³

31 12 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.












                 RIUH satu café dengan suara-suara ahli bangtan.  Tak campur lagi dengan si Taehyung dan Jungkook termasuk Jimin yang suka menghanat walau di mana jua mereka berada.

Seokjin sudah tergeleng kepala melihat telatah Taehyung yang sedang menolak-nolak  belakang kepala Jimin kemudiannya ditolak semula dari depan oleh Jungkook.

Naik pening Jimin dibuatnya tapi tetap sahaja jejaka berketinggian sederhana rendah itu tergelak suka. Barangkali dia tahu niat kawannya hanyalah ingin bergurau semata. 

Namjoon memotong daging steak miliknya menjadi ketulan kecil kemudian disuap masuk ke dalam mulut. Sambil-sambil tu matanya bergerak memerhati Seokjin yang duduk berhadapannya dan leka menyedut air minuman tanpa bersuara.

"Weh hyung aku dengar kau dah beli company John Cena tu. Betul ek?" teruja Hoseok membuka cerita membuatkan Yoongi yang dari tadi bermain phone terhenti. Wajahnya diangkat memandang Seokjin yang beriak biasa.

"Betul ke bhai?  Ke hanya rumours semata?" mengecil mata Yoongi melihat senyuman sinis milik Seokjin yang terukir lebar.

Straw di dalam gelas dimainkan perlahan. Gelak tawa kuat Jungkook,Jimin dan Taehyung sedikit pun tidak menganggu dirinya. "Haah pahal?"

Hoseok menepuk kuat permukaan meja membuatkan Namjoon tersedak. Pantas Seokjin menolak gelas kaca di sebelah dia ke hadapan Namjoon. "Kau pahal kuda?  Nak mati?" tajam anak mata Yoongi merenung wajah Hoseok yang tersengih-sengih.

"Sorry Joon hoho tapi serious lah hyung?  Tak mahal ke?" Seokjin berdecit. Dia menyedut sedikit air miliknya kemudian ditelan pantas. Wajah teruja Hoseok dipandang. "Aku beli takat satu won nak mahal apanya?"

"The heck satu won?  Apa murah sangat jilake.  Kau nak menipu ke apa?" tergelak sinis Yoongi di situ. Dia kembali menumpukan perhatian kepada  phone di tangan.

Namjoon mengelap mulutnya. Seokjin tergelak halus. Rahangnya diusap perlahan dan ekor matanya mengerling Yoongi sekilas sebelum dia menumpukan sepenuh perhatian kepada Hoseok.

"Company dia banyak hutang. Too much things need to be settle out you know?  He ask me for three thousand million but I said I only can give him one won since the company that he own have so much trouble issues. That's why the price of the company only suit one won and  not million even trillion tho"

Terangguk kepala Hoseok dan Yoongi akhirnya tahu sebab kenapa terlalu murah. Namjoon menolak pingannya yang sudah kosong ke tengah meja. Tisu yang dibuat lap mulut digumpal lalu diletakkan di atas pingannya. "So lepas ni bertambah lah cawangan kau kan?  Member kita dah maju woo"

Seokjin menggelengkan kepala. Dia tersenyum segan. Belakang kepalanya diusap perlahan. "Tch takdelah...aku pun sama je macam korang juga"
Pecah ketawa Namjoon dan Hoseok apabila wajah Seokjin memerah kerana malu. Pantang dipuji merah terus mukanya. Jungkook menghela nafas lelah begitu juga Jimin dan Taehyung.

HeadHunter Killer ⊰ ᴋ𝓼ᴊ ⊱Where stories live. Discover now