AM-13🌸

304 23 0
                                    

"Ehh Kay. Baju kau amik tak lagi. Jangan lupa yang esok kau nikah." Rianna masuk ke dalam bilik Adriana.

"Ye ye aku tak lupa. Sabar jap. Ada masa lagi" jawab Adriana sambil bermain phonenya.

"Banyak lah kau. Kau pergi sekarang. Nihh katil kau pun belum siap. Kak Ina mana? Bukan dia ke yang uruskan bilik kau nihh?" Soal Rianna. Ya allah macam dia je nak kawin sekarang nihh.

"Yelah yelah.aku pergi sekarang. Kak Ina ada je. Dia turun ambik barang. Nanti dia datang lah tu. Nihh kau jangam risau sangat. Dah macam kau yang nak kawin." Ujar Adriana lalu melangkah pergi. Lagi tunggu lagi banyak lah bebelan dia tuhh.

Dalam menuruni tangga dia terserempak dengan Daniel.

"Hah kau nak pergi mana? Baju ambik tak lagi?" Soal Daniel. Hah ni lagi sorang. Yang nak di risau sangat ni dah kenapa.

"Ye la. Nak pergi ambik lah ni. Ehh kau teman aku boleh?" Soal Adriana.

"Dah jom la. Tapi Aizat ikut tau." Daniel masuk ke dalam bilik untuk mengambil kunci keretanya. WD special. Memang di rumah family Adriana pon, diorang ada bilik sendiri.

Setelah mengambil kunci. Mereka berdua melangkah ke arah kereta. Kelihatan Aizat sudah pon menunggu mereka.

"Dah jom" mereka memboloskan diri ke dalam kereta. Daniel memandu menuju ke wanyy's collection untuk mengambil baju nikah.

°°°°°°°°°°°°°°°°

"Hah wany mana baju nikah aku?" Soal Adriana sebaik saja masuk ke dalam butik itu.

"Kau nihh. Terkejut aku tau. Bagi lah salam." Tegur Syazwany.

"Hah ni baju nikah korang" Wany menunjukkan baju nikah milik Adriana. Wahh cantik siot. Tak sia sia dia memilih butik milik Wany. Wany adalah kawan Adriana waktu sekolah rendah.

Baju nikah❣

"Cantiknya. Tak sia sia aku pilih butik kau" ujar Adriana sambil membelek belek bajunya.

Wany membuat riak bangga.

"Ehh riak ehh kau." Tegur Daniel.

"Ehh mesti mesti." Jawab Wany dengan bangga.

"Ehh Firash pon tak ambik baju lagi?" Soalnya kepada Wany.

"Yelah. Habistu baju sapa ni" Wany hanya menggelengkan kepalanya.

"Hah tu la kauorang. Nak kawin tapi baju boleh tak ambil lagi. Apa nak jadilah." Perli Aizat.

Adriana hanya menjeling. Kurang asam betul mamat nih.

"Dah la. jom balik." Adriana mengambil bajunya lantas menuju ke kereta. mereka memboloskan diri ke dalam kereta.

°°°°°°°°°°°°°°°°°

"Ad! cepat wei. your future husband dah ada kat bawah." jerit Rianni yang masuk dengan mengejut ke dalam bilik Adriana.

"ye ye. kejap" Adriana memperbetulkan bajunya.

"Dah jom." ujar Adriana. Dia ingin melangkah. Namun Rianni menarik tangannya.

" Apa lagi?" soal Adriana.

"Cuba kau senyum sikit. Ni tak muram je muka kau. Kena kawin paksa ke apa kau nihh" Tegur Rianni.

Adriana membuat apa yang diminta oleh Rianni. Dia melorekkan segaris senyuman.
'hah puas hati?'

"hah macam tu lah. Dah jom. lama pulak diorang tunggu nanti." Fathia yang berada di pintu mengangkat sedikit kain dibelakang supaya tidak meleret.

Rianna, Rianni dan Qistina kekal di samping Adriana.
Mereka mula mnuruni tangga.

Kelihatan ramai tetamu yang hadir. Matanya jatuh ke arah Firash yang segak dengan baju melayu. 'handsome'

Mereka bergerak ke arah pelamin.

Firash dari tadi mengawal matanya dari terus memerhati Adriana dalam pakaian nikah. 'Cantik sungguh'

"Baik boleh kita mulakan"soalan tok kadi tersebut dijawab dengan menganggukkan kepala tanda memberi kebenaran.

°°°°°°°°°°°°°°°°°

Selesai majlis akad nikah dan sesi melayan tetamu. Adriana naik ke biliknya. Dari tadi dia tak nampak batang hidung si Firash tu mana pergi.

Dia merebahkan badannya di atas katil apabila tiba dibiliknya. Dia mengeluh untuk melepaskan penat lelahnya.

"Hai sayang. Penat ke tu?" Soal Firash apabila keluar dari bilik mandi.

Adriana dengan pantas memperbetulkan keadaannya dari telentang kepada duduk.'kus semangat lah dia ni'

"Bila kau naik?" Soal Adriana bagi menghilangkan rasa cuak nya.

"Lama dah." Jawab Firash.

Firash melabuhkan punggungnya di atas katil bersebelahan Adrina.

Adriana yang perasan menginjakkan badannya sedikit menjauhi tubuh Firash. ' haihh dengan tak pakai baju lagi.'

"Sayang ni dah kenapa?" Firash sengaja menyoal soalan tersebut. Sedangkan dia tahu Adriana tidak selesa dengan keadaan Firash yang belum pakai baju.

Firash makin mendekati Adriana. Sengaja nak mengusik.

"Ehh kau jauh sikit ehh." Ujar Adriana geram. Orang dah jarakkan tapi dia lagi rapat kan.

"Kenapa sayang takut?" Soal Firash.

"Lammmbat laggiii lah. Lagipun tak elok lah." Jawab Adriana gugup.

"Apa yang tak eloknya. Kita dah nikah dah pon. Halal right." Ujar Fiarsh. Yelah diorang baru je nikah tadi.

"Ehh maksud aku. Tu hah pintu tu aku tak kunci tau. Nanti buatnya tetiba orang masuk. Tak ke naya" jawab Adriana.

"Takdenya. Bie dah kunci pintu dah pon. Elehh sayang tu yang takut. Cakap je lah."

"Mana ada. Kau pikir aku takut dengan kau." Menyampah aku.

"Ye latu. Lagi satu. Kan bie dah suruh sayang panggil bie, bie. Ni tak aku kau aku kau. Dah kawin pon kan" tegur Firash.

"Takde masanya la aku nak panggil kau Bie bie bagai. "
Kata Adriana.

"Baik sayang panggil bie, bie.
Kalau tak tahu lah bie nak buat apa." Ugut Firash. 'Elehh macam budak budak je aku tengok.

"Memang tak la. Elehh nak ugut ugut bagai. Aku tak heran pon lah dengan kau." Jawab Adriana lantas bangun untuk menuju ke bilik air.

Tapi tangannya diatarik oleh Firash. Adriana jatuh di atas riba Firash. Kau rasa dengan dia tak pakai baju lagi.

Dengan pantas Firash mencuri first kiss milik Adriana.

Terbuntang mata Adriana dengan tindakan Firash. Ya allah beraninya.

"Kurang ajar ehh kau." Marah Adriana.

"Aip nak kena lagi sekali ka? Nanti jadi second" ujar Firash sambil tergelak gelak.

"Blahh la kau" Adriana menolak badan milik Firash namun Firash memeluknya dengan lebih erat.

"Orang nak mandi lah " ujar Adriana. Firash hanya buat tidak dengar dengan kata kata Adriana.

'Haihh terpaksa lahhhhhh'

"Bie lepas lah. Sayang nak mandi ni." Ujar Adriana menggunakan panggilan itu.

Firash dengan perlahan melepaskan rangkulan terhadap tubuh milik Adriana. ' wahh menjadi.'

Adriana terus menghilangkan diri ke dalam bilik air untuk mandi.

Firash hanya tersenyum dengan keletah Adriana sambil menggelengkan kepalanya.

°°°°°°°°°°°°°°°

Done!

Ok like always so typo🙆‍♀️

And don't forget to vote and Comment.❤

Love you guy❣

THE ADRIANA MIKAYLAWhere stories live. Discover now