~2🌺

811 33 0
                                    

Irsya keluar dari bilik itu dan menelefon Syazila. "Asalamualaikum syazila." kata Irsya. "Waalaikumsalam. Ada apa kau telefon aku ni." kata Syazila. "Kita jumpa dekat cafe bawah." kata Irsya.

"Boleh jugak. Aku pun nak lunch ni." kata Syazila. Irsya menjawab 'ok' lalu menutup telefonnya. Di cafe, kelihatan Irsya seperti sedang menunggu seseorang. Akhirnya Syazila sampai di situ.

Syazila duduk di hadapan Irsya. "So how? Kau dapat tak kerja tu." tanya Syazila. Irsya membuat muka sedih. "Takpe. Rezeki kau tak de dekat sini. Nanti mesti ade." kata Syazila.

"Aku dapat kerja tu." kata Irsya. "Issh kau ni buat aku suspen je. Lain kali cakap la elok²." kata Syazila. Irsya tergelak kecil. Irsya dan Syazila pun makan apabila makanan yang mereka pinta sudah sampai.

Tiba² seorang lelaki datang  ke arah mereka. "Hafiz? Ape kau buat dekat sini. Kau dah lupe ke ape kau dah buat dekat Syaza sampai dia bunuh diri. Kau lupe ke?" kata Irsya. "Saye tak ade niat pun." kata Hafiz.

"Tak ade niat apenye. Dah jelas awak yang buat semua tu kan. Saye tengok dengan mata kepala saya sendiri. Dah tolongla pergi. Kita dah tak ade ape² lagi." kata Irsya. Hafiz berlalu pergi dalam keadaan kecewa.

Syazila meredakan tangisan Irsya dengan menggosok belakang Irsya. Irsya berhenti menangis dan mereka berdua keluar dari cafe itu. "Sya. Kita pergi duduk dekat pantai dulu nak tak." kata Syazila.

"Aku okey je kalau kau nak pergi. Tapi aku kena bagitahu mama n papa aku la kejap." kata Irsya. "Okey. Take your time. Aku masuk dalam kereta kejap. Nak bersolek." kata Syazila. Irsya mengangguk.

Irsya mendail nama 'papa'. "Asalamualaikum Irsya. Ade ape." kata Encik Syahid. "Waalaikumsalam papa. Boleh tak Irsya keluar kejap dengan Zila. Kitorang nak pergi pantai." kata Irsya.

"Boleh tapi kena balik sebelum pukul 6 petang. Ha macam mana dengan kerja Irsya, dapat tak." tanya encik Syahid. "Dapat. Rupanya senang nak dapat kerja ni papa." kata Irsya. "Alhamdulillah." kata Encik Shahid.

"Dahla papa. Zila dah panggil tu. Bye papa." kata Irsya. Irsya masuk ke dalam kereta apabila Zila sudah mula memanggil. Semasa di dalam kereta, "Zila. Aku nak tanya sikit boleh tak?" tanya Irsya.

"Ape die." kata Syazila. "Ape nama CEO kite tu eh?" tanya Irsya. "La dia tak bagitahu nama die ke." kata Syazila. "Tak pun. Dia cakap sepatah²." kata Irsya. "Name die Hazriq Fariz." kata Syazila.

"Habis korang panggil dia ape." tanya Irsya. "Kitorang panggil dia Tuan Hazriq. Dia yang suruh kitorang panggil dia macam tu." kata Syazila. Irsya mengangguk tanda dia memahami Syazila.

Akhirnya mereka sampai di pantai. Mereka membeli makanan dahulu sebelum pergi ke pantai. Semasa di pantai, "Kau bila nak kahwin. Aku dah tak sabar nak pengapit kau ni." kata Syazila kepada Irsya.

"Isshh kau ni kesitu pulak. Kau tu bila nak kahwin." kata Irsya. "Aku ke? Kalau aku, confirm la lambat lagi. Sapela nak dekat aku ni. Ye tak." kata Syazila. Mereka berdua tergelak kecil tentang perkara itu.

Mereka pun pulang apabila melihat jam hampir pukul 7.00. Semasa di rumah Irsya, "Aku nak iron baju jap lah. Esok kan nak kerja dah." kata Irsya. Irsya tidur selepas menyediakan baju kerjanya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sorry kalau cerita ni tak seronok. Min masih tak ada idea nak buat. Tapi lepasni min akan seronokkan jalan cerita ni.😉😊

Psycho Husband💖Where stories live. Discover now