Incheon Korea Airport
Wanita paruh baya berpakaian sedikit tertutup itu pun berdiri disekitar lereng-lereng tempat menunggu itu. Siapa lagi kalau bukan Kim Ah joong yang kini sedang ingin menyambut kepulangan sang suami dan juga anaknya.
Ah joong tidak memberitahu kepada jungkook sang suami begitu juga dengan anaknya tentang kedatangan untuk menjemput mereka pulang.
Kerana wanita itu tidak mengatakan apa apa. Tetapi anggap sahaja ini adalah sebuah kejutan untuk mereka berdua.
Setelah sekian lama menunggu, akhirnya penerbangan dari tokyo ke korea akhirnya tiba. Mereka tiba dengan keadaan selamat.
Saat ini, taehyung asyik bermanja dengan jungkook noteband Kekasihnya. Tapi dalam masa yang sama lelaki itu adalah ayah tirinya.
"Ah, hyungie.. beg ni beratlah.." Namja cantik itu merengek manja dengan sang kekasih. Menghulurkan bagasi berat itu kepada kekasihnya yang berotot tebal itu mengangkatnya.
"Nasib sayang!" ucap jungkook pelan sambil mengigit hujung cuping telinga taehyung membuatkan pemuda manis itu melenting tak suka.
Keduanya sibuk menikmati dunia mereka sehinggakan tidak sadar bahawa mereka berada dikorea bukan lagi tokyo.
Mereka seperti sudah pasangan yang pulang dari berbulan madu. Jungkook mengenggam tangan taehyung sambil kepala taehyung dilentokkan tepat pada bahu jungkook.
Keduanya tidak sadar sehinggakan ada sebuah suara yang memecahkan keasmaraan keduanya.
"Abang!" teriak wanita paruh baya itu membuatkan jungkook cepat-cepat melepaskan genggamanya pada taehyung. Namja cantik itu pun turut terkejut dengan kehadiran ibunya saat ini. Tubuh sasa jungkook terlepas darinya. Maka wanita itu memeluk tubuh suaminya bagi menyalurkan perasaan rindu kepada namja dingin itu.
Sesekali jungkook melirik ke arah taehyung. Wajah cantiknya itu berubah menjadi datar dan lebih tepatnya tidak suka dengan keberadaan sang ibu.
"Ahh, sayang!" kini jungkook menyapa keberadaan sang isteri. Dia sedikit terkejut dengan jemputan mendadak dari sang isteri. Bahkan isterinya ini tidak memberitahu jika dia bakal menjemput mereka.
"Terkejut tak?" Jungkook tersenyum lalu membelai rambut ah joong yang lurus dan panjang itu. Wanita itu membalas senyuman dari suaminya itu kemudian mengucup bibir jungkook.
Setelah sekian lama tidak mendapat ciuman dari isterinya. Dia terasa sangat berbeza dengn ciuman yang diberikan oleh taehyung. Ciuman dari ah joong itu seperti biasa tidak ada yang istimewa tetapi tidak dengan taehyung. Setiap kucupan dan ciuman dari taehyung terlalu istimewa bahkan mampu membuat melayang pergi..
Taehyung mengerutkan dahinya. Dia tak suka dengan pandangan yang disuguhkan dihadapanya saat ini. Hatinya tiba tiba sahaja terasa panas. Ingin sahaja dia meleting tadi setelah melihat sang ibu mencium kekasih hatinya.
"Terkejutlah.. sayang kenapa datang sini tak bagitahu yang sayang nak jemput abang dengan taehyung." Ujar sang suami yang cuba mengakrabkan dirinya dengan isteri. Hanya sahaja dia tak ingin isterinya merasa curiga dengan mereka berdua. Selamat tak kantoi tadi.. Jungkook menghela nafas kelegaan.
"Maaf, sayang cuma nak buat kejutan untuk abang dan taehyung.." Wanita paruh baya itu bermain dengan lengan-lengan berotot milik jungkook. Taehyung menahan api kecemburuanya itu.
"Kalau tak kerana dia ibu aku.. dah lama aku tolak tadi.." Dalam tidak sengaja taehyung sibuk mengumpat nama wanita itu. Tidak sadar bahawa wanita itu adalah ibu kandungnya.
YOU ARE READING
𝐌𝐲 𝐒𝐭𝐞𝐩 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓
FanfictionKookV Fanfication Cast -Jeon Jungkook -KimTaehyung -Kim Ah joong Sinopsis Taehyung adalah putra tunggal kim ah joong dan kim seunghyun. kim ah joong menjadi janda setelah 2 tahun menjadi janda. seulgi menamatkan masa solonya bersama seorang pemu...