🎈8

359 22 3
                                    


" sampai bila nak bagi dia simpan benda tuh? "

" aku percaya benda tuh masih kat dia. dan aku pasti benda tuh selamat . "

" tapi tuan, kita kena siap sedia kemungkinan benda tuh akan- " kata katanya terhenti.

" percayakan aku. "

" baik tuan." katanya mengalah.

🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈

" shaza~♥" panggil faiq dengan bernada manja.

shaza hanya abaikan sahaja lelaki itu. dan fokusnya masih di laptopnya. menaip kerja assingmentnya yang tidak lama lagi bertemu deadline.

" sha! shaza! "

" shaza! shaza~♥" seru faiq lagi. sambil kepalanya di letakkan di atas meja library itu. matanya memandang muka shaza yang chubby itu.

" sha- " kata faiq terpotong.

" jangan ganggu akulah! laki ! " bentak shaza geram. serentak itu dia mendapat jelingan tajam dari student di situ.

" girlfriend... janganlah marah boyfriend " kata faiq perlahan.

" erggh! " jerit batin shaza sebelum dia kembali duduk.

" kau , kalau marah , macam harimau. garang! " kata faiq sambil bermain rambut shaza yang dibiar lepas.

" tahu tak apa, sebab tuh kau kena- " kata shaza disampuk.

" because of that i like tiger... garang tapi seksi. macam kau. love it! " kata faiq lalu matanya bertembung mata shaza.

' amacam pickupline aku? cun tak? nasib buku tuh ada koleksi pickupline. ' bisik hati faiq sambil tersengih sengih.

shaza melarikan bebola matanya dari bertatapan haram dengan lelaki itu.

" G.I.L.A gila! " kata shaza sambil memandang kembali lappynya.

faiq sentap.
' penat aku cari pickupline tuh.. ' bisik hati faiq geram.

kemudian dia berdiri . lalu tangannya dimasukkan kedalam poket seluar. suitnya di kemaskan sedikit sebelum dia pergi dari sisi shaza.

' aik? merajuk ke? aku kasar sangat ke? bukan selalu dia okey ke walau aku kata macam tuh? tapikan shaza, dia pon manusia jugak. mesti dia terasa dengan kata kau. eh! kejap! kenapa aku nak kesah? lagi bagus dia pergi dari sini, okey shaza fokus!.' bisik hati shaza yang berbolak balik.

shaza meneruskan kerjanya dengan tenang dan aman sepanjang tengahari itu. minit berganti minit , dan jam berganti jam. tanpa shaza dapat menahan....

akhirnya dia tewas dengan kantuk yang berjaya menawannya. siapa sahaja yang dapat lawan ngantuk kalau lepas makan? lepastuh duduk pulak tempat ber aircond and senyap pulak tuh.. memang cunlah jadi port tidur.

dan terlihatlah sesiapa yang melalui mejanya . seorang perempuan cubby ketiduran . ada yang menggelakkan shaza yang berperangai sedemikian. tapi dia tak mampu buat apa. godaan untuk tidur di tempat sebegitu sungguh kuat.

" hish! kalaulah aku boleh merajuk lama sikit dengan perempuan tuh.... kalau bukan misi nih dah lama aku tinggal je. " kata faiq perlahan sambil melangkah geram.

' kalau ikut kata buku tuh, kalau pasangan merajuk mereka akan terikat untuk memjuk. tapi dalam hal shaza nih... memang keras siaaa! memang tak lah dia nak pujuk. entah entah, terfikir nak pujuk aku pon tak ada. ' bisik hati faiq.

faiq berjalan masuk ke library itu dengan muka yang dingin. jangan harap dia nak tersenyum. walaupun begitu, ada sahaja mata mata yang tertarik melihatnya yang tidak mesra alam ini.

siap ada yang membisik ' macam bad boy' apa ke jadah taste macam tuh!

dengan langkah yang marah dia menapak kembali ke tempat di mana dia meninggalkan shaza 3 jam yang lalu. sebaik sahaja cukup 200 langkah dia tiba tepat dimeja tersebut.

" kau tidur minah! " kata faiq geram tapi suara ditahan suapaya tidak terlepas terlalu lantang.

" ouh.... lepas kau buat aku sentap... senang senang je kau tidur kat sini ye? " kata faiq sambil mengambil tempat di sebelah shaza. rahangnya diketap geram

mereka yang tidak lepas pandang faiq , bagai hendak jatuh biji mata bila faiq duduk di sebelah seorang perempuan gemok yang tidur kat situ. kemudiannya membisik sesama mereka tidak percaya dengan pemandangan itu. dan berbagai spekulasi yang mereka bincangkan.

" oi! " seru faiq. shaza masih statik.

" oiii.... " shaza diam dengan mata tertutup.

faiq menarik nafas geram. susah jugak nak kejut dia bangun.
dengan idea bernas, faiq mengambil rambut shaza yang terlepas kemudian pada hujungnya dia buat bermain di hidung dan di pipi shaza.

serentak itu shaza memberi respon. dengan mata tertutup dia menggosok muka dan menampar perlahan mukanya. faiq mula terserengai jahat.

dia mengambil rambut shaza dan menyumbatnya kedalam lubang hidung shaza yang terbuka luas. serentak itu, mata shaza terbuka luas.

faiq dengan sengihannya tiba tiba merinding dengan pandangan mata shaza . aura sekelilingnya terasa seperti aura membunuh dan mengancam. dia boleh rasa bulu roma nya berdiri tegak di balik suitnya.

" janganlah kacau aku... " kata shaza sebelum menukar posisinya. jantung faiq terhenti seketika. dia tidak bersedia untuk menerima reaksi itu.

bagaimana perempuan gemok and chubby macam tuh , boleh membuatnya untuk bereaksi ketakutan? sungguh tak masuk akal.

betullah orang kata, jangan pernah kacau perempuan masa dia tidur. kalau tak... jadi macam nih lah... lagi lagi perempuan gemok macam shaza . baginya tidur itu adalah segala galanya .

faiq berdehem untuk mencari suasana baru. dia tepuk perlahan belakang badan shaza dengan sopan.

" girlfriend~ boyfriend awak datang nak ambik . " kata faiq.

" aku tak ada boyfriend lah.. " balas shaza mamai.

" whatever lah... bangunlah shaza . ramai orang tengok kau tengah tidur kat sini. " kata faiq.

" kalau kau malu kau tak payah tunggu sini. " kata shaza.

' time mamai pon ada hati nak cari gaduh tuh.' kata faiq dalam hatinya.

" kalau kau tak nak bangun jugak... terpaksalah aku buat cara nih. cara yang pasti kau menyesal. " kata faiq.

" hmm... " balas shaza tidak kisah dengan ugutan faiq.

" okey. " faiq.

shaza tersesak nafas . kepalanya menjadi pening . dan apakah sebab bagi itu? shaza mencelikkan matanya apabila dia terasa tidak dapat menahan.

dan pemandangan pertama adalah tengkuk . membulat mata shaza . kemudian dia merasakan lingkaran tangan di keliling badannya.

' the heck! '

shaza mula menggerakkan badannya. untuk cubaan melepaskan diri. bau cologn memenuhi ruang udara shaza.

" shh... diam girlfriend... boyfriend ada di sini . kau sejukkan? sinilah aku panaskan kau. kau duduk diam diam aku peluk kau. " kata faiq dengan kata sindir.

serius shaza tak sangka faiq bertindak sedrastik itu. tak pernah terlintas dalam mindanya faiq akan buat sedemikian.
jantungnya mula mengepam tidak tentu arah. mukanya terasa panas.

" hmm? girlfriend tak nak tidur ke? " kata faiq sinis. sambil melihat muka shaza.

" dah tak ngantuk. " kata shaza lalu dia tiba tiba berdiri. dan tanpa sengaja kepala menanduk dagu lelaki itu kuat faiq berdengus marah sambil menggosok dagunya.

" err... sorry. tak sengaja. aku nak gi kafe . jadi.... bye! " kata shaza lalu dia ambil beg nya . nasib sebelum tidur tadi dia sempat kemas sedikit.

well perempuan gemok itu lari lagi . memang keje shaza asyik lari je sejak jumpa faiq aka lelaki pelik.

Make me Twisted By You ✓Where stories live. Discover now