Witajcie, w drugiej części poradnika omówimy sobie o tym czy bojownik może żyć razem z mniejszymi stworzeniami typu krewetki i ślimaki.
Bojownik + Ślimak :
Z moich obserwacji wynika że ślimak i bojownik to najlepsze rozwiązanie kiedy chcemy mieć coś jeszcze w akwarium, plus ślimak to bardzo pożyteczne stworzenie.
Czy bojownik zrobi krzywdę ślimakowi bądź na odwrót?
Nie, ślimak jak i bojownik są całkowicie neutralni względem siebie i nie interesują się sobą zbytnio, bojownik nie zrobi ślimakowi krzywdy ponieważ jest chroniony przez skorupę, najwyżej bojownik skubnie ślimaka w ciało ale nie powinno to zrobić żadnej mu krzywdy, tak samo ślimak nie skrzywdzi bojownika, bojownik jest za szybki poza tym ślimak woli zająć się żerowaniem niż podziwianiem bojownika.
Jaki gatunek ślimaka najlepszy?
Ślimaki są różne, ampularie helmety,Nerityny itp. Osobiście uważam że najlepsza jest do tego ampularia.
Ampularia jest ruchliwa, zjada resztki pokarmu i odchody ryby o raz zgniłe części roślin i glony, jest naturalnym czyścicielem który pomaga w pielęgnacji i czystości akwarium, potrafi znosić wysoki zakres temperatur 22-29 stopni, żyje podobnie tam gdzie bojownik gdzie tlenu w wodzie jest mało przez co ślimak ten wykształcił umiejętność oddychania powietrzem admosferycznym, przez co filter nie jest wymagany jak w przypadku bojownika.
Krewetki + Bojownik :
Zdania są tutaj podzielone, bojownik to niezwykła ryba pod względem charakteru i raczej każdy się tu zgodzi, kolejne 10 bojowników będzie zjadać krewetki i polować na nie a kolejny 11 będzie żył z nimi w spokoju, powiem także że możliwe jest że bojownik będzie wyłapywać i zjadać mniejsze krewetki, bojownik albo zaatakuje krewetki albo będzie neutralny, najlepiej wpuścić na początek 2/3 sztuki i zobaczyć co się stanie, jak będzie wszystko w porządku możemy dokupić resztę.
Temperatura a krewetki?
No właśnie, wiele ludzi mówi o tym że dla krewetek 26/28 stopni to za dużo ale ile źródeł tyle informacji, osobiście uważam że różnie jest z krewetkami i każde stado będzie inaczej reagować na różne warunki, trzymałem krewetki razem z bojownikami przy 28 a nawet prawie 30 stopniach i się mnożyły i było w porządku, więc jak widzicie zdania są podzielone, zależy od wielu czynników.
Korzyści z krewetek?
Krewetki tak samo to świetni czyściciele akwariów, zjadają odchody,resztki pokarmu i glony, są bardzo pożyteczne tak jak w przypadku ślimaków.
Filtr a krewetki.
Tu niestety filtr jest wymagany, krewetki potrzebują stale dobrze napowietrzoną wodę by się nie podusić, więc w przypadku gdy mamy akwarium z bojownikiem i chcemy mieć w nim również akwarium polecam filtr z deszczownicą który nie robi zbyt mocnego ruchu wody którego bojownik bardzo nie lubi.
Kryjówki dla krewetek?
Polecam różnego rodzaju mchy i inne np mech jawajski lub inne tego typu, da to krewetką możliwość ukrycia się przed bojownikiem w chwili niebezpieczeństwa.
Dziękuje za przeczytanie mojego poradnika, w przyszłości napiszę więcej i będę starać się uświadamiać ludzi na temat tych pięknym ryb! :)
YOU ARE READING
Poradnik: Bojownik wspaniały/Betta splendens. Część 2.
Short StoryWitajcie o to część 2 mojego poradnika na temat bojownika! w drugiej części omówimy takie rzeczy jak: -Ślimak + Bojownik. -Krewetki + bojownik. Zapraszam do czytania! ^^