EP11:KEJUTAN

848 62 15
                                    

Pap!Lampu tertutup.

Alicia dah mula cuak.

"aduhhh...dah lah rumah ni susah cahaya nak masuk!boleh pulak lampu ni tertutup!"bentak Alicia di dalam hatinya.

Alicia bersedia dengan balistiknya jika diserang secara mengejut.Tiba-tiba deria pendengarannya menangkap satu bunyi yang datang menyergah.

Pak!

"siapa tu hah?!"Alicia bersuara lantang memberi amaran.Bergema rumah agam itu dengan suaranya.

Dia mula menembak pelurunya secara rambang.Dia walaupun pada riak mukanya agak tenang,sebenarnya dia agak panik.Jika susuk tubuh itu dapat menangkapnya,sudah pasti dia tak akan dapat dilepaskan.

Pap!Suis lampu dibuka.

"Cak!"serentak mereka menjerit.

"haaahh!"mulut Alicia ternganga.

"Selamat Hari Jadi!"jerit kawannya sambil ketawa besar.Baru Alicia teringat bahawa hari ni hari jadinya.Risau pasal kawan punya pasal!

Alicia menepuk dahinya sendiri.

"Selamat hari jadi Alicia,kawanku!"kata Moon berseloroh sambil memeluk BFF nya itu.Suka benar dia mengenakan kawannya.

"Ish korang ni!Kalau nak buat suprise janganlah macam kes penculikan!"Alicia buat buat marah.

Kalau macam ni aku selalu kena game...boleh tercabut jantungnya!

"Sorrylah Alicia...jangan marah ahh..."gurau Iman yang masih lagi kedengaran sisa tawanya.


Kemudian mereka memberikan  Alicia hadiah yang dibawa oleh mereka.Selepas itu,mereka makan sedikit jamuan yang ditempah.Alicia tersenyum.


"Weyh,biasanya kalau birthday kan ada kek!Ada kek tak untuk aku?"Alicia bercakap dengan mulut yang agak penuh.

"Amboi...kalau makan tak ingat dunia!Jangan risaulah,ada kek untuk kau."Mika membalas pertanyannya.

"Kau ni Alicia,baru je lepas makan!nanti gemuk baru tahu!"Moon menyampuk.Tak habis-habis!

"Alaaaa...bolehlah..."Alicia membuat muka comel.

"Okay!Aku tak boleh tahan tengok muka cute kau tu.Kalau kau nak,kau pergi ambil kat dia,"Mika menunjuk ke arah lelaki yang bertopeng di hujung sudut itu.

"Okay!"kata Alicia dengan teruja.

Alicia dengan cepat mengambil kek dari lelaki itu.Sambil-sambil makan kek,Alicia menyuarakn pertanyaannya.

"Korang...aku nak tanya sikit boleh?"Alicia bertanya kepada mereka yang sedang berada di meja makan.

"Apa yang kau nak tanya?"

"Siapa yang pakai topeng tu?Aku tumbuk dia tadi tak melayang pun,"Alicia bertanya dengan hairan.

"Uissshh...kuat betul dia tu!"Moon terkejut.Yalah,siapa yang tak kenal dengan tumbukan Alicia yang padu tu.Tumbukan dia tu dah macam Saitama!

Jet tersengih sambil menjawab...

"Kalau kau nak tau,pergi tengok sendiri"

Alicia mendekati mendekati lelaki bertopeng itu dengan perasaan yang ragu-ragu.Dia pantas mencabut topeng yang dipakai oleh lelaki itu dan membuka hoodienya.

Alangkah terkejutnya dia...


Bersambung

Jom vote dan comment beramai-ramai!-Author

Reader:ehh...tiber author😜😜😜














alixalicia/hingga hujung nyawa-renewed(diperbaharui)Where stories live. Discover now