"Hyun, Hyun nak tak tengok muka eomma Hyun? Uncle ada simpan gambar wedding appa dan eomma Hyun dulu." Sayu sahaja suara itu bertanya. Walaupun dia tahu benda ini salah tapi untuk kebaikan Hyun dia terpaksa.
Hyun yang mendengar terus menatap wajah Seokmin tidak percaya.
"Uncle Kyum-"
~~♡~~
"WONWOO hyung!" Seokmin terus menerjah masuk bilik Wonwoo tanpa kebenaran jejaka itu.
"Kau dah kenapa huh terjerit-jerit nama aku ni? Aku tahulah yang aku ni paling famous kat sini. Ada manusia mintak tandatangan aku lagi ke siot?" Ujar Wonwoo sambil membetulkan cermin matanya yang sengit akibat jeritan jejaka kuda itu tadi.
"Bukan, kau- kau dah bagitahu semua pasal eomma dia ke?"
"Huh mak siapa kau cakap ni oi? Aku confius. Jap bagi otak aku memproses sekejap."
"Kwon SoonHyun lah hyung! Kenapa hyung tak cakap yang hyung dah bagitahu kat dia!" Seokmin terus meraup wajahnya kasar.
"Lah pasal tu ke kau terjah bilik aku tak tentu pasal ni?"
"Hyung aku serius ni. Explain please"
"Bukan aku taknak cakap tapi-"
Flashback
"Uncle bolehlah! Kali ni je uncle Won"
"Tak boleh Hyun. Nanti Uncle kena marah."
"Tapi uncle tak kesian ke kat Hyun. Jebal kali ni je. Hyun nak tengok gambar eomma. Hyun teringin sangat."
"Hyun, uncle tak boleh bagitahu. Ni pun untuk kebaikan Hyun tau" Wonwoo mengusap rambut Soonhyun perlahan tapi bila dia melihat wajah semangat Soonhyun dia mula rasa serba salah.
"Uncle Won Hyun"
"Oky fine,Hyun janji tak bagitahu siapa-siapa Oky? Uncle boleh bagitahu tapi kita main teka teki nak? Kalau Hyun nak tahu siapa eomma Hyun. Hyun mestilah cari sendiri."
"Macam mana tu uncle?"
"Hyun pergi bilik appa dan cari kotak warna hitam. Kat situ Hyun akan tahu segalanya. Kalau Hyun betul-betul nak tahu. Hyun mestilah cari sampai jumpa."
"Kotak hitam?"
"Kenapa ni Hyun? Kamu pernah nampak ke?"
"Ahh takdelah uncle. Gomawo uncle Wonwoo! Uncle Wonwoo the best! Sayang uncle Wonwoo!"
"No problem lah Hyun" Ahh asal aku perlu terjebak dalam semua ni.
End Flasback
"Maknanya dia dah jumpa lah kan?" Ujar Seokmin sambil menghirup secawan coffee yang dibuat oleh Wonwoo.
"Yeah aku pun rasa macam tu. Kalau tak, asal dia semangat nak panggil Hyunji eomma right?"
"Kekadang aku terfikir, susu apa yang Hoshi hyung bagi kat anak dia waktu kecik dulu. Aura dia lain macam" ujar Seokmin hairan akan kecerdikan Soonhyun.
"Aku pun sama bruh. Aku pun pernah terfikir, betul ke si Soonhyun ni ada pertalian darah dengan si Hoshi ni. Jauh benor perangai diorang."
"Anda tidak keseorangan hyung. Jadi apa plan hyung lepas ni? Bagitahu Hoshi hyung or-"
"Jangan bagitahu dulu. Buat masa ni jangan sekali masuk campur urusan diorang. Kita tengok macam mana Soonhyun handler semua ni"
"Hyung tapi Soonhyun kan masih kecik lagi"
"Kyum ni bukan kisah kita. Kita hanya boleh bagi semangat dan membantu jika diperlukan. Jangan risau aku percaya yang Soonhyun boleh handle selagi kita percaya kan dia. Kau percaya kan dia tak?"
"Ofc! Kalau macam tu, baiklah. Aku pun taknak kacau urusan diornag. Alang-alang ni, Hyung nak lunch tak? Guai belanja"
"Oky cantik!"
~~♡~~
"Terima kasih untuk harini. Maaf kalau saya menyusahkan"
"Takde masalah. Perkara biasa je lagipun memang tugas saya" balas Soonyoung sambil membantu wanita itu duduk di kerusi roda semula.
"Ermm jadi sekarang ni, saya hantar awak balik ye?"
"Taknak" bantah wanita itu manakala Soonyoung mengerutkan dahinya.
"Kenapa pulak?"
"S-sebelum saya balik, boleh saya jemput Soonyoung kat tadika?"Pinta Hyunji dengan suara yang perlahan dan terus membalingkan wajahnya apabila Soonyoung mengukirkan sebuah senyuman apabila mendengar permintaan darinya.
"Apalah awak ni. Mestilah boleh. Dia kan anak awak jugak"
"Terima kasih"
Soonyoung tersenyum sekali lagi lalu dia menolak kerusi roda itu sehinggalah ke parking kereta.
'Hyunji² kan bagus kalau kita kahwin semula. Takdelah awak perlu menyeksa hati awak sendiri.'
ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ
Hai korang, nak minta pendapat ni. Kalau saya buat ff Joshua, korang nak baca tak? Saje tanya😅😂
Thanks sebab baca 😃
Vote and Comments 😁
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Фанфикᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...