4. Instagram profiili

47 4 3
                                    

Samuelin näkökulma

Herään kirkkaaseen aurigonsäteeseen joka koittaa tunkeutua huoneeseeni verhon välistä. Hieron silmiäni ennen kuin nousen istumaan. Venyttelen hieman ja tunnen kuinka hartiani ovat todella kipeät. Hieron niitä hetken ennen kuin nousen seisomaan. Lasken paljaat jalkani kylmää kivilattiaa vasten. Nousen seisomaan ja nappaan lattialta eiliset baletti vaatteet. Haistan niitä, ei ne haissut pahalta joten voin ihan hyvin laittaa ne. Puen tiukat legginsit ja mustan hihattoman paidan. Niiden päälle pistän harmaat kollarit ja mustan vetoketjuttoman hupparin. Kävelin alakertaan ja siellä kuulin vain oman hengitykseni. Vanhempani olivat jo lähteneet töihin. Iinan menoista en edes välitä.

Kävelen keittiöön ja kaivan laatikosta täysjyvä paahtoleipä pussin. Avaan jääkaapin, sen kirkas valo täyttää koko tyhjän kaapin. Paiskaan oven kiinni ja ja heitän leipä pussin takaisin laatikkoon. Nappaan hieman rusehtavan banaanin kalliinnäköisen lasilautasen päältä. Katson ruskealla seinällä olevaa kelloa joka näyttää 8.45. Meinaan tukehtua banaaniin, kun tajuan koulun alakavan 10 minuutin kuluttua. Juoksen yläkertaan ja samalla koitan yskiä banaanin palasta pois. Heitän lattialta kaikki tavarat urheilu laukkuuni. Juoksen portaat alas ja eteisessä pistän jalkaani mustavalkoiset addun flipflopit. Avaan oven ja astun pihalle. Onneksi on kesä niin ei tarvitse miettiä millaisilla vaatteilla menee pihalle. Paiskaan oven kiinni ja suuntaan juoksujaloin polulle joka katoaa pimeään metsään.

Ehdin koululle hyvissä ajoin ja nään Juliuksen saapuvan samaan aikaan kevarillaan koulun pihaan. Minullakin olisi kevari, mutta enkä edes tiedä miksi en käytä sitä.

- Moro, Julius sanoo ja heilauttaa samalla tummia hiuksiaan.

- Moi, sanon hengästyneenä.

- Onko sulla nykyään noin huono kunto? Julius kysyy naurahtaen.

- Ole hiljaa, sanon nauraen ja tönäisen häntä. Olemme olleet Juliuksen kanssa parhaitakavereita varmaan jo ekalta luokalta lähtien. Kävelemme suoraan urheilusaliin jonka ovet ovatkin jo auki. Jätän kengät puisen penkin alle ja otan hupparin pois. Suuntaamme kohti urheilusalin isoja ovia. Neiti Blåm seisoo keskelle salia ja höpöttää jotain rinnakkaisluokan tytöille. Neiti Blåm kertoo kuinka esittäisimme koulun avajaisjuhlassa lumikuningattaren. Kun hän kertoo pääosien esittäjän hetkahdan siihen kun kuulen Lindan ja oman nimen. Huomaan sivusilmällä kuinka Linda katsoo minua silmät suurina. Kun Sennin nimi mainitaan korpin roolin kohdalla huomaan kuinka Julius katsoo häntä. En huomauta häntä, koska tajuan hänen olevan ihan pihkassa Senniin.

Kun Neiti Blåm on saanut roolit jaettua ja kerrottua Lumikuningattaren juonen, alamme heti harjoittelemaan sitä. Kävelemme Lindan kanssa keskelle salia ja kuuntelemme Neiti Blåmin ohjeet. Huomaan kuinka kireänä ja jännityneenä Linda on. Nappaan Lindaa vasemalla kädellä vyötäröltä ja oikealla hänen kädestään. Tunsin kuinka hän säikähtää hieman, se alkoi hymyilyttämään mutta koitin pitää hymyilyni kurissa.

- Eli Linda relevé ja sitten hitaasti nostat oikean jalan polven korkeuteen, Blåm sanoo ja kävelee edestakaisin edessämme. - Samuel nyt laitat myös oikean käden Lindan vyötärölle, Blåm jatkaa.

Loppu tunti meni todella nopeasti. Loppu tunnistakin Linda rentoutuikin ja silloin oli paljon helpompikin tanssia hänen kanssaan.

Istahdin seinän viereen kun muut oppilaat menivät tanssimaan. Linda istui myös ja alkoi venytteleemään. Katsoin hänät ja mietin kuinka mä oikein pystyin kiusaamaan häntä. Ja samana hetkenä ääni pääni sisällä huusi kurkku suorana.

Samuel turpa kiinni! Sä et voi enää ajatella noin, sä teit sen mikä oli oikein.

Suljin äänen pois ja keskityin katselemaan muiden harjoituksia. Kun käännän katseeni Juliuksesta Senniin suuni loksahtaa auki. Hänen korkealla ponnarilla olevat pitkät mustat hiukset heiluvat samaan tahtiin kun hän tekee pas de bourréeta. Katseeni harhaileen valkoista toppia myöten mustiin shortseihin, kunnes tajuan. Ei, ei, ei en mä voi Senniä sillä silmällä katsella kun Julius hänestähän tykkää. Nappaan puhelimeni urheilu kassin pohjalta ja menen instagramiin. Päätän käydä seuraamassa Senniä siellä. Hänen profiilinsa on julkinen joten selaan hänen kuviaan. Sennin profiilissä on vaikka kuinka monta peilikuvaa missä hän näyttä ihan super hyvältä. Huomaan kun Julius istahti viereeni ja survoin puhelimeni paniikissa laukkuuni.

- Siis mun jalat on niin kipeet, Julius huokaisee ja ottaa tossujaan pois. - Siis en ymmärrä miks Neiti Blåm valitsi Lindan kertuksi kun se oli ihan sika tönkön näkönen ku te harjoittelitte, hän lisää ja imaisee pullostaan mehua. Hymähdän vastaukseksi ja katson kun Senni ottaa puhelimensa, ja heti sen jälkeen hän luo iloisen ja ehkä vähän yllättyneen katseen meitä kohden. Ehdin kääntää pääni Juliusta päin.

- No jep, lisään hymähdyksen perään. - Eikö ammattilais tanssijan pitäis osata tanssia kenen kanssa vaan, sanon ja pistän kollarit jalkaan. Neiti Blåm päästä meidät tunnilta. Nousen ylös ja nappaan kassini lattialta. Kävelemmä Juliuksen kanssa aulaan.

- Mä varmaan käyn vielä siuhkussa, sanon ja kaappaan hupparini ja flipfloppini mukaan. Julius nyökkää ja lähtee kävelemään isoja lasiovia kohti. Alan kävelemään poikien pukuhuonetta kohden. Lasken tavarani penkille. Riisuin baletti vaatteet pois ja kaivoin mustan pyyhkeen laukusta. Kiedoin pyyhkeen ympärilleni ja kävelin suihkutiloja kohden. Pistin pyyhkeen naulakkoon ja avasin suihkun. Väänsin suihkun kuumalle ja annoin veden vain valua pitkin vartaloani. Kuulen kuinka ovi avautui varovasti. En kiinnittänyt siihen huomiota. Suihkuttelun jälkeen kuivasin itseni pyyhkeeseen ja kiedoin sen ympärilleni. Pukutilaan päästyäni olen hieman ihmeissään kun nään Sennin seisovan edessäni.

- Ootko vähän väärässä pukuhuoneessa, sanon naurahtaen ja kävelen Sennin ohitse. Tyttö ei sano mitään vaan seisoo kädet ristissä takanani. Käännyn ja huomaan kuinka hän katselee mua. luon mietteliään katseen häntä kohden ja yht'äkkiä tyttö olikin kaulassani kiinni. Suutelemme ja tunnen Sennin kädet jotka harovat märkiä hiuksiani. Käteni laskeutuvat koko ajan hieman alaspäin kunnes ne ovat Sennin takamuksen kohdalla. En tiedä kuinka kauan oikein suutelimme mutta se kesti kauan. Senni katsoo minua hänen suurilla ruskeilla silmillään ja annan vielä lopuksi hennon pusun hänen poskelleen.

[ Kirjailijan kommentit: Pitkästä aikaa tähän tarinaan osa. Tämä osa saattaa olla hiemän tylsä, koska olin jo aloittanut tätä enkä jaksanyt aloittaa alusta :D Mutta olis kiva kuulla mielipiteitä nyt tästä Sennin ja Samuelin jutusta ]

Anniina❤️

Tanssi, vielä hetki!Onde histórias criam vida. Descubra agora