²

59 15 12
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.













              MALAM  sudah melabuhkan tirai dan kini dia berada di salah satu bumbung sebuah kedai dengan sniper  di tangan.

Dari tadi anak matanya di sebalik penutup hoodie itu bergerak-gerak memerhati seorang lelaki yang sedang memijak-mijak sesuatu di  bawah pokok berdekatan dengan kedai yang menjadi lokasi kedudukan dia sekarang ni.

"I tag you as number 5 for this night "

Muncung sniper dihalakan ke arah lelaki tadi. Anak mata kanannya tajam memerhati di sebalik bulatan target di atas badan sniper miliknya.

"I kill...I tag...I shoot for my lifeu"

Ktak.

Muncung statik dihalakan ke arah mangsanya. Kemudian dengan sekali tekan oleh jari telunjuknya peluru selamat tembus kepala lelaki tadi.

Senyap. Langsung tiada siapa yang menyedari tentang lelaki itu telah rebah tanpa nyawa di dalam jasad.

Dia tergelak sinis di sebalik mask hitam yang dia pakai. Sniper kesayangannya dimasukkan semula ke dalam beg khas dan disangkut pada bahu kirinya.

Anak matanya bergerak sekilas melihat jasad lelaki tadi yang dah kaku di sebelah pokok. Seketika dia ternampak bangkai kucing yang telah berdarah-darah bersama dengan kasut lelaki itu yang dibasahi darah di tapaknya.

"Heh nerakalah jawabnya" Kepala digeleng kesal. Kesal dengan sikap manusia yang suka menganiaya binatang yang langsung tak bersalah.

Kakinya dibawa pergi melangkah dan melompat satu per satu bumbung kedai tanpa gentar. "Tak salah lagi aku tarik nyawa kau. Dasar sampah masyarakat. Menyusahkan orang !"

Dia melompat turun dari bumbung kedai yang terakhir kemudian mendarat cantik di atas penutup sampah hingga berbunyi kuat.

DGANG  !

Kereta yang diparkir di tepi jalan berdekatan lorong sunyi itu dituju. Sniper diletakkan di seat belakang dan dia kembali masuk ke seat pemandu. Phone yang tiba-tiba berdering  dikeluarkan dari poket seluar. Nama pemanggil dilihat sebelum butang hijau ditekan.

Simbol speaker ditekan sebelum phone dicampak ala-kadar ke seat sebelah. Laju tangannya menanggalkan hoodie yang dia pakai sebelum mendedahkan baju T-shirt kelabu yang sudah dipakai dari awal.

"Jin hyung ! Hyung dekat mana?" suara Jungkook memenuhi segenap kereta miliknya.

Mata dikerling ke depan. Ada dua tiga orang masih berjalan di laluan pejalan kaki dan nasib baik cermin kereta dia tinted gelap.

HeadHunter Killer ⊰ ᴋ𝓼ᴊ ⊱Where stories live. Discover now