💫saliva - 10

457 87 15
                                    

“jadi taehyung baru dapat kerja dekat situ semalam ?” tanya aku tidak mahu perbualan menjadi awkward

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“jadi taehyung baru dapat kerja dekat situ semalam ?” tanya aku tidak mahu perbualan menjadi awkward . dia mengangguk membuatkan aku rasa tenang .

“it's getting late. hyuna balik rumah dulu tau ?” soal aku berhenti berjalan. melambai - lambai tapi taehyung tidak beri apa-apa respon.

“ taetae kenapa ni ?” tanya aku. wajahnya seperti tiada perasaan . ye seperti awal aku jumpa dia .

tiba-tiba senyuman kembali mencerahkan mukanya. “ im not taehyung, im your taetae,” katanya dengan penuh innocent . rupanya dia hanya mahu dipanggil taetae . haih manjanya 😤 .

aku memicit hidungnya . tangan aku mencapai tangan kanannya . “jom, biar hyuna hantar taetae balik,”

dia tidak sedikit pun bergerak walaupun aku sudah menariknya sepuas hati. “tae cepatlah !” kata aku berusaha mengerakkan dia.

“ok fine kalau taknak . hyuna balik dulu,” tangan taehyung aku lepaskan . sengaja aku berlari anak ke hadapan.

“hyunaaa !” jeritnya dari belakang. ha tengah kejar akulah tu . fikir ni filem bollywood ke ha ?

“apa ? tadi taetae taknak balik rumah. hyuna biar je la—”

“taetakderumah,” aku berkerut. kepala yang tidak gatal itu digosok-gosok . laju sangat ayatnya , tak sempat nak tangkat satu perkataan.

“ha ?”

dia mengeluh, “tae tak ada rumah. puas ?”

dia berjalan melepasi aku. wajahnya nampak sayu dan sedih. pasti dia malu dengan aku.

kalau dia tak ada rumah, dia tidur dekat mana ?

“macam tu tae tidur kat mana ?” soal aku diselitkan sedikit kesemputan mengejar dia yang laju berjalan.

“bawah tanah,” jawabnya.

“WHAT ?! TEMPAT TU—”

“kotor. ye tae tahu tu tapi tae takde tempat dah. masa dulu bolehlah duduk dengan jimin,” katanya dengan nada amat perlahan berserta sedikit serak.

tangan taehyung sekali aku capai. “go with me, ppali,” terus jalan menariknya menuju ke rumahku syurgaku acewah .

🤯❤

“takpe ke ? i mean like hyuna perempuan, and tae lelaki,” katanya dengan wajah risau. fikir macam-macamlah mamat ni.

“ and what ? takdepape jadi selainkan tae buat macam-macam dekat hyuna. ha ! ke taetae yang takut hyuna buat apa-apa kat tae lepastu FBI datang ?” kata aku sambil tersenyum sinis membawa kopi yang baru dibancuh ke bar dapur .

“e-ermm..” taehyung mengosok lehernya. merah padam wajahnya membuatkan aku tergelak kecil.

“tapi,” katanya lagi.

“tapi apa ?”

“takpe ke kalau tae duduk sini. hyunakan perempuan,” aku mengeluh . cawan yang dipegang itu aku genggam.

BISMILLAH TOLONGLAH AKU KUATKAN IMAN DENGAN HAMBA-MU YANG SEMAKIN BODOH NI YA TUHAN.













next update ; bila bila la 🤪

Saliva - Kim Taehyung.Where stories live. Discover now