Dia merajuk ke tu?
Setelah hilang kelibat Soonhyun dari pandangannya. Soonyoung terus mendail seseorang.
"Shua hyung kau ada masa tak sekarang? Aku ada benda nak bincang"
~~♡~~
Soonhyun masuk ke dalam biliknya dan menghempas beg sekolah miliknya.
"Appa ni sikit-sikit nak marah. Macam perempuanlah. Sentiasa ikut kemarahan dia. Habis tu kemarahan Hyun, Appa anggap Hyun main-main"
"Appa tak pernah nak faham hyun"
Dia melihat ke luar tingkap dan memerhatikan Seseorang dan memikirkan sesuatu"
"Inilah masanya" Bisik Soonhyun dalam hatinya. Melihat Soonyoung yang sedang rancak berbual di telefon memberikan dia peluang untuk meneroka bilik bapanya.
Dengan langkah yang berhati-hati dia masuk ke bilik bapanya dan mencari rahsia disebalik hubungan ibu bapanya.
"Uncle won cakap kat bilik appa lepastu- Ahhh waktu ni jugak boleh lupa"
Semasa Soonhyun sedang khusyuk berfikir tiba-tiba dia dapat mendengar derapan kaki seseorang yang menuju kearah bilik appanya. Dia cuba ingin melarikan diri tetapi-
"Alah hyung, tapi dia. Hyung tahu kan sebab dia kami macam ni. Kalau bukan sebab jantan tak guna tu kami tak akan jadi macam ni hyung" Soonyoung masuk ke bilik tersebut tanpa memikirkan pekara yang menjengkelkan. Lalu butang kancin baju yang dipakainya dibuka satu persatu sehinggalah menampakkan ermmm.
Manakala Soonhyun selamat menyorok di belakang pintu tanpa dikesan dan dalam masa yang sama dia jugak turut kagum akan kehebatan perut appa nya.
Hahahahahahaha
"Hyung susahlah cakap kat sini. Hyung datang tau malam ni. Oklah aku off dulu. Bye" panggilan di tamatkan dan dia meletakkan telefon bimbitnya di atas meja yang berada tidak jauh dari katil.
"Apa patut aku buat" luahnya. Soonyoung terus mencapai sesuatu di bawah katil dan benda itu adalah benda yang di cari oleh Soonhyun
"Kotak hitam" Soonhyun terus menutup rapat mulutnya. Manakala Soonyoung bagaikan terdengar bunyi yang halus di telinganya.
Soonyoung melihat di sekelilingnya dan mengaru-garu tenguknya. Tiba-tiba dia merasakan tidak sedap hati akan bunyi yang di dengarnya. Setahunya hanya mereka berdua beranak sahaja yang tinggal di rumah besar ini. Tak mungkinlah ada hantu kan?
"Soonhyun kamu ke tu?" Niat ingin membuka kotak tersebut tiba-tiba terhenti. Lalu jejaka itu terus meletakkan kotak itu dibawah katil semula dan berniat ingin mandi. Mungkin dia terlalu letih sehingga mendengar bunyi yang bukan-bukan.
Selepas line clear, Soonhyun memulakan langkahnya. Dia berjalan perlahan-lahan ke katil dan akibat tangannya terlalu pendek dia terpaksa menggunakan kedua-dua telapak kakinya.
Selepas berjaya, dia terus berlari keluar dari bilik. Pintu bilik appanya ditutup secara perlahan-lahan.
"Mianae appa."
~~♡~~
"Boleh saya tahu tujuan seberna awak datang sini?"
"Saja nak datang melawat."
"Saya tak rasa awak just nak datang melawat. Awak masih tak dapat lupakan kisah silam tu ke?"
"Mana ada. Niat saya memang nak datang melawat pun. Lagipun dah lama jugak kita tak jumpa"
"Hmm kalau macam tu-"
"I miss you Jeon Hyunji"
ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ
Thanks sebab baca 😃Vote and Comment 😁
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Fanficᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...