Noor
Vandaag is het dé grote dag! Vandaag ga ik het ja-woord geven aan Martijn. De dag waarvan ik al mijn hele leven van droomde! En die word nu werkelijkheid. Samen met mijn droomman en de mooiste baby. Ik ben zo benieuwd hoe iedereen gaat reageren als we straks de gender reveal gaan doen!
"Heb je alles geregeld?" vraag ik nerveus aan José. Ze knikt en wrijft over m'n armen. "Relax, je moet genieten van deze dag! En stressen is ook al helemaal niet goed voor deze kleine druif," zegt ze en wijst naar m'n buik. Ik lach en schud m'n armen even los.
Dan komt mijn vader naar binnen. "Pap!" zeg ik enthousiast en omhels hem. "Sow, net op tijd. Het vliegtuig had eigenlijk vertraging maar toen ben ik uitgeflipt op het grondpersoneel. Maar wel een probleempje, jullie moeten iets van een social media post maken voor de maatschappij in ruil voor deze vlucht ofzo. Ik snap niks van die nieuwe media dingen, maar ik heb het maar gewoon geaccepteerd anders stond ik nu nog op MA-AirPort," zegt m'n vader. Ik grinnik. "Ach meneer, ik knutsel wel een reclame post voor insta in elkaar en laat Martijn ze wel bedanken. Ik doe pr dus daar heb ik genoeg ervaringen mee," zegt José. "Dankjewel, dan kan ik weer opgelucht ademhalen. Je moeder was al zo gestrest. Die was helemaal hysterisch tijdens de vlucht," zegt m'n vader en ik lag me kapot. "Nou, die kleine groeit ook hard," zegt hij en ik knik.
Er word op de deur geklopt en Louis komt binnen.
"Wow hallo, jij mag er ook wel zijn," zegt Louis tegen me en ik trek m'n wenkbrauwen op. "Martijn is klaar, jullie?" vraagt Louis en ik kijk José aan. Ze strijkt nog even over m'n jurk heen. "Helemaal
ready," zegt José en steekt haar duim omhoog.
"Ik ga met Lou naar de zaal. Don't forget to shine, babe!" zegt José en geeft een blaaskusje voordat ze m'n make-up vervaagd.Ik adem even diep in en uit en m'n vader pakt m'n hand vast. "It's time to shine, baby," zegt hij en ik gniffel. De deuren van de zaal gaan open en ik loop samen met mijn vader naar voren. Ik zie Martijn staan en hij draait zich om naar mij. Mijn hart klopt sneller. Wat ziet hij er ontzettend knap uit! Alle mensen staan op en ik begin te glimlachen. Dit is echt zoals ik mijn trouw zag in m'n dromen. Mooier nog zelfs! Ik sta naast Martijn en m'n vader laat m'n hand los en loopt naar zijn plek naast mama.
"Jij bent echt de aller-aller mooiste verschijning ooit," fluistert Martijn en ik glimlach breed.
-
"Dan gaan we nu door naar het uitwisselen van de ringen. Maar eerst wil ik vragen of nog iemand een speech heeft voorbereid?" zegt de trouwambtenaar.
"Ohnee, geen speech. Dat kan Martijn echt niet," zegt Louis die foto's staat te maken. Ik grinnik en de rest van de zaal moet ook lachen om Louis zijn reactie. "Nou Lou, dankjewel voor je eerlijkheid. Maar ik heb toch echt nog wel iets kleins te zeggen,"
zegt Martijn.
"En ik wil nu ondertussen ook wel het geslacht van jullie baby'tje weten," hoor ik Menno zeggen. Deze vrienden, ze zijn echt gekkies.
Martijn schraapt zijn keel."Lieve Noor, het begon allemaal hier, op Ibiza. Ik die tegen je aanbotste waardoor jij cocktails over je heen kreeg," lacht Martijn. "En toen ik weer in Amsterdam was aangekomen en bij m'n zusje ging logeren, wie kwam ik toen ineens tegen? Noor! En toevallig werd je ook nog eens de nieuwe huisgenoot van Laura. Toen ik je daar zag, kwamen er gelijk nieuwe ideeën naar boven. Ik heb de hele nacht aan mijn nieuwe nummer gewerkt en jij stond 's ochtends vroeg plotseling naast mij omdat Laura te hard snurkte. Je vroeg wat ik was aan het maken. Wat jij toen nog niet wist, is dat dit lied over jou een hele grote hit werd. Summerdays, omdat jij altijd het zonnetje in huis bent en Ibiza onze Place to be geworden is," zegt Martijn.
"De vreemde dingen zoals mijn ontvoering en het auto-ongeluk laten we maar even weg, maar dan komen we weer uit op Ibiza. Waar ik je op de boot ten huwelijk vroeg en daarna een bijna doodervaring had door van de rots af te springen met een fan.
Als verrassing kocht ik ons prachtige huis op Ibiza
En nu trouwen we nog ook gewoon op Ibiza.
Nederland blijft natuurlijk echt ons thuis maar ons even afzonderen van alle media aandacht en genieten van het lekkere weer doen we natuurlijk op Ibiza. En ik hoop dat we hier nog heel veel mooie momenten kunnen beleven, vooral met onze kleine man erbij," zegt Martijn en eindigt zijn speech. Iedereen is stil maar dan dringt het tot ze door dat Martijn zojuist het geslacht heeft verteld."OMG, it's a boy!" zegt Laura en iedereen begint te klappen. Martijn maakt voor de grap een buiging en ik schud lachend m'n hoofd.
"Oké, kunnen we nu dan wel door naar de orde van de dag, de ringen?" vraagt de trouwambtenaar. Ik en Martijn knikken lachend."Martijn Gerard Garritsen, neem je aan tot je wettige echtgenote Noor Sanders en verklaar je getrouw alle plichten te vervullen die de wet aan de huwelijkse staat heeft verbonden? Wat is hierop jouw antwoord?" vraagt de trouwambtenaar. "Ja!" zegt Martijn zelfverzekerd. Martijn doet de trouwring om mijn ringvinger.
"En Noor Sanders, neem je aan tot je wettige echtgenoot Martijn Gerard Garritsen en verklaar je getrouw alle plichten te vervullen die de wet aan de huwelijkse staat heeft verbonden? Wat is hierop jouw antwoord?" "Ja!" zeg ik met een glimlach en knik.
Ik doe de trouwring om Martijn zijn vinger.
"Dan verklaar ik jullie nu tot man en vrouw. Jullie mogen kussen," zegt de trouwambtenaar. Ik zie Martijn stralen en hij drukt zijn lippen op die van mij. Ik leg m'n handen op zijn wangen. Allemaal tintelingen gieren door mijn lichaam.
Deze dag is echt de mooiste dag uit mijn hele leven!
JE LEEST
Summerdays /\ Martin Garrix +x
Fiksi PenggemarDUTCH ❥ Noor gaat met haar vriendinnen naar Ibiza om voor de laatste keer samen te zijn. Noor gaat namelijk bij een huisgenoot in Amsterdam wonen. Dan krijgt ze een awkward ontmoeting met Martijn, die ze letterlijk nog vaker tegen het lijf loopt. En...