EP4:SILAP

896 64 1
                                    

Pada petang itu,Rudy mengajak Alicia pergi ke suatu tempat yang agak terpencil.Alicia pun ikut sahaja Rudy.

Di tempat itu...

"err...awak,kenapa tempat ni macam gelap je?"kata Alicia yang jelas rasa tidak selesa dengan keadaan itu.

"hehehe...😈😈😈"

PAP!Pergelangan tangan Alicia dipegang oleh Rudy yang mahu melakukan perkara yang tidak baik terhadap Alicia.

"eh,apa awak nak buat ni?!"Alicia yang sedar akan tindakan keterlaluan Rudy mula menjerit meminta pertolongan.

"jeritlah sekuat manapun,takkan ada orang yang dengar"Rudy berkata dengan nada yang jahat.

"jangan buat macam ni..."Alicia mula menyesali dengan tindakan Rudy yang mengambil kesempatan ke atas dirinya.

Tiba tiba pandangan mereka terarah pada satu suara.

"Woi landak!Jangan kau nak apa-apakan dia!"Ali keluar dari tempat dia bersembunyi.Ali sebenarnya sejak dari awal lagi mengekori mereka.

"Damn.Kacau betullah!"Rudy melompat dan mula menyerang Ali.

"Ambil ni!"

Dengan pantas Ali mengambil gasing milik ibunya lalu menghayunkan ke muka Rudy yang menyebabkan dia kesakitan.

"Aaarggghh!"

"Alicia!Lari dulu!"Ali memberi arahan kepada Alicia supaya menyelamatkan dirinya terlebih dahulu.Alicia pun berlari meninggalkan dua orang lelaki itu dalam perkelahian.

"KALAU KAU ANAK JANTAN JOMLAH KITA LAWAN TANPA SENJATA!"Rudy mencabar Ali.

"Okay!"Ali dengan lantang menerima cabaran tersebut.

Rudy cuba untuk menumbuk Ali tetapi dia sempat mengelak.Rudy kemudian menendang kaki Ali menyebabkan Ali jatuh terlentang ke tanah.Rudy memijak perut Ali.

"You're no match for me!"Rudy menyindir Ali yang belum lagi mengibarkan bendera putih.

"aku takkan mengaku kalah!Hiaaahh!"Ali mengambil langkah drastik.

Ali memegang kaki Rudy dan menghempasnya ke tanah.Rudy menghayunkan penumbuknya ke muka Ali.Pap!Dengan mudah Ali menahan tumbukan Rudy dan menarik tangannnya dan melompat kemudian berpusing menyepak muka Rudy.

"aarrrggghhh!sakitnya!"

"lagi sekali kau kacau dia,siap kau!KAU FAHAM TAK!😡😡"Ali memberi amaran kepada Rudy yang sedang terbaring di atas tanah yang sedang menahan kesakitan.

Rudy berlari meninggalkan Ali dengan meraung kesakitan.Ali seperti baru sedar dari dirasuk.

"macam mana aku boleh kalahkan dia ek?first time aku rasa macam tu tanpa pakai IRIS.hmmm..takpelah.aku harap Alicia tak apa apa..."

Di rumah Alicia...

"nasib baik Ali ada tadi kalau tak..masak aku"Alicia berkata sendirian.Alicia mengutuk dirinya sendiri.Yalah,dia selalu menyakitkan hati Ali dan tidak mengendahkan amarannya.Nah,inilah balasannya. 

Sedangkan Ali lah yang paling mengambil ambil berat tentang dirinya.Dia selalu bertanya kepada dirinya sihat ke tak,dah makan belum.Dirinya memasang niat bahawa esok dia akan berjumpa dengan Ali untuk berterima kasih dan meminta maaf atas kesilapannya selama ni.

Keesokan harinya di sekolah,Alicia datang kepada Ali yang sedang duduk termenung di meja belajar pada waktu rehat.

"Errr..h-hai A-Ali..."perempuan yang berpakaian pengawas itu menegur Ali dalam keadaan kekok.Alicia pelik dengan dirinya.Selalunya dia sebagai pengawas amat lantang memberi arahan.

"oh,hai Alicia!kenapa kau nak jumpa aku?"Ali membalas dengan segaris senyuman.Bukan selalu Alicia datang ke tempatnya.Kalau ada pun tentang denda.

"a-aku datang n-ni n-nak mint...."(PENGUMUMAN!perhatian kepada Ali dan Alicia sila datang ke bilik kelab setem sekarang juga)

"Alicia,jom kita pergi misi!"Ali yang mendengar pengumuman itu mengajak Alicia yang berdiri  seperti patung di hadapannya.

"errr...okay"(aduhhh...masa ni la nak ada misi..)

Mereka pun pergi misi...

Seseorang yang mencintaimu karena fisik, maka suatu hari ia juga akan pergi karena alasan fisik tersebut. Seseorang yang menyukaimu karena materi, maka suatu hari ia juga akan pergi karena materi. Tetapi seseorang yang mencintaimu karena hati, ia tidak akan pernah pergi! Karena hati tidak pernah mengajarkan tentang ukuran relatif lebih baik atau lebih buruk. (Tere Liye)

Bersambung

jangan lupa vote dan comment ya!


alixalicia/hingga hujung nyawa-renewed(diperbaharui)Where stories live. Discover now