EP9:GEGAS

821 64 7
                                    

Alicia bergegas pergi ke lokasi yang diberikan.Dalam dirinya tertanya-tanya,siapakah lelaki itu?Mengapa dia menculik kawan-kawannya dan apa motifnya?memikirkan semua itu menambahkan lagi keributan yang ada dalam dirinya.

Ya,dia tiada sesiapa lagi.Hanya kawan-kawannya sahaja yang menjadi penghiburnya.Hidupnya amat perit tanpa keluarga.

(MATA je keluarga yang aku ada,aku tak akan hampakan mereka.Tunggu aku,kawanku.)Alicia mula meningkatkan pecutannya ke lokasi itu.

Sesampainya di sana,dia melihat sebuah rumah agam lama yang sudah berakar,retak.Masih boleh digunakan tapi agak terbiar bisik hatinya.

Masih boleh digunakan tapi agak terbiar bisik hatinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aku rasa baik aku naik tingkat atas."(Alicia menaiki tangga)

Suasana yang agak gelap dan lampu yang malap menambahkan kelajuan pengepaman jantung ke seluruh tubuhnya.

"gulp...macam berhantu je tempat ni..ehh..cahaya apa tu?"

Iris matanya menangkap satu entiti cahaya yang datang dari satu bilik yang terbuka pintunya.Hatinya berbisik supaya mendekati pintu itu.Dia perlu bersedia untuk menghadapi apa apa kemungkinan.Dia sanggup sakit demi kawannya.

Alicia mendekati bilik itu dan memasukinya.Dia melihat satu susuk tubuh yang bertopeng yang menanti kehadirannya.Ya,lelaki bertopeng yang menyelamatkan dirinya dari serangan geng Komeng tempoh hari lepas.

"wah wah wah...dah sampai tetamu istimewa kita ni!"susuk tubuh itu berkata sambil bertepuk tangan.

"Alicia!tolong!lepaskan kitorang!"kawan-kawannya memanggil dalam keadaan terikat dengan tali pada sebuah tiang.

(aku rasa Rudy ni dah gilalah,psycho agaknya)"Woi!lepaskan kawan kawan aku!"arah Alicia kepada susuk tubuh itu.

"huh!kau ingat dengan semudah tu ke?"susuk tubuh itu membalas dengan bersahaja.

"aku dah datang kat kau kan?!lepaskanlah diorang!"Alicia berkata dengan marah.

"berdepan dengan aku dulu!"kata susuk tubuh itu sambil mendabik dadanya.

Alicia merasakan dirinya telah dipermainkan.Amarah di dalam dirinya kian memuncak.Alicia mula memasang langkah.

"hissshhh!kau ni memang dah melampau!"fikiran Alicia telah disetkan ke program Gamma.Ya,peringkat di mana dalam keadaan sedih,kecewa dan geram bercampur.Otak mula fokus dalam tahap tinggi.

"marilah!"susuk tubuh itu mencabar Alicia.

"Hiaarggghhh!"Alicia melampiaskan kemarahan dengan menghayunkan kakinya ke susuk tubuh itu.


Bersambung

Kawan,senang dicari tapi mudah hilang.Dapat kawan yang sejati,genggam kuat.


Maaflah kalau chapter kali ni pendek sangat,author kering sangat idea ni.🙏🙏🙏🙏🙏 tapi jangan risau,harap rasa nak marah author tu akan terubat bila baca chapter seterusnya.😄😄😄😄

Alicia:woi!

Author:apahal?

Alicia:jangan spoiler lah!

Author:ada masalah ke?

Alicia:nanti tak  _______

Author:okay,sebelum author kena belasah dengan singa betina ni, bye bye dulu ya!jangan lupa vote,comment dan share cerita ni.kalau ada apa yang nak ditegur ke,ianya terbuka.jangan risau author tak akan muncul dekat phone or pc korang lepastu hentak kepala korang.(apa aku cakap ni?)bye!

alixalicia/hingga hujung nyawa-renewed(diperbaharui)Where stories live. Discover now