CHAPTER 44

328 60 20
                                    

"Apa yang awak cuba cakap ni? Awak tahu kan yang saya-"

"Saya tahu awak dah bercerai dengan dia. Jadi saya-"

"Hwang Min Hyun apa yang awak merepek ni? Awak pun tahu sebab awak kami"

"Iya saya tahu tapi saya datang- ermm tak sesuailah kalau saya cakap kat sini. Lagipun saya tak boleh lama. Nanti saya call awak ye? Pemandu taxi tu tengah tunggu saya tu"

"Macam mana awak nak call saya sedangkan awak takde nombor saya"

"Apa gunanya minta kan? Jangan risau saya dah mintak kat eomma awak. Jumpa lagi Jeon Hyunji" Senyum Min Hyun sambil melambai kearah wanita itu dengan mengunakan sekeping kertas yang mempunyai nombor telefon wanita itu.

~~♡~~

"Soonhyun, cuba tengok siapa yang datang ni" Jerit Soonyoung sambil menjemput tetamu yang datang ke rumah.

"Uncle Soon!" Jerit seorang budak perempuan ke arahnya.

"Jiyul sayang uncle" Senyum Soonyoung lalu dia mencium ubun-ubun rambut anak kecil itu.

"Uncle mana Hyunnie? "

"Eh belum turun lagi? Cuba tengok kat atas. Kalau Yul nampak dia masih pakai baju sekolah suruh dia tukar ye? Dari tadi jugak dia tak keluar dari bilik tu."

"Oky uncle! Daddy Yul naik atas dulu tau"

"Ketuk pintu dulu sebelum masuk" Pesan Jisoo dengan suara yang lembut.

Setelah kelibat Jiyul hilang mereka berdua terus menuju ke dapur.

"Asal Soonhyun tu? Merajuk ke?" Bisik Jisoo perlahan takut anak perempuan nya terdengar.

"Nampak gayanya lah hyung."

"Jarang aku tengok budak tu merajuk btw back to topic , betul ke apa yang kau nampak tu? "

"Entahlah hyung" Keluh Soonyoung pasrah melihat peristiwa itu.

"Hmm tulah kau hoshi. Lambat sangat, kan dah terlepas."

"Eh hyung ke situ pulak. Aku yakin yang Hyunji pun tak suka dia"

"Anda pasti?"

"Mesti lah pasti hyung ni kan. Cubalah sport sikit"

"Mengadalah kau ni, so apa plan kau sekarang?"

"Hah ni lah aku nak cerita"

"Soonhyun shhi! Mana awak" Ucap Jiyul sambil membawa permainan Soonhyun di tangannya.

"Bahhh" Jerit Soonhyun dan membuat Jiyul terkejut.

"Yashh Kwon Soonhyun" Marah Jiyul lalu dia mencubit telinga Soonhyun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Yashh Kwon Soonhyun" Marah Jiyul lalu dia mencubit telinga Soonhyun. Malangnya hanya gelakan halus sahaja yang di berikan oleh Soonhyun.

"Apa ni kejutkan orang! Bagitahu Daddy!"

"Bagi lah tahu. Tak takut pun! Buwerkk"

"DADDY! SOON-" Dengan pantas Soonhyun terus menutup mulut Jiyul dengan kedua-dua belah tangannya.

"Hah tahu takut. Btw apa tu Hyunnie"

"Kotak"

"Ish malaslah nak main kalau cenggini je jawapan dia"

"Betul apa? Tu kan kotak. Kotak tu warna hitam. Saiz dia boleh tahan besar jugak tapi tak sebesar sayang saya pada awak"

"Apa yang Hyunnie cakap? Yul tak faham"

"Tunggu Yul besar baru Yul tahu. Ahh sebelum tu, nilah kotak yang Hyun cerita tadi."

"Wait tapi macam mana-"

"Jom bukak" Ujar Soonhyun sambil tersenyum sinis manakala Jiyul hanya memberikan anggukkan kepada Soonhyun.

~~♡~~

"Soonhyun betul ke ni?"

"Soonhyun jangan lah diam je"

"Oi dah bisu dah ke?"

"Soonhyun? Eh asal baring kat sini pulak?"

"Jap"

"Dah tidur dah ke or pengsan?" fikir Jiyul.

Lalu dia menyimpan barang yang berada di dalam kotak tersebut dan meletakkan di bawah katil Soonhyun. Gambar yang berada di tangan Soonhyun pun turut sama diletakkan ke dalam kotak itu semula.

"Siapa perempuan yang uncle Soon cium tu eh? Uncle Soon ada pasang scandal ke?"

Selepas itu dia membawa dua keping bantal dan selimut. Lalu dia meletakkan bantal tersebut di kepala Soonhyun dan badan Soonhyun diselimutkan.

"Goodnight Hyunnie. Mimpikan eomma Hyunnie tau"

"Jiyul? Apa kamu buat ni?" Soal dua jejaka macam yang hairan akan perbuatan mereka.

"Owh daddy shutt Soonhyun tidur. Daddy jom balik dah malam dah ni" Ujar yang nyaris ingin terlelap di sebelah Soonhyun.

"Errk ok. Aku balik dulu tau Hoshi. Kalau ada apa-apa nanti call."

"Hmm oky thanks hyung untuk harini." Baru sahaja Soonyoung ingin keluar tetapi dihalang oleh Jisoo.

"Takpe, tak payah hantar kami sampai pintu. Baik kau selesaikan masalah korang dulu" Soonyoung akur lalu dia mengangkat anaknya ke katil.

"Appa" Satu suara menyapa dari gegendang telinga jejaka itu.

"Nae Hyun?"

"Appa harini 15 Jun ke?" Soal Soonhyun samar-samar.

"Apa maksud kamu?"

"Saeng-il chughahae Appa"

"Eh tapi- kamu mengigau ni. hmmm gomawo sayang"

 hmmm gomawo sayang"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Happy birthday our tiger

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Happy birthday our tiger

Kwon Soonyoung🎂🎉🍰🍬"

Horanghae♡


Thanks sebab baca 😃

Vote and comment 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now