E-VE_5

125 20 58
                                    

BLACK VELVET'S POV

"PFFT." Hampir pecah gelak kitorang.

Diorang pulak buat muka pelik melihat reaksi kitorang. Nisa yang memang dah susah nak tahan gelak terus hambur gelak. Diikuti dengan Tikah, Puty, Piyah dan Aimi.

"AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHABAHAHAHHAHAH lawak apa ni siel? Aaaaahahahahahahaanat penatnya gelak weh." Nisa masih tergelak.

"Kau ni dahlah sekeping je weh. Siyes lah?" Puty terus tergelak sakan selepas menyakat Renjun. Renjun buat muka piss off.

"Senyap!" Mark menengking. Terus terdiam kitorang. Tataulah kenapa Mark yang ni macam bapak singa. Bukan dia baby lion ke? Cubalah buat muka comel sikit.

"Ikut je. Jangan banyak cakap." Kata Jeno tanpa menoleh ke arah kitorang. Diorang pun meneruskan langkah diorang. Kitorang just ikut je sebelun bapak singa tu mengaum lagi.

"Padan muka." Jaemin separuh berbisik ke arah kami. Piyah jelir lidah. Jaemin jelir lidah. Piyah jegil mata. Jaemin jegil mata. Piyah pandang badi. Jaemin pandang Piyah sebab Piyah comel eh tibe.

"Dah dah lah tu. Macam budak kecik." Ujar Jisung sambil  menghalakan kepala Jaemin ke depan.

Diorang meneruskan perjalanan. Sampai ke satu koridor yang panjang dan lebar. Di sisi koridor tu pula ada pintu tapi taktau pintu apa.

(+maybe pintu kayu).

Maksud aku pintu bilik apa. Jarak dari satu pintu ke pintu agak jauh. Jaraknya lebih kurang jumlah panjang dua buah bilik darjah. Muka kagum kitorang kembali. Tak lama lepas tu, mereka belok ke kiri dan buka satu pintu.

"Oh dah tiba..." Aimi berbisik sendiri.

"Masuk." Jaemin mengarah dengan nada mendatar. Kitorang pon hanya menurut arahan.

Sekali lagi kitorang tercengang dengan susunatur perabot dalam bilik yang luas dan besar tu.

"Oh sheeeets they didn't joke about this-" Ayat Tikah dipotong oleh Puty

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Oh sheeeets they didn't joke about this-" Ayat Tikah dipotong oleh Puty.

"Jangan cepat terpedaya wahai Tikah. Aku tak rasa diorang serious. Wat lek wat peace."

Diorang menoleh ke arah kitorang dengan muka batak. "Ikut partner masing-masing." Tu je arahan yang keluar daripada mulut Mark.

"Oh wow partner. Terasa taken jap." Kata Piyah sambil flip tudung. Maka diorang ikutlah partner diorang pergi ke mana. Tapi still tak keluar daripada ruangan tu lah. Kitorang mula curiga.

Mark x Aimi situation, Aimi's POV

Aku hanya mengekori Mark dari belakang. Tipulah kalau aku cakap tak seram. Dahlah aku dengan di je ni. Nampak macam kitorang menuju ke satu ...bilik. Okay, ada bilik. Dia bukak pintu bilik tu dan suruh aku masuk. Kejap. Bilik...DIA NAK BUAT APA KAT AKU yEET-

"Kau nak buat apa hah?!" Aku cuba beranikan diri bertanya sambil jauhkan sikit jarak kitorang. Yes dengan Mark yang macam singa ni aku rasa better social distancing 50 meter kalau boleh.

E-VE || NCT DREAM 《BLACKVELVET SERIES》Where stories live. Discover now