EP6:MAAFKAN AKU

967 68 4
                                    

5,4,3,2,1...BOOM!satu letupan besar terjadi dan menghancurkan bangunan tersebut.Alicia yang terjatuh dari atas selamat kerana Ali telah menetapkan sut SATRIA yang dipakai kepada Alicia kepada emergency mode.Alicia menangis semahunya.keadaan bertukar sedih.

"Ali...maafkan aku....aku terlalu buta menilai mana kaca mana yang permata.maafkan aku Ali sebab aku banyak sakitkan hati kau tanpa menghiraukan betapa banyak luka di hati kau kerana torehan kata-kata tajam aku.maafkan aku...😭😭😭."Alicia menangis dan merintih sambil menundukkan kepalanya ke tanah.

Ejen Bakar hanya mampu melihat runtuhan bangunan itu.Di fikirannya dia teringat kata kata Ali semasa dalam perjalanan ke misi tadi.

(flashback on)

Ali:errr..Uncle...

E.Bakar:ya Ali.kenapa?

Ali:boleh tak nanti kalau saya dah tak ada,uncle tolong jagakan Alicia untuk saya?

E.Bakar:issshhh...apa kau mengarut ni...jangan cakap benda bukan bukan boleh tak...

Ali:tapi uncle kena janji tau?

E.Bakar:ya.

Ali:Janji?

E.Bakar:yalah.

Ali:Janji dulu.

E.Bakar:errr...yelah.Uncle janji.

Ali:(senyum)

(flashback off)

Dia langsung tidak percaya bahawa dia telah kehilangan anak buahnya dalam sekejapan saja dan kata kata Ali itu seolah olah dia tahu hari ini adalah hari terakhirnya.

"Alicia...jom kita balik..."E.Bakar cuba memujuk Alicia.

"huwaaa Ali!jangan tinggalkan aku!"

Alicia menangis dengan begitu kuat dan akhirnya dia rebah ke tanah.

"Ejen Bakar!Alicia pengsan!"Roza memanggil E.Bakar.

"Bawa dia ke Akademi,cepat!"


Di Akademi...

"macam mana boleh jadi sampai begini sekali?!"E.Ganz memarahi E.Bakar.

"maaf ketua teras,tapi tindakan pengganas untuk meletupkan diri sendiri tidak dijangka..."E.Bakar cuba menjealskan apa yang terjadi sebenarnya.

"jadi,bagaimana dengan bapanya,kamu tahu bagaimana hendak diselesaikan?"E.Ganz bertanya kepada E.Bakar.

"serahkan itu kepada saya"


Di Akademi di bahagian perubatan...

'Alicia sedar dari pengsan'

"Ejen Dira!Alicia dah bangun!"Moon memanggil Ejen Dira.

"aku..aku kat mana ni?"kepala Alicia terasa berpinar-pinar.

"kamu sekarang sedang dirawat di Akademi.tenaga kamu agak lemah...saya sarankan kamu supaya tidak menjalankan misi untuk beberapa hari."kata Ejen Dira.

"baiklah."kata Alicia dengan perlahan.

(aku dah terlambat nak menghargai dia...maafkan aku Ali)air mata mula mengalir di pipinya .

Mentor mengesahkan Ali ditemui mati terbakar di bawah runtuhan tersebut.Dr.Ghazali berasa amat sedih apabila diberitahu bahawa anaknya hilang dan tidak dapat dijejaki.Suasana di Akademi juga menjadi suram apabila Ali tiada.Tiada lagi gelak tawanya yang biasanya menceriakan suasana di Akademi.Sejak dari itu juga,Alicia bertukar menjadi seorang yang pendiam.Tragedi itu juga merosotkan prestasinya sebagai seorang ejen.

.

.

.

3 tahun berlalu...Alicia sudah diberikan kaunseling dan dia pun sudah move on tetapi tragedi itu masih menghantui fikirannya.

Setiap kali dia dan kumpulannya menjalankan misi,dia perasan akan ada satu susuk tubuh yang memperhatikannya.Dia tahu itu ialah Rudy yang ingin membalas dendam kerana dia memberitahu kepada mentor yang Rudy merompak sebuah kedai yang mengakibatkan dia dibuang dari MATA.Alicia sentiasa bersiap sedia jika dia ingin menyerang.

Tapi pada suatu malam itu...


Kau tahu, saat itu akhirnya aku menyadari, aku tidak akan pernah bisa melanjutkan hidup dengan hati yang hanya tersisa separuh. Tidak bisa. Hati itu sudah rusak, tidak utuh lagi. Maka aku memutuskan membuat hati yang baru. Ya, hati yang benar-benar baru. (Sepotong Hati Yang Baru, Tere Liye)

Bersambung

Episod seterusnya...

Alicia:tolong aku!        

Bam!

Sorrylah kalau lagu tak kena sangat.kalau korang ada cadangan untuk perubahan lagu,korang boleh comment kat bawah dan paste link.Kalau nak tau apa jadi seterusnya,jangan lupa vote,comment dan share cerita ni dekat kawan korang ya!bye!



alixalicia/hingga hujung nyawa-renewed(diperbaharui)Where stories live. Discover now