"Hyun, macam mana sekolah tadi? Oky?"
"Oky je eomma. Like always" Ujar Soon Hyun sambil tersenyum.
"Soonhyun lepas hantar eomma kita pergi cafe uncle Seungkwan tau"
"Oky appa. Ahhh appa pinjam phone boleh?"
"Ambiklah tu. Jangan kacau apa-apa pun dalam tu"
"Eomma sebut cheese cake" Ucap Soonhyun yang sudah tidak sabar untuk menangkap gambar Hyunji
"Huh apa?"
Click 📷
"Soonhyun eomma belum sedia lagi"
"Jangan risau, eomma memang dah cantik dah pun. Nah appa, thank you".
"Haish makin nakal eh sekarang."
Soonyoung tersenyum melihat gelagat mereka. Nampaknya senanglah kerja dia lepas ni
"Kita dah-" Soonyoung menghentikan bicaranya. Selepas melihat satu susuk tubuh yang amat dikenalinya dihadapan rumah Hyunji.
"Hyunji itu bukan ke-"
"Eh Dr Hwang" Potong Hyunji sedikit terkejut. Setahunya dia tidak mempunyai apa-apa urasan dengan lelaki itu.
Hyunji kembali melihat wajah Soonyoung semula dan dapat dia merasakan sebuah aura yang menakutkan di dalam diri jejaka itu.
"Soonyoung awak taknak turun ke?" Soal Hyunji perlahan sambil melihat wajah Soonhyun yang telah lama dibuai mimpi.
"Ahh maafkan saya. Sekejap saya tolong awak" Soonyoung turun dari perut kereta dan membantu Hyunji duduk di kerusi roda.
"Eh Hyunji?" Sapa seorang lelaki lalu pergi kea rah mereka.
"Doctor Hwang, awak buat kat sini?" Ujar Hyunji hairan manakala Soonyoung disitu hanya mendiamkan diri dan menjadi CCTV tidak terbayar disitu.
"Saya saje je singgah, lagipun dah lama saya tak datang sini"
"Ermm Hyunji saya balik dulu." Ucap Soonyoung lalu dia terus meningalkan mereka tanpa memandang ke belakang.
Bukan dia tidak mahu untuk berjumpa atau menyapa jejaka di hadapannya tadi tapi kisah silam sentiasa terlintas di kotak fikirannya. Disebabkan jejaka itu berlakunya salah faham antra mereka berdua.
"Cis, waktu aku nak berbaik dengan Hyunji jugaklah kau nak muncul. " Pintu kereta dihempas kasar dan membuatkan Soonhyun terjaga.
"Appa waeyo?" Soonhyun lantas mencari Hyunji dan melihat kearah tingkap.
"Appa siapa uncle tu? Kenapa dia dengan eomma berdua?"
"Hyun kita balik rumah dulu. Appa takde mood" Dingin sahaja suara itu berkata.
"Tapi Hyun nak-"
"Kwon Soonhyun! Appa cakap kita balik. Kita baliklah! Please jangan melawan. Appa takde mood sekarang"
"Mianae Appa" Sepanjang perjalanan ke rumah, Soonhyun hanya mendiamkan diri tidak seperti selalu. Selalu nya dia akan menceritakan semua benda yang dia lalui harini.
Soonyoung melihat anaknya di pantulan cermin kereta. Melihat Soonhyun yang tidak seperti selalu membuatkan dia risau.
"Soonhyun, macam mana kat sekolah tadi? Oky tak? Ada yang cuba buli kamu?" Soal Soonyoung yang cuba menarik perhatian anak kecil itu.
"Hmm takde apa-apa lah Appa. Macam biasa je" Balas Soonhyun bagaikan orang tidak bermaya.
"Soonhyun appa-" Baru sahaja Soonyoung ingin mengucapkan kata-katanya. Soonhyun terlebih dahulu keluar dari kereta.
"Appa Soonhyun masuk dulu"
ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ
Thanks sebab baca 😃
Vote and Comment 😁
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Fanfictionᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...