" kenapa , kau tak percaya yang aku suka kau? " tanya faiq yang menyaingi langkah shaza." well... actually there is alot of reason why. " kata shaza sambil menghentikan langkahnya .
" bukan ke umur macam kau nak orang suka dan cinta kau?" kata faiq.
" heh . kau cakap macam kau dah tua sangat. " kata shaza lalu kembali berjalan.
" okey. kalau macam tuh apa aku nak buat untuk kau suka kat aku jugak?" kata faiq yang sudah buntu.
" hmm? just.. kenapa kau berusaha sangat nak tackle hati aku? apa motif kau sebenarnya?" tanya shaza yang masih bingung akan hubungan dengan faiq.
" tak ada motif. just , i think you are perfect for me." kata faiq selamba.
" liar" balas shaza.
" kau pernah nampak ke lelaki buat macam macam kat perempuan yang dia tak suka?" tanya faiq .
" tak pernah." balas shaza.
" lepastuh? apa yang buat kau syak and suuzdon dengan aku? am i not suppose to like you? " kata faiq .
kata faiq membuatkan shaza terdiam dan memikirkan semula . sedang shaza diam memikirkan sesuatu, tiba tiba faiq menarik tubuh shaza mendekatinya.
bang! bunyi baldi kecil jatuh ke tanah mengejutkan para siswa yang berjalan di situ termasuklah shaza sendiri.
cepat cepat shaza menolak tubuh faiq jauh darinya." maaf ye dik! " laung seseorang dari atas. rupanya tukang cuci cermin bangunan sedikit cuai dan menyebabkan timba kecil berisi air kotor terjatuh.
" fuhh... nasib baik sempat elak." kata faiq. shaza memandang faiq yang sedang menepuk suitnya bagai berdebu. lalu shaza merasakan pipinya berbahang.
cepat cepat dia menekap pipinya dengan telapak tangan.
' shaza! takkan benda macam nih buat kau rasa macam nih?' bisik hatinya tidak percaya dengan riaksi tubuhnya." kau kenapa pegang pipi? kau cedera ke?" kata faiq prihatin.
" huh? tak ada apa... aku nak balik." kata shaza sebelum berpaling dari faiq.
' heh... peliknya... '
" aku hantar kau balik?" tanya faiq.
" hm" balas shaza tanpa sedar.
" eh.. selalu tak nak." kata faiq.
" huh? eh... tak silap silap.. saya pikir benda lain tadi. " dalih shaza.
" takde,.takde... your first answer is from your heart, the second one, from your brain. disebabkan cinta itu membutakan akal aku akan dengan kata hati kau. " kata faiq yang entah fakta mana dia sapu.
" merepek lah kau nih." tepis shaza. lalu faiq dengan selambanya menarik tangan shaza ke keretanya.
" nak pergi mana nih! " shaza.
" balik lah." kata faiq.
belum sempat shaza meronta untuk dilepaskan . dia telag selamat di campak ke tempat co pilot. bau perfume lelaki itu semerbak di dalam kereta tersebut. bau gentleman maskulin.
" heh.. berjaya jugak. okey pakai seat belt. " arah faiq.
" tak pe biar aku keluar. susah susah je kau nak hantar aku balik. " kata shaza yang berura ura untuk keluar.
chik! chik!
bunyi pintu di kunci. shaza menelan liur.
' kenapa! huwaa! ' jerit shaza ." haih.. payah betullah perempuan keras kepala macam kau nih... aku sebagai lelaki , dah confess pada perempuan yang tak ada sebarang relation dengan lelaki lain menjadikan aku officially as your boyfriend now." bebel faiq merepek.
" so, girlfriend please wear your seat belt please. " kata faiq lembut.
' pehal laki nih, asal perangai dia berubah?' bisik hati shaza. tubuhnya masih tidak berkutik . dia masih membelakangi faiq dan memandang pintu kereta.
" degil sungguh lerrr.... " kata faiq. sejurus itu dia menarik kuat bahu shaza menyebakan badan shaza tidak lagi mengiring. kemudian faiq mendekatkan tubuhnya .
" kau nak buat apa nih! " kata shaza.
" huh? nak pakai seat belt lah.. dah kau degil sangat. terpaksalah aku pakaikan untuk kau. aku tak nak kau mati lagi. " kata faiq yang menyambung bebelannya. sambil menarik seat belt.
shaza dapat mendengar degup jantung tidak keruan . muka nya terasa panas apabila faiq terlalu dekat dengannya. dia dapat bau cologn yang di pakai oleh faiq. sungguh le mengodanya .lalu dia mengambil rambutnya dan menutup kedua belah pipi yang sudah bertukar seperti tomato ranum.
" okey, dah siap. lets go " kata faiq yang membetulkan posisinya di bahagian pemandu. sempat di jeling shaza sebelum keretanya di pandu keluar universiti.
' just this simple act. make you blushing like crazy?' bisik hati faiq sebelum tersengih senang. manakala shaza cuba menenangkan konsert di jantungnya.
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
" bawak dia ke sini." kata kile.
" ha? bukan kau bagi aku 2 hari ke? " tanya faiq setelah terbatuk bagai nak gila mendengar kata kile.
" memang , tapi pihak atasan ubah pikiran. esok pukul 10 pagi. sharp . aku dah tengok dia tak ada kelas lepas pukul 9. jadi kau buatlah alasan supaya dia ikut kau. good luck." kata kile sebelum matikan panggilan.
" dia cakap macam senang je nak tarik perempuan tuh. kalau macam sarah tuh yelah... ikut je.. shaza nih dahlah keras kepala. haih... nasib badan." ujar faiq sendiri.
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
YOU ARE READING
Make me Twisted By You ✓
Romance✨no.1- gemok~[{19/8/2020}] faiq wildan. lelaki yang entah mana datangnya tiba tiba mengganggu hidup shaza arifah. shaza seorang perempuan yang pendiam dan tidak banyak kawan walaupun dia sudah tahun akhir degree. kadang dia terfikir mungkin dia tid...