebagai kenangan.
"Aurora,Rayyan panggil dekat atas pentas." kata Haura lalu senyum mengusik.
Aurora menjeling manja lalu ke arah Rayyan di pentas.
"Nak apa ?" soal Aurora sambil bercekak pinggang.
"Tolong ambil gambar aku dengan Nazrin ni " kata Rayyan.Nazrin senyum penuh usikan.
"Irene kan ada.Suruhlah dia" balas Aurora.Dasar orang tua tau nak susahkan dia je.
"Aurora,kau tangkap cantik.Serius aku tak tipu." Thaqif yang baru naik ke pentas berkata.
Nazrin memanggil Kayra dari jauh.
"Eh,tak payahlah.Kayra datang.Dia kan the best photographer." kata Nazrin.
Kayra terus mengambil telefon di tangan Aurora.
"Okay.Aku blah dulu tau." kata Aurora tetapi Rayyan menahannya.
"Aurora sini lah.Sekali." ajak Rayyan.
"Aurora sini kitorang duk belakang " Thaqif pula berkata.
"Jomlah kejap lagi turn Kayra pulak." kata Nazrin.
Aurora terus berdiri di sebelah Rayyan.Thaqif dan Nazrin dibelakang mereka berdua.
"Ready ! 1,2,3 !"
klik ! gambar diambil.
Kayra hanya mampu tersenyum.Macam tak tahu perangai mereka nih.
Dia pun meneruskan kerjanya.Sebenarnya gambar Aurora dengan Rayyan jer.Nazrin dengan Thaqif dah pergi belakang pentas.
Irene memandang sinis ke arah mereka yang berada di atas pentas.Menyempat !
"Yang atas pentas tu dah setel ke ?!!! Tahu nak bercinta je !!!!" jerit Irene dari bawah.Dia panas.
"Rilek lah.Awal lagi " kata Luqman.
"Girls kena balik awal.And now,dah pukul 11.30." balas Irene.
Luqman senyum sinis.
"Baru tahu tanggungjawab ?"
Arlyana datang.
"Betullah apa yang Irene cakap.Nanti dewan tak setel semua nak marah kami." Arlyana membela Irene.Irene membalas senyuman Luqman dengan sinis.
"Daripada korang nak gaduh ni,baik cepat kemas.Cepatlah siap." kata Haura yang sedang menyapu sampah.
Arlyana dan Irene terus pergi.Menyampah.
YOU ARE READING
The Prefects ( 2020 )
Teen FictionIni kisah tentang Dian'z High School.Atau lebih specific ianya tentang prefects. Ingat senang sesuatu organisasi untuk berjaya ? Tanggungjawab yang besar dan penting demi masa hadapan sekolah. Nak tahu liku-liku kehidupan mereka ? Bacalah ! Hehehehe...