Keesokan harinya,Ali datang ke sekolah lebih awal dar kebiasaan.Viktor yang baru sampai pun menyapa Ali.
"weyh Ali!awal datang hari ni?"tegur Viktor.
"oh, hai viktor...." Ali membalas sapaan Viktor dengan muka yang muram.😔😔😔
eehhh...kenapa muka kau monyok ni?kalah main game ke?"Viktor pelik.Selalunya Ali seorang yang periang dan ceria(walaupun selalu kena denda).
"eh taklah...aku ok je"jawab Ali.Ali tidak mahu kawannya bimbang tentang dirinya.(Puan Munah masuk)
'skip sesi belajar'
Pada waktu rehat,Ali pergi ke meja Alicia.
"apa kau nak lagi!"kata Alicia dengan nada menyampah.
"err..sebenarnya aku datang ni nak minta maaf sebab hal semalam tu.."terang Ali.
"aahhh...aku tak dengar alasan kau tu.engkau punya maaf MEMANG TAK BOLEH PAKAI!"tengking Alicia.
"sampai hati dia cakap macam tu"Ali betul betul terasa dengan kata-kata tajam Alicia.
"dah pergi tempat lain.tak selera aku nak makan..."kata Alicia.
(Ali pergi dari situ dengan hati yang terluka)
Pada petang itu,di Akademi Alicia langsung tidak peduli dengan Ali.Ketika latihan..
"alicia!jaga jaga!ada musuh kat belakang!"Ali menjerit.
"Ish!taulah aku jaga diri sendiri...aaah!"(disebabkan Alicia leka satu dron menembaknya dan dia tak dapat elak)
.
.
.
"disebabkan kaulah kita kena gagal!😡😡😡"marah Alicia.
"apa salah aku?!Ali membalas.
"kalau kau tak kacau aku tadi,mungkin kita dan menang!"kata Alicia.
"Aku nak tolong kau je!"Ali cuba membela dirinya.
"kau ni ni asyik menyusahkan orang je!"sindir Alicia.
(kawan kawan mereka nampak lalu menenangkan mereka)
"eh!apa gaduh gaduh ni!korang kan satu team!cubalah korang tak gaduh sehari,memang tak sah"tegur Khai.
"ish kau ni!orang dah panas,kau jangan tambah minyak lagi!"Mika menegur Khai yang bercakap macam takde lesen.
"betul apa"kata Khai.
dah dah,aku nak korang meminta maaf sesama sendiri.tundukkan ego korang yang setinggi langit tu"kata Mika.
"jangan harap!"jawab Alicia sambil meninggalkan kawan-kawannya.
"siapa nak minta maaf dengan dia!marah Ali pun sambil meninggalkan mereka.
Balik dari latihan...
"hisshh!orang kisahkan pasal dia,dia tak ambil peduli!benci betul!kata Ali sambil melampiaskan kemarahannya.
(tiba tiba Viktor call)
"Halo Ali!jom main game!ni ada game baru release tau!"ajak Viktor.
"eerrmm...takpelah viktor.aku ada kerja sekolah nak buat ni...nanti-nanti boleh?"Ali cuba menolak.
"okaylah kalau macam tu"kata Viktor.
"sorry tau,Viktor..."Ali cuba memujuk Viktor.
"eh takpe..aku okay...cuma akhir akhir ni ni kenapa kau macam pendiam je?"tanya Viktor.
"eh,takdelah Viktor.ada masalah sikit je...okay aku letak dulu.bye."Ali terus meletakkan telefon.
"ai...terus letak telefon?takpelah."kata Viktor.
.
.
.
Pada hari hujung minggu,Ali biasanya akan bersiar-siar di sekitar Cyberaya.dia duduk termenung di taman rekreasi sambil berfikir.
"kenapa Alicia macam tak layan aku eh?kau dah buat macam macam untuk lembutkan hati dia tapi...dia langsung tak layan aku...eh macam kenal je siapa tu...
Pandangannya tertangkap pada satu pasangan yang sedang bersiar di taman rekreasi itu juga.Ali ternampak Alicia dengan Rudy sedang bersiar bersama-sama siap pegang tangan lagi...
"patutlah dia tak layan aku..dah taken rupanya..."kata Ali dengan kecewa.
Bersambung...
YOU ARE READING
alixalicia/hingga hujung nyawa-renewed(diperbaharui)
Fanfictionp/s:cerita HHN ni author sudah renewed atau diperbaharui atau diimprovekan cara penceritaan.tapi,skrip dan jalan cerita tidak berubah.mohon dibaca semula ya😁😁😁 'terkadang salah satu cara untuk sesetengah orang untuk menghargai adalah dengan kehi...