Sana menyapu halaman rumahnya sambil bernyanyi nyanyi. Tiba tiba, seseorang merangkul pinggangnya. Tak lain tak bukan, orang itu ialah suaminya, kim taehyung.
"Hai awak....". Sapa V lalu mencium pipi Sana sekilas. Sana hanya tersenyum.
"Awak...Tak payah lah buat kerja kerja macam ni.... Awak perlu berehat dengan secukupnya.... Biar saya je yang buat". Kata V lalu mengambil penyapu Yang berada di tangan Sana.
"Hmm.... Tak apa lah. Saya boleh buat". Balas Sana.
"No... Tak boleh". Kata V lagi.
Sana terus memeluk V. Dia sembamkan wajahnya ke dada V.
"Kenapa tiba tiba manja ni?". Soal V pelik.
"Saja....Rindu nak peluk awak". Kata Sana dengan manja.
"Mengada...". Usik V sambil mengusap kepala Sana. Sana mengangkat wajahnya dan pandang V.
"Tae...Saya sayang awak.... Saya sayang awak sangat sangat...". Kata Sana lalu mengeratkan lagi pelukan itu.
"Saya pun.". Balas V.
Tidak lama kemudian, V teringat suatu perkara yang perlu dia katakan kepada Sana. tetapi, dia tidak sampai hati.
"Hmm....Awak......umm.... Awak tahu tak pasal festival mexico centre?". Tanya V teragak-agak.
"saya tahu. Tak apa... Awak pergi je". Kata Sana sambil tersenyum.
"Tapi.... Acara tu berlangsung selama 1 bulan. Saya tak nak tinggal kan awak lama lama". Kata V dengan manja.
"Saya pun....tapi nak buat macam mana.... BTS wajib datang ". Balas Sana lalu menundukkan kepalanya.
Cepat cepat V memegang wajah Sana. "Sorry sayang....". Ucap V.
"Hmm... Tak apa. Tak perlu mintak maaf... Saya faham....". Kata Sana.
Tiba tiba dia mendapat Satu idea.
"Awak... Kalau awak dah pergi ke Mexico nanti, boleh tak saya dengan nahyung duduk dekat rumah omma saya?". Minta Sana.
"Boleh.... Nanti saya hantarkan awak". Kata V lalu mengusap wajah Sana. Sana hanya tersenyum. Tak sabar mahu berjumpa dengan omma dan appanya. Dia sangat merindukan mereka berdua.
×××××
2 HARI KEMUDIAN
"Saya pasti akan rindukan awak dengan nahyung". Kata V lalu memeluk badan Sana.
"Tak apa... Phone kan ada. Nanti kita boleh video call...". Pujuk Sana.
"Nae...Jangan lupakan saya. Saya akan selalu ingat awak. Saya sayang awak". Kata V.
"Saya pon sa---". Kata kata Sana terhenti apabila V mendekatkan mukanya ke wajah Sana. Sana terpegun melihat wajah kacak suaminya.
Mereka membuat eye contact lama lama.
"I love you, my wife....". Ucap V.
"Me too". Balas Sana.
Mata Sana automatik terpejam apabila bibir V menyentuh bibirnya. Sana membalasnya dengan lembut.
Omma Sana tersenyum daripada jauh melihat kemesraan mereka berdua.
×××××
Banyak group idol dan Solo yang menghadiri festival mexico center itu. Antaranya bts, exo, got7, seventeen, nct, txt, shinee, blackpink, twice, gfriend, apink, mamamoo, izone, sunmi, chung ha, hyuna, daniel dan Zico.
YOU ARE READING
Idol • Taesana ✓
RomansaSebagai idol, mereka perlu menjaga jarak dan interaksi apabila berada di hadapan kamera dan peminat. Kim Taehyung dari bts, telah memendamkan perasaannya kepada Minatozaki Sana twice sejak lama lagi. Taehyung meluahkankan perasaannya kepada Sana dan...