Bölüm 1-"Yaz Tatili ve Kitaplar"

6 1 0
                                    


  İkizler için bu sene yaz tatili diye bir şey yok gibiydi ya da en azından Lavinya için. Linda ile yaz tatili anlayışları birbirinden farklıydı.  Onlar 8-9 yaşındayken anneleri Melisa Hanım ile Berk Bey onları tatilde İzmir'e ve ya memleketleri Samsun'a götürürlerdi. Buralar denizlere sahip yerlerdi ve kızlar denizi çok severdi. Gel gelelim bu sene tatil yapamadılar doğru düzgün. Bunun sebebi ise kızların yaklaşmakta olan lise  sınavıydı. Ama Linda çok güzel tatil yapmış sabahtan akşama kadar bilgisayarda dizi izlemişti. Onun tatil anlayışı zamanla aşıma uğramıştı. 

"Linda sabahtan akşama kadar bilgisayarda senin zerre işine yaramayacak bir sürü dizi izlemekten yorulmadın mı sen?" kızgınlıkla sordu Lavinya.

" Daha izleyeceğim bir sürü Alexa and Katie bölümü var beni oyalama lütfen. Lavin."

" Umarım izlediğin şeyler Netflix Kids dizi ve filmlerinden ibarettir."

" Öyle olmadığını sen de biliyorsun ha?"

Lavinya bilgisayarına oturup ders tekrarlarını izleyip notlar almaya başladı. Sanki dersteymişçesine  özenle alıyordu notlarını. Linda ona bakıp bir ah çekti. O da ders çalışmak istiyordu aslında ama ne zaman dersin başına otursa arkadaşlarının Lavinya ile çalışkan olduğu için alay etmesi geliyordu aklında. Bunu düşününce beynindeki çalışma isteği bir anda sonsuz uzay boşluğunda adeta yok oluyordu. Linda kendisiyle alay edilmesinden hiç hoşlanmazdı. Zamanında sırf yoldan geçen biri ona  şişman dediği için 10 kilo vermiş 40 kiloya kadar düşmüştü. Tabii arkadaşları boş durur mu? Bu sefer de Linda ile Kemik Yığını diye dalga geçmeye başlamışlardı. Arkadaşlarının fikirlerine önem veren Linda 5 kilo almış ve 45 kilo olmuştu ki bu onun ideal kilosuydu.

  Linda o zamandan beri arkadaşlarının fikirlerine önem vermeye devam ediyordu. Ailesi çok kez bu huyundan vazgeçmesini söylese de Linda bu huyundan vazgeçmiyor hatta gittikçe takıntılı bir hale bürünüyodu.

 Birden kapı çaldı ve Lavinya bağırarak kapıya koştu. Gelenin kargo olması gerekiyordu ama gelen Lavinya'nın babasıydı. Lavinya uğradığı hayal kırklığından babasının elindeki kargo paketini dahi görmemişti. Odasına gidip ders çalışmaya devam etti. Linda ise ne olduğunu anlamadığı için içeri gidip bakmaya karar verdi. İçeri girdiğinde babını elinde sarı kargo poşetiyle görünce koşup ikizine haber vermeye gitti. 

" Duygularımla oynamaman gerektiğini  sana söylüyorum bayan Linda. Kitap konusunda çok hassasım bilirsin."

" Şaka yapmıyorum Lavin."

Lavinya koşmaya başladı. Mutfağa babasının yanına vardığında ise çok mutluydu. Hemen babasına sarıldı ve ondan özür diledi.

  Kargonun içinde Lavinya ve Linda'nın kitapları vardı. Lavinya büyük bir heyecanla kargoyu açtı ve bir çığlık attı. Lavinya ne zaman heyecalansa refleks olarak bağırırdı. Bu zaman zaman başına sorun açsa da şimdi tam sırasıydı. İlk önce Linda kendi kitaplarını aldı. Bu kitaplar Piyon üçlemesiydi. Linda genelde kurgu okurdu. Lavinya ise klasik. Onun kitapları Kuyucaklı Yusuf ve Sırça Köşk  kitaplarıydı. Bu iki kitap öğretmeninin yaz tatili kitap okuma ödevi içindi ve Linda'nın da bu kitapları okuması gerekiyordu.

 Linda hemen diziyi bırakıp kitabını okumaya koyuldu. Lavinya bu duruma gerçekten şaşırmıştı.  Kırmızı  Kitaplığındaki kitaplarına baktı. Daha okuması gereken yüzlerce kitap kitap vardı. Onlara bakınca içi bir anda huzur doldu. Ve Sırça Köşk kitabına başlamaya karar verdi.

Günleri hep aynı geçiyor gibiydi ta ki etüte başlayacaklarını öğrendikleri güne kadar.

"Oleyyy...." dedi Lavinya.

" Ne oleyi ya off offf offff kim uğraşacak o kadar dersle şimdi" dedi bıkkın Linda.     

" Ben uğraşırım." dedi Lavinya.

" Onu biliyoruz Geekerella"

"Bana en sevdiğin kitap ismiyle seslenmen ne kadar güzel küçük hanım."

" Off  Lavinya senile uğraşamam"

"Hadi ama benimle uğraşan sensin küçük hanım."

" Alt tarafı benden üç dakika küçüksün bu ne hava."

" Neyin var senin?..."

Linda dizinin başına geri döndü.

"Bunlar son günlerin Linda  değerlendirsen iyi olur."

" Bana mı diyorsun bunu? Bayan İnek."

İkisi de yaptıkları işlere geri döndüler. Tartışmaktan hoşlanmazlardı fakat engel de olmazlardı tartışmalarına. 


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 30, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Linda ve LavinyaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin