Alisya POV
Sebelum menukar baju,aku mencapai kunci kereta dan terus turun kebawah dengan riak muka dingin.Semua pembantu istana dan pengawal istana hanya menunduk bila aku melintasi mereka.
Bila sampai dikereta,aku terus menghidup kan enjin dan terus memecut laju.Aku kena bertenang dan ini cara aku bertenang, dengan pergi ke pantai.
Beberapa minit berlalu,aku sampai di pantai.Memang kalau malam tempat ni akan tutup,tapi pemilik tempat ni memang dah beri aku kebenaran.Jadi kalau ada pekerja yang nampak aku disini,dengan senang hati diorang akan benarkan aku lalu.Epp..jangan ingat aku salah guna kuasa eh.
Aku mengambil tempat dibawah pokok. Tempat ni sunyi,yang kedengaran hanyalah hempasan ombak.Lutut dirapatkan didada dan dipeluk.
Aku bukannya nak salah kan Syiqin,tapi aku taknak benda tu kena ungkit balik.Bila aku ingat balik benda tu,aku akan takut dan lemah.
"Aku dah sampai sejauh ni dan aku taknak berpatah balik.Tapi.."Omelku sendiri.Tapi tanpa dibendung lagi,air mata aku mengalir laju dipipi.Aku menanggis tanpa suara.Itu sangat menyakitkan.
End POV
...."Thanks Uncle,saya pergi dulu."Datuk Nasir menangguk dan tersenyum.Syah membalas senyuman unclenya sebelum pergi ke pantai.Yaa..dia selalu pergi ke sini bila ada masa yang terluang.
"Take care.."Syah mengangguk.Kaki melangkah ke persisiran pantai dengan perlahan sambil menghirup udara segar. Sejuk pada malam itu hanya dibiarkan.
Tiba-tiba Syah berhenti menapak bila ternampak seorang gadis tengah duduk dibawah pokok.Hantu ke?Bulu roma ternaik."Takkan lah kot.."Syah menghampiri gadis itu.
"Emm Cik..Cik okay?" Tanya Syah perlahan.Gadis itu tersentak dan terus menoleh.Mata Syah membulat.
"Alisya?" Jerit Syah kecil.Takkan nak teriak kot.Macam mana dia ada dekat sini ni?Bukan orang lain tak boleh ke masuk sini kalau malam.
"Syahrie?kau buat apa dekat sini?"Alisya terus berdiri dan terus menghampiri Syah terkebil-kebil.
"Aku saja je datang sini.Kau bukan balik ke?Asal kau kat sini pulak.Ohhh wait,wait...Macam mana kau boleh masuk sini?Ka--kenapa?"Syah memandang riak muka Alisya yang berubah .Matanya bergerak memandang sekitar.
"Syhh...I think someone here."Bisik Alisya perlahan.Syah memandang sekitar pantai.Alisya ni masuk air ke? Takde apa-apa pun.
"Tunduk!"Lengan baju Syah ditarik untuk menunduk.Alisya mendengus.
"Damn!What going on here!?"Guman Alisya perlahan.Syah terkaku dengan kejadian yang berlaku tadi.ADA PANAH KOT!Ni zaman kuno ke nak guna panah!
Alisya menyeluk poket belakang dan mengambil handphonenya.Nombor Rayyan di tekan.
YOU ARE READING
Violets & Knights
Rastgele(In editing) Kumpulan VIOLETS terdiri daripada 4 orang gadis yang cantik.Violets sangat terkenal di Litzra Highschool dengan gelaran The Evils rules.Seluruh Highschool takut untuk bersua muka dengan mereka.Namun,Banyak rahsia yang antara mereka.Ter...