-Eşyaların hepsi geldi mi?
-Evet kızım hepsi gelmiş.
Eşyalarımı odama çıkarıp teker teker yerleştirmeye koyulmuştum, zamanın nasıl geçtiğini bilmeden. Akşam yemeği için masaya çağırıldığımda saat 20:30 du.
Bu arada merhaba! Ben Akşın, 16 yaşıma yeni girdim. İsmimi çoğu insanlar duyunca şaşırıyorlar, çevrelerinde bu isme sahip insan tanımadıklarını söylüyorlar ama ben ismimi gayet seviyorum. İsmimin anlamını ayrı seviyorum, "Beyaz tenli kadın." Demekmiş. Araştırdığım kadarıyla bu anlama geliyor.
Ankara'ya bugün taşındık. Burada hiçbir yeri bilmiyorum, yarın çıkıp etrafı tanımaya çalışacağım.
Yemeğimi yedikten sonra odama geçtim ve kalan eşyaları da yerine yerleştirdikten sonra yatağıma uzandım. Şu an saat 21:00'ı gösteriyordu ve tavana bakıyordum. Acaba buradaki okul hayatım nasıl olacaktı.
Lise 2'ye geçmiştim ve eski okulumda birçok sıkıntı yaşamıştım, umarım burada aynı sorunları yaşamam. Çünkü burada hiç arkadaşım yok, olmayacakta.
Gözlerimi açtığımda etraf aydınlanmıştı, sanırım yatağıma yatınca yorgunluktan uyuyakalmıştım. Uyanır uyanmaz bilgisayarımı kurmaya başladım, evet ben bir oyuncuydum. Bir espor takımındaydım ve takımımı çok seviyordum. Yaşadığım şehri değiştirmemden dolayı antrenmanlara katılamamam sıkıcı bir durum olsa da bu arayı kapatmak gerekiyordu. Bugün 1 2 saat dışarıda zaman geçirip hemen oyuna geçecektim. Bilgisayarı kurduktan sonra kahvaltı için aşşağıya indim, biraz atıştırdıktan sonra hemen evden çıktım.
Apartmanımız güzel bir yere benziyordu, insanlarını daha tanımasamda. Karşı kapı komşumuzla karşılaştım, sanırım o da benim yaşlarımdaydı ama benden uzundu.
"Günaydın, Ankara'ya taşındığınızı duydum. Buraları bilmiyorsan her konuda yardımcı olabilirim." Diye sohbeti başlatmış bulunuyordu, cevaplamasam ayıp olacağı için "Günaydın. Evet buraya ilk defa geliyorum ve şu anda etrafı görmek amacıyla dışarıya çıkıyordum, yakınlarda bir alışveriş merkezi var mı?" Diye sordum. O da bana güler yüzle gidebileceğim yerleri söyledi, hatta istersem bana eşlik edebileceğini söyledi. Apartmanımız güzel olsa da bulunduğu konum o kadar güzele benzemiyordu. Ama ben tek başıma gitmek istediğim için durumu ona söyledim ve merdivenlerden inmeye başladım, asansörümüz olsa bile ben tek binemezdim çünkü korkuyordum.
Apartmandan ayrıldıktan sonra dar sokaklarda yürümeye başladım. İnsanlar sürekli bana bakıyormuş hissine kapıldım, kulaklığımı çantamdan çıkarıp taktım. Bu beni biraz olsun rahatlatmıştı, müzik benim için yaşam tarzım. Apartmandan çıkarken köşenin başında gördüğüm 2 genç arkamdaydı, aslında korkmama gerek yok diye düşünüyordum ne de olsa aynı yere gidiyor olabiliriz, ama işler biraz çığırından çıkmıştı. Bana seslenmişlerdi ama ben duymamazlıktan gelip adımlarımı daha hızlı atmaya başladım. Ben hızlandıkça onlar hızlandı, sonra bir araya döndüm. Dönmez olsaydım diye içimden geçirerek ilerlediğim sokağın sonu çıkmazdı. Burada ne yapacağımı bilmiyordum, gelmeye devam ediyorlardı. Yanıma yaklaştıklarında pis gözleriyle bana bakıyorlardı. Ben hiçbir şey diyemedim ve olduğum yere dizlerimi karnıma çekerek oturdum. Hiç böyle bir duruma rastlamamıştım ve başıma ne gelecek inanın bilmiyordum.
Tam gözlerimi kapatıp ağlamaya başladığım sırada birisi geldi ve onları buradan uzaklaştırdı. Sanırım şok geçiriyordum ve gözlerimi bile açamadım, duyduğum sesler onların buradan koşarak uzaklaşmasıydı.
Gözlerimi açtığımda karşımda kapı komşumu görünce mutlu oldum ve ayağa kalkıp o mutlulukla ona sarıldım. O da neye uğradığını şaşırmış biçimde bana sarıldı. O kişilerin bir daha bana yaklaşamayacaklarını söyledi. Mutluydum. "Bu arada ben Gece." Memnun oldum Gece. "Ben de Akşın" Şaşırmış gözlerle bana bakıyordu. " Hadi ama ismimi ilk defa duyduğunu söyleme" Dedim gülerek. "İsmin güzelmiş, tanıştığımıza memnun oldum." Ve birbirimize gülümsedik. Gülüşü çok güzeldi, kendine gel Akşın onunla sadece arkadaşsın. Tabi arkadaş sayılırsak.
Tüm gün beraber gezdik, dolaştık, yemek yedik, alışveriş yaptık ve artık eve dönme zamanımız gelmişti. Eve geldiğimizde telefon numarasını verdi ve yanımdan ayrıldı. Aslında numarasını kaydetmek istemiyordum, ne de olsa daha bugün tanışmıştık belkide hiç görüşemeyecektik.
Annemle babama karşı kapı komşumuzla arkadaş olduğumdan bahsettim, aslında babamın tepki vermesini beklerken bu duruma çok sevindi ve ailesiyle tanışmak istediğini söyledi. Sanırım yarın akşam yemeğine davet edecektik.
Odama geçip aldıklarımı dolabıma yerleştirdim ve bilgisayarımın başına geçtim, oyunumu açıp gece yarısına kadar oynadım. Uykumun gelmesine rağmen son bir el daha oynayıp bilgisayarımı kapattım. Yatağıma uzanıp günümü değerlendirdikten sonra telefonumdan yavaş bir şarkı açıp balkona çıkmaya karar verdim, dışarısı o kadar güzeldi ki sanırım uykuma orada yenik düştüm. Uyandığımda balkondaydım, saate baktığımda saat 8'i çoktan geçmişti bile. Bugün oyun takımımdaki birisi Ankara'ya gelecekti ve ben bunu tamamen unutmuştum.
Hemen üstümü değiştirip çantamı hazırladım. Kahvaltı için aşağıya indikten sonra havanın serin olduğunu ve yağmurun yağabilecek olmasını fark ettim, üstüme bir hırka alıp evden çıktım.
Geceyi tekrar gördüm ve selam verip hızlıca merdivenlerden indim. Sanırım bu telaşım onuda telaşlandırmıştı ama bu mutluluk veren bir telaştı.
Arkadaşımla kararlaştırdığımız yerde buluştuktan sonra harika bir gün geçirmiştim. Baya eğlenip yorulmuştuk, gitme vakti geldiği için üzülsemde yapıcak bir şey yoktu. Onunla vedalaştıktan sonra bende eve gitmek için yavaş adımlarla yürüyordum. Kulaklığımda çok sevdiğim şarkı çalıyordu ve onunda vermiş olduğu etkiyle yavaş bir şekilde yürümeye devam ediyordum. Eve uzak olmama rağmen yürümek hoşuma gidiyordu, sanırım bu en sevdiğim aktivite olabilirdi.
Eve geldikten sonra kendimi yatağıma bıraktım ve bir saat boyunca kalkmadım, bilgisayarımı açıp oyuna girdim. Akşam çok çabuk olmuştu ya da ben oyunda olduğum için fark edememiştim. Akşam yemeği için aşağıya indiğimde Gece ve ailesiyle karşılaştım hemde pijamamla. Onların geleceğini tamamen unutmuştum, dalgın olduğumu söyleyip durumu toparlamaya çalıştım ve onlarda beni anlayışla karşıladı. Tüm gece beraberdik ve bu nedense çok hoşuma gitmişti, Gece ailemin yanında o kadar kibardı ki çok hoşuma gitmişti. Benim yanımda da öyle birisi ama bu hali daha hoşuma gitmişti.
Tüm gece sohbet ettikten sonra evlerine gitmek için kalktılar ve bizde onlar gidince odalarımıza çekilip uyuduk.
YOU ARE READING
Gecenin Işığı
General FictionAnkara'ya yeni gelen Akşın ve yıllardır Ankara'da tek başına olan Gece'nin hikayesi. Bakalım bu ikili nasıl birleşecek.