Jag tror på kärlek vid första ögonkastet. Men det skulle jag inte ha gjort om jag inte hade träffat honom.
"God jul!" utbrast Trevors muntra stämma och han gav mig ett paket inslaget med rödprickigt omslagspapper och ett mörkgrönt snöre knutet runt. Ett stort leende gav jag honom som ett tack innan jag ivrigt slet av inslaget. Lite som ett livligt barn som inte kan vänta på att få se vad som finns inuti paketet. Inuti låg två armband, formade som ett hjärta när man satt dem samman, ett med bokstaven T inristad, och det andra med L. Trevor och Lily. Lily och Trevor. "Trevor!" sa jag i en överlycklig ton och kramade om honom. "De är jättefina!" fortsatte jag och han log nöjt. "Så du gillar det?" frågade han hoppfullt och jag nickade glatt som svar. Jag höll fram min vänstra vrist och armbandet med T:t som en gest att han skulle hjälpa mig att sätta på det. "Men jag tänkte ju att vi skulle ha de med våra egna första bokstäver!" skämtade han och jag skrattade till. Trevor var verkligen en skojfrisk person, och det tror jag han var beskriven som av nästan alla han kände. Han knäppte ihop det och granskade det sedan. "Det passar dig." sa Trevor lent och strök min kind. När jag inte kunde hålla mig längre, attackerade jag honom med en passionerad kyss som han verkade njuta av förvånansvärt mycket. Det var inte det att han inte gillade kyssar eller så, men han tyckte inte att närhet och kärlek var det viktigaste i ett förhållande. Han ville mer ha någon som en bästa vän, fast som han kunde vara extra gullig mot. "Nu har jag nästan lite ångest över vad jag köpte till dig..." sa jag med en smått nervös ton och plockade fram paketet. Jag handade över det till honom och fick helt enkelt hoppas på att det dög. Trevor hade alltid varit besatt, B-E-S-A-T-T, av Mcdonalds smoothies, så jag tog mitt pick och pack för att gå till Mcdonalds och köpa ett presentkort - så att han kunde köpa tiotals smoothies. Just då såg jag det som en älskvärd och smart julklapp att ge, men när jag hade fått något romantiskt och väldigt cheesy, så kändes det inte riktigt som det längre. "OH MY GOD!" skrek Trevor rakt ut i vad som lät som glädje. Han virade in mig mot hans bröst med sin ena arm medans han granskade det. "Nu kan du köpa..." började jag säga som räddning på den usla julklappsidéen, men Trevor fortsatte meningen åt mig. "Hur många smoothies jag vill!" sa han ivrigare än ivrigast och la ner det för en sekund. Ett bubblande skratt slank ur min mun och hans hand trevade sig fram till min. "Jag älskar dig." uttröck han sig med en ton som verkligen fick mig att tro på det han sa. "Detsamma." svarade jag känslofyllt innan avståndet mellan vara läppar raderades. En gentleman var precis det han var. Sedan låg vi på soffan, framför granen, och bara tog tid att titta på varandra. Och det var precis som att titta på en himmel av stjärnor.
-
HEJ! Det här är min julklapp till er! En ny fanfiction ;)
1. Början av alla fanfictions är ultrasega och tråkiga, keep that in mind.
2. Det blev ett ganska kort kapitel, men jag gjorde det för att ni bara skulle få en inblick i vad som händer innan lite drama.
Så vad säger ni? Är ni redo att djupdyka in i Lilys liv?
xx, Towe
YOU ARE READING
Får jag komma in? || l.o (AU)
FanfictionAtt Trevor och Lily någonsin skulle bråka om något så allvarligt, och försöka sig på något så våldsamt, var inte något som fanns i åtanke. Men nu hände det. Och var ska Lilly fly när Trevor hotar henne? Hon har ingen tid att springa ett par tusen mi...