Photoshoot

15 3 1
                                    


Suddenly Yoongi muncul depan aku..

Yoongi: Oh, penyanyi baru dalam industri hiburan ye...
Aku: hish I don't mean it lah
Yoongi: I guess that you aren't stupid after all. Pandai kau avoiding all the fans as my girlfriend.
Aku(dalam hati): cis baru tahu ke yg aku ni pandai? 😑
Yoongi: Ha jom, meh aku bawakkan kau ke manager aku and she will tell you about our "great love story" 😉

Dalam perjalanan ke bilik manager Yoongi..

AAAAA WHAT SHOULD I DO, I'M SO NERVOUS RN..
even though, aku takdelah rasa macam girlfriend dia sangat but i'm still happy somehow 😄

tok tok tok

Yoongi: hm, dia dah ada dekat sini
Manager Yoongi: Ha masuk. Tutup pintu dan duduk. (sambil menghulurkan dua kertas tebal kepada kami berdua)
Nah, ini dia your love story is ready. Hanya perlu baca atau hafal and let me know if you have any questions.

Aku(dalam hati): KEPALA HOTAK DIA, ADA 100 SOALAN YAL YG NAK KENA HAFAL

Manager Yoongi: Soalan² yg berada dalam kertas tu adalah soalan yg selalu wartawan akan tanya kepada idol² yg sudah terkantoi akan hubungan diorang.

Aku pun bacalah satu persatu soalan² yg ada dalam kertas tu.
Antara soalan² dia adalah...

Q; Where was your first date?
A; It was at an Amusement park at night

Q; What was the atmosphere like between you two?
A; Saya sungguh happy dan ia menyebabkan saya nak pegang tangan dia as much as I wanted to

Fuh setakat ni there is nothing weird in here and then...

Q; Apa yg awak nak pasangan awak to say when you two are having a gReaT tiMe tOgeThEr (if you know you know)
A; call me dADdy

Aku: erm ma..manager, soalan yg terakhir ni kan, tidak ke terlalu keterlaluan? 😳
Manager Yoongi: Soalan yg mana? (sambil membuka kertas soalan)
which part are you not happy with? saya rasa soalan ni okay je (with serious face)
Aku: Please stop talking about this topic with such a serious attitude (pipi aku mula kemerahan disebabkan malu, lantas aku pun tutup kedua dua pipi dengan tangan yg comel ini)
Yoongi: Ma..manager...
Manager Yoongi: Ha okelahh, I'm not going to joke about it anymore. Saya cuma prepared this just in case...
You two just need to remember your love story.

Lantas Yoongi mengambil kertas soalan yg sedang aku baca...

Yoongi: No need to continue reading
Aku: kenapa?
Yoongi: Apa yg patut kau bayangkan adalah yg kita ni adalah kawan sejak kita kecil lagi and when we meet again, we naturally feel in love. Ha let's go, now waktu untuk photoshoot.

ouh okay, childhood friend, reunion and then feel in love.

Semasa photoshoot...

Photographer: Jangan rasa nervous, miss Ahra. We are taking photos of you as a couple, so please get closer

Me to Yoongi: Nak saya buat gaya apa nii ?! (sambil berbisik)
Manager Yoongi: aigeuu. Lawak ke bagi kau bila tengok your girlfriend is being embarrassed ? HELP HER ! (sambil tarik telinga Yoongi)
Yoongi: hishhh janganlah tarik telinga saya (malu)
Photographer: Haha dia kan dah besar, stop treating him like a kid
Yoongi: (merajuk)

Adakah ini perangai betul Yoongi di belakang camera? surprisingly, he is kind of cute (。・//ε//・。)

Yoongi: What are you smiling at? meh sini duduk (sambil menepuk tempat duduk kerusi di sebelah dia)
Aku: oh..sorry. Saya tak pandai lah dengan semua ni.

Tetiba Yoongi menarik kepala aku, dan meletak nya di atas bahunya.
haaaa macam kena dengan satu lirik lagu ni.. "put your head on my shoulder~" ecehh

Yoongi: Kau tau kan yg kita tengah kerja sekarang nih? so aku akan tolong kau dan ia takkan membuang masa orang yg ada dekat sini
Aku: Awak tahu kan yg saya ni fans awak? so please give me a sign before you get so close to me. If awak secara tetiba buat macam ni, i'm afraid that i will have a heart attack haha (awkward, nervous and malu)
Yoongi: hehe okayyy 😄😄😄😄
Photographer: HAAA INI LAH FEELING THAT I WANT ! 😍 (mengambil gambar)

tetiba aku dan Yoongi bertentangan mata

Photographer: THAT WAS A GOOD ONE. ONE MORE !

and yea finally, tamat pun photoshoot tadi, tetiba aku tergerak hati nak menanyakan satu soalan dekat manager Yoongi...

Aku: ermm, adakah gambar yg diambil tadi is going to be published on social media?
Manager Yoongi: Yes, gambar² tadi akan di published on Yoongi's Instagram. You did very well.

Keesokan harinya...

START UNTIL END..[ MYG FF ]Where stories live. Discover now