bölüm 1

17 2 2
                                    

HACÝVAT -Hoþ geldin sevgili Karagöz'üm!

KARAGÖZ - Hoþ bulduk kel kafalý kara üzüm!

HACÝVAT - Nereden gelip nereye gidiyorsun bakalým?

KARAGÖZ - Bir yere gittiðim yok da oðlumla kaç saattir okuma-yazma çalýþtýk Biraz gezeyim dedim.

HACÝVAT - Tabii iyi yaptýn efendim kafan balon olmuþtur.

KARAGÖZ -Hay hay kafam balon oldu da uçmasýn diye boynuma yapýþtýrdým.

HACÝVAT - Hemen yanlýþ anlama yani uzun zaman ders çalýþmaktan kafan þiþmiþtir.

KARAGÖZ - Kafam piþti de soðutmaya çýktým.

HACÝVAT - Allah iyiliðini versin! Neyse çalýþmalar iyi gidiyor mu?

KARAGÖZ - Hem de nasýl iyi gidiyor bilemezsin Hacý Cavcav! Sen söyle de müdür benim ilkokul diplomamý hazýrlasýn

HACÝVAT - Efendim sen hele hepsini iyi öðren de diploma iþi kolay

KARAGÖZ - Þey okuma yazma öðrenirsem diploma baþka baþka ne iþime yarayacak?

HACÝVAT - Bak meselâ artýk mühüre lüzum kalmayacak

KARAGÖZ - Yerine kimse bakmayacak mý?

HACÝVAT - Kimin yerine Karagöz'üm?

KARAGÖZ -"Artýk müdüre lüzum kalmayacak" dedin ya!

HACÝVAT - Efendim müdür deðil mühür! Hani imza yerine bastýðýn damga yok mu?

KARAGÖZ - Öyle söylesene köftehor!

HACÝVAT - Pekâlâ mektup yazmasýný biliyor musun?

KARAGÖZ - Biliyorum Hacý Cavcav çok kolay!

HACÝVAT - Aferin demek bilgini o kadar ilerlettin? O halde söyle bakalým mektup nasýl yazýlýr?

KARAGÖZ - Oðlum "Hazýr Mektuplar" diye bir kitap getirmiþ Onun içinden seçip seçip yazýlýr.

HACÝVAT - Allah iyiliðini versin" desene oðlun da senin kafada yetiþiyor. Hiç kitaptan kopya edilerek mektup yazýlýr mý?

KARAGÖZ - Niye yazýlmasýn? Bir yere yazdým oldu.

HACÝVAT - Pekâlâ cevap geldi mi?

KARAGÖZ - Cevap gelmedi mektubun kendisi geri geldi.

HACÝVAT - Neyse O zaman seninle biraz mektup üzerine konuþalým. Örnek ister misin?

KARAGÖZ - Parasýz olursa isterim Hacý Cavcav! Piþirip akþama yeriz.

HACÝVAT - Yine ne anladýn mektup piþirilip yenir mi?

KARAGÖZ - Köftehor "Ördek ister misin?" dedin ya!

HACÝVAT - Aklýn yine baþka yerlere gitti. Sen þimdi beni iyi dinle! Bir defa tarihsiz mektup olmaz.

KARAGÖZ - Anladým talihsiz mektup olmaz.

HACÝVAT - Talih deðil tarih! Yani mektup kâðýdýnýn üst-sað köþesine o günün tarihi yazýlýr.

KARAGÖZ - Hay hay yazýlýr!

HACÝVAT - Mektubu kime göndereceksin Karagöz'üm?

KARAGÖZ - Yabancýya gitmesin kendime gönderirim. Hem de çabuk gelir.

HACÝVAT - Saçmalama insan kendine mektup göndermez. Diyelim ki babana yazacaksýn!

KARAGÖZ - Pataklarým ha! Babam mezarda postacý mektubu ona nasýl verecek?

HACÝVAT - Allah Allah Pekâlâ mektubu bana yazýyorsun nasýl baþlarsan?

KARAGÖZ - "Keçi suratlý Hacý Cavcav çabuk yanýma gel caným seni pataklamak istiyor!" diye yazarým.

HACÝVAT - Efendim olur mu? "Çok sevgili arkadaþým Hacivat Çelebi Beyefendi" diye yazýlýr.

KARAGÖZ - Ben sana öyle yazamam çok istiyorsan otur kendin yaz!

HACÝVAT - Pekâlâ bana yazma! Oðluna yazýyorsun "Çok sevgili oðlum!" diye baþlarsýn.

KARAGÖZ - Gerisini biliyorum. Mektup bitince zarfa koyar üstüne de adres yazarým.

HACÝVAT - Aferin Karagöz'üm sonra?

KARAGÖZ - Sonra da oðluma telefon edip mektubu okurum.

HACÝVAT - Yine sinirlerim oynamaya baþladý.

Hacivat karögözWhere stories live. Discover now