Bab 17

329 32 1
                                    

Seperti yang dijanjikan,mereka semua pergi ke rumah Dyana.

"Assalamualaikum ..."

Tetiba pintu dibuka dari dalam.

"Waalaikumsalam.Cik muda !" kata seorang wanita tua mungkin maid keluarga Dyana.

"Mama tak balik lagi ke ?" soal Dyana.Mereka berenam hanya berada di belakang Dyana.

"Puan katanya ada meeting.Takpa cik masuk dulu nanti Mak Jah buatkan makan tengah hari." kata wanita itu atupun dikenali sebagai Mak Jah.

"Gais,jom masuk." ajak Dyana.Mereka mengikut Dyana masuk.

"Empat orang duduk bilik tetamu.Dua orang duduk dengan aku." kata Dyana.Luna dan Fara terus mengikuti Dyana.

Aurora,Kayra,Myra dan Ratna masuk ke dalam bilik tetamu.

Tetiba telefon milik Aurora berdering.

"Siapa pulak call ni ?" kata Aurora sendiri lalu melihat telefonnya.

Rayyan 🙄.

Aurora mengeluh.Mamat ni nak apa ?
Kayra tersengih dah.

Aurora terus menjawab panggilan tersebut.

"Hello,Assalamualaikum." kata Aurora.

"Waalaikumsalam.Aku nak pesan satu benda je." kata si pemanggil di sana.

Myra,Ratna dan Kayra berada dihadapan Aurora.Aurora menjeling mereka.

"Pesan apa ?" soal Aurora.

"Take care dekat rumah orang." kata Rayyan lembut.

Mereka bertiga di hadapannya menjerit secara perlahan.Meltingnya.

"Okay." belum sempat Aurora menutup panggilan ..

"Kejap tak habis lagi.Jaga diri,jaga iman and lastly jaga hati kau untuk aku." kata Rayyan dengan penuh lembut.

Aurora tersenyum bahagia.Dia terus menutup panggilan.

"Blushing cakaplah !!" kata Kayra.Aurora memegang pipinya.

"Bibit-bibit cinta uuu " usik Ratna.

"Korang ni saja bikin orang single macam aku ni jeles kan ~ tak baik tau." kata Myra pula.Dia pun cair kalau lelaki ambil berat pasal di.

"Jeles lah aku.Syed bila nak call aku ni !!!" Kayra meroyan berseorangan.

"Raykal cepat la call !!! Tolong aku !!!" giliran Ratna pula meroyan.

Myra menggeleng lalu termuncul idea geliganya.

"Vernon Oppa !!!!!!!!!! Call me right now !!!!!" jerit Myra.Dia punya lagi sweet okay.

Kayra,Aurora dan Ratna membuat muka annoying.



"Eh,semua kawan Dyana cantik-cantik belaka." kata mama Dyana.

"Alhamdulillah aunty dah dikurniakan wajah cantik macam ni." balas Luna sambil tersengih.Ratna mengetuk kepala Luna.

"Bagi masa nak kembang jap." kata Kayra sambil tersenyum lebar.Ternyata benar dia memang cantik.

Puan Sri Durrah tersenyum.Sungguh peramah sikap mereka.

"Mama aku suka puji semua orang cantik.Hm." kata Dyana membuatkan semua tercengang.Dyana tergelak kecil.

"Aku kan dah lama kena fitnah cantik tapi aku sabar je." kata Fara lalu dia terus mengambil tempat di sofa.

Mereka semua duduk di sofa yang panjang.

The Prefects ( 2020 )Where stories live. Discover now