Chapter 17

656 64 38
                                    



Normal POV

Di rumah En.Thunder~

Encik Thunder hanya memerhatikan isterinya memandu keluar kawasan rumah. Dia hanya mengeluh panjang. Dia bangun lalu berjalan ke arah biliknya. Tapi sebelum itu, dia singgah sebentar ke office mininya.. Dia membuka laci meja dan mengeluarkan sepucuk surat.

Dia membuka surat itu apabila telah duduk di atas katilnya. Di atas sampul surat itu tertulis, "To Mr. Thunder". Hanya dengan tulisan itu, En.Thunder tahu surat itu daripada Halilintar.

Thunder POV

Surat ini dari Halilintar.. 5 hari lepas surat ini sampai.. Tapi aku langsung tak buka surat ni.. Dan hari ini aku akan baca surat ini..

Thunder: *sigh*

"Kepada En.Thunder,
Saya Halilintar.. Saya tulis surat ini untuk memberitahu Encik sesuatu.. Saya nak bagitau bahawa ini mungkin khabar terakhir dari saya. Lepas ni, saya dah tiada lagi di dunia ini.. Saya nak mengucapkan terima kasih banyak-banyak sebab sanggup menjaga saya dari kecil lagi. Sanggup bekerja, demi menyara saya.. Saya ingin balas budi baik Encik.. Namun hasrat saya tak tercapai.. Malahan saya telah membalas dengan cara yang sudah menjatuhkan nama baik keluarga Encik. Saya minta maaf.. Tapi lepas ni, Encik tak perlu risau lagi.. Sebab saya akan pergi jauh dari sini.. Jadi, saya nak ucapkan terima kasih dan minta maaf sekali lagi.. Saya tahu, Encik takkan baca surat ni.. Yela.. Siapa sudi nak baca surat dari orang macam saya.. Saya rasa ni sahaja daripada saya.. Hali sayang papa selamanya.. Walaupun papa tak sayangkan Hali lagi.. Lepas ni Hali dah tak ada di sisi papa lagi sebab Hali kena pergi.. Jadi papa jangan bersedih dan terus hidup gembira dengan mama.. Lupakan Hali, lagi baik.. Hali minta maaf..

Your son,
Halilintar."

(A/n: Apa aku tulis ni 😂😂

Blaze: Kata-kata terakhir sebelum kau pergi~

a/n: *ambil belon merah*

Blaze: ARGHHH!! PENNYWISE!!! *lari* )

Normal POV

Air mata tak berhenti turun daripada mata En.Thunder. Hatinya terasa sakit apabila terkenangkan apa yang terjadi.. Dia tak percaya dia sanggup menghalau Halilintar.. En.Thunder hanya memeluk surat itu sambil menangis.

Thunder: H-hali.. Maafkan papa.. *menangis teresak-esak*

Di Hospital Pulau Rintis~

Pn.Storm hanya menangis apabila melihat keadaan Halilintar.. Dia memegang erat tangan Halilintar. Pn.Storm tak mahu melepaskannya sebab dia takut Halilintar akan pergi. Di seberang Pn.Storm pula ada Taufan. Taufan hanya memandang muka Halilintar..

Storm: Hali.. Sayang.. Bangun sayang.. *tepuk bahu Hali*

Taufan masih tak berganjak.. Dia hanya mengeratkan lagi peganggan tangan dia dan Halilintar.. Dia tak akan lepaskan Hali lagi..

2 jam kemudian~

2 jam telah berlalu, namun Pn.Strom dan Taufan langsung tak berganjak. Mereka masih setia menunggu Halilintar. Sedang mereka menunggu Halilintar untuk bangun, tiba-tiba mesin yang menyambungkan ke jantung Halilintar berbunyi..

Storm: K-kenapa ni?!
Nurse: Maafkan saya puan.. Tapi semua kena keluar.. Biar doktor selesaikan. *tolak Pn.Storm dan Taufan keluar*


TBC

•••••••

Ya.. Rin nak mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada semua umat Islam~! Yay!! Raya!! 😂😂😂 btw... Rin saja nk bagi cliffhanger WKWKKWKW! ❤️✨

Reason [TauHali FF] ✔️Where stories live. Discover now