CHAPTER 41

365 63 15
                                    

"Wayo wayo wayo juts tell me"

"Soonyoung" panggil Hyunji perlahan.

"Neo anim adoenayo"

"Soonyoung" sekali lagi dia memanggil nama jejaka tersebut tetapi masih juga gagal.

"Wayo wayo wayo-"

"KWON SOONYOUNG" jerit wanita itu lalu dia menutup radio yang sedang memutarkan lagu wayo by Bang Yedam.

"Ahh wae Hyunji waeyo?" ujar Soonyoung sedikit gelabah mendengar jeritan tersebut.

"Dengar pun, Soonyoung kalau saya tanya ni jangan marah tau" suara yang garau tadi tiba-tiba bertukar menjadi normal semula.

"Macam mana saya nak marah kalau awak belum cakap lagi sayang oi. Tanyalah saya cuba jawap"

"Betul ni?"

"Iya sayang ku Hyunji" Muka wanita itu terus merona kemerahan bagaikan buah epal. Manakala Soonyoung tersenyum melihatnya.

"Ermm,Lihye"

"Lihye?" Hampir sahaja Soonyoung ingin menekan butang break(?) selepas mendengar sahaja nama itu.

"Kenapa dengan Lihye"

"Seungkwan dengan Lihye masih bersama kan?"

"Erkk iye"

"Mak ayah diorang masih bergaduh ke?"

"Ermm buat masa sekarang tak."

"Owhh baguslah"

"Hyunji boleh straight to the point tak? Saya tak rasa awak nak tanya soalan tu. Cakaplah"

"Betul ni?"

"Iya sayang ku Hyunji" Muka wanita itu terus merona kemerahan bagaikan buah epal. Manakala Soonyoung tersenyum melihatnya.

"Dia masih sakit lagi ke?" Soal Hyunji perlahan. Wajah kacak jejaka itu ditatap penuh harapan agar jejaka itu menjawap pertanyaannya.

"Lihye yang kita kenal tu ke?" Erkkk macam mana nak terang ni eh. Jujur jelah gamaknya.

"Iyalah Lihye siapa lagi. Dari tadi kita cakap pasal dia! Saya tanya bukan apa sebab saya ada singgah cafe Seungkwan tapi saya langsung tak tengok dia pun. Penjaga kaunter tu pun dah tukar.  Kalau dulu Lihye lah yang akan tolong jaga kaunter depan. Sakit dia datang lagi ke Soon?"

"Hmmm nampak gayanya macam tulah. Penyakit dia datang balik tapi sekarang ni dah okey sikit. Cuma-"

"Cuma?"

"Cuma kita tak tahu bila dia boleh bertahan. Dah hampir setahun jugak dia kat hospital sebab tulah Seungkwan asyik berulang- alik dari cafe ke hospital. Rumah dia tu hmm dibiarkan macam tu jelah."

"Kenapa tak sewa je?"

"Banyak kali dah kami cakap dengan dia tapi tulah satu pun dia taknak dengar."

Kalau saya nak jumpa-"

"Kita dah sampai, saya ambik Soonhyun dulu ye? Tunggu sini sekajap." Pesan Soonyoung, lalu jejaka itu terus keluar dari kereta.

"Ba-baiklah" Aku salah cakap ke tadi.

~~♡~~       

Sementara menunggu ketibaan anaknya. Soonyoung melihat kearah keretanya semula. Timbul perasaan bersalah pada dirinya. Bukan dia melarang Hyunji untuk berjumpa tetapi bukan sekarang. Sekarang bukan masa yang tepat untuk berjumpa. Dia takut wanita itu akan menangis melutut apabila melihat keadaan rakannya itu. Seungkwan pun melarang kami berjumpa apatah lagi isteri rakan-rakannya yg lain.

"Maafkan saya Hyunji"

"Appa!" Jerit Soonhyun lalu berlari kearah appanya.

"Soonhyun anak appa" *tiru suara dato siti*

"Appa dah kenapa?Ahh eomma dah balik?"

"Belum, dia ada je kat kereta. Soonhyun suka ke panggil aunty Hyunji eomma?" Tangan mungil anak kecil itu dicapai manakala beg yang sedang digalas oleh Soonhyun terus diambil.

"Soonhyun"

"Nae appa"

"Kamu ada sorokkan sesuatu dari appa?" Tiba-tiba soalan tersebut terlintas dari kotak fikiran si hamster maksud saya Soonyoung.

"Rahsia? Rahsia apa appa? Kenapa? Appa ada rahsia nak bagitahu Hyun ke? Apa rahsia tu appa" balas Soonhyun dengan lebih banyak soalan yang dilemparkan ke bapanya.

Soonyoung mengeluh perlahan lalu dia meraup wajahnya perlahan. Dia baru teringat yang anak dia ni bukan seperti anak orang lain.

"Erkkk Soonhyun nak dalgona tak?"

"Nak! Cafe Uncle Seungkwan ada jual dalgona ke?"

"Nope, bukan uncle Seungkwan yang buat."

"Habis tu?"

"Appa buat nak?"

"Ermm terima kasih jelah" Soonhyun terus melepaskan tangannya dari bapanya dan berlari menuju ke kereta.

"Yaaahhh KWON SOONYOUNG!" Haish anak aku ke tu? Waktu aku muda-muda dulu takdelah sampai terlebih tenaga macam ni. Aku salah bagi susu ke dulu?

ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ

Atas tu adalah sebab kenapa Seungkwan dah lama tak balik rumah. Kalau korang lupa part tu silalah rujuk chapter 3 sekali lagi♡

Btw saya dah publish cerita Joshua tu tapi saya just publish prolog jelah. Habis je cerita ni insyallah, saya akan sambung cerita Joshua. Jadi dengan prolog tu dapatlah imagine apa yang berlaku. Kalau ada masa tu singgahlah ye😅

Title : Diary

Tapi sumpah clishe sama je
dengan cerita ni✋😔


Thanks sebab baca😃

Vote and Comments 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now