Del 5
-Cassandras perspektiv-
Jag satt på tåget mot Stockholm och tittade ut genom fönstret. Jag tänkte på allt som har hänt.
"Varför var jag arg på någon som jag gillar? Eller rätta sagt som jag är kär i"
"Ursäkta, får jag sitta här?" sa en röst bredvid mig.
Jag vände mig om mot rösten och såg en ung blond tjej.
"Ja, det går bra"
"Tack, är det din dotter?"
"Ja" svarade jag med ett litet leende på läpparna
"Vad söt hon är"
"Tack"
Jag började fundera på vad jag skulle säga till killarna när vi träffas.
"Nästa Stockholm tågstation" hördes från högtalarna.
När tåget stannade, gick jag ut från tåget med Molly i barnstolen och gick mot trapporna och ut från stationen. Tjejen som satt jämte mig gick rak fram. Hon såg bekant ut, men vet inte var jag hade sett henne förr.
Jag tittade mig runt omkring mig. Jag visste inte var jag skulle ta vägen, eftersom det är första gången jag är i Stockholm. Jag såg en ung man vid en affär. Det såg ut som killarnas danstränare. Jag sprang fram till honom.
"Är det du som är The Fooo danslärare?"
"Ja, det är jag" svarade han
"Vad bra. Var ligger deras studio?"
"Jag får tyvärr inte tala om det, för att grannarna stör sig på all tjej skrik som blir utanför studion"
"Ja jo, men jag heter Cassandra. Jag är mamma till Felix barn."
"Det ska jag tro på. Det säger ju... Vänta nu. Cassandra?"
"Ja, det är mitt namn"
"Det är du. Felix och killarna har pratat om dig och Molly. Om du går rak fram tills du kommer till Burger King, sen åt höger och rak fram igen sen så kommer du till studion. Om du kommer till Ica har du kommit för långt"
"Åh tack så jättemycket. Förlåt om jag störde dig."
"Nej det gjorde du inte, förlåt själv"
"Det är lungt. Hejdå"
"Hejdå"
Jag gick rak fram tills jag kom till Burger King, precis som han sa att jag skulle. Jag gick åt höger och rak fram. Jag gick en bra bit tills jag såg en tjej utanför studion. Vänta nu. Det är ju tjejen från tåget. Jag gick lite fortare mot henne. Jag antar att hon är en foooer, för att hon står utanför studion. Hon började gå mot Ica. Så jag antar att det var stängt. Jag gick fram till dörren till studion och satte mig på stentrappan och väntade. Jag satte ner Molly på marken framför mig. Efter en lång stund av väntan började Molly skrika. Jag tog upp henne mot mig famn och stället mig upp och tröstade. När jag väl ställde mig upp så kom det en buss och parkerade framför studion. Dörren öppnades och ut kom Ogge, Omar, Katia och Daff.
"Hej" sa Ogge
"Hej, förlåt att jag står här. Jag pratade med er danslärare. Han sa att man inte fick stå här"
"Det är lugnt" sa Daff
Jag tittade mot bussen igen och ser att Oscar och Felix kommer ut bussen.
"Hej" sa Felix och Oscar när dom såg mig
"Hej. Du Felix förlåt för att jag skrik att jag hatar dig. Det gör jag inte"
"Det är lugnt, förlåt själv. Får jag en kram?"
"Det är klart" svarade jag Felix med ett stort leende på läpparna.
Jag gick mot Flix och gick mot mig och vi möttes genom en kram. Vi kramades en stund tills jag hörde någon sa pappa. Jag gick ifrån Felix en halv meter typ och tittade på Molly.
"Pappa" sa Molly och tittade mot Felix och ler ett stort leende. Hon har Felix leende.
"Vad sa hon" sa Felix med ett förvånat min.
ESTÁS LEYENDO
Den oväntade kärleken
Novela JuvenilKort beskrivning vad som har hänt Huvudpersonen i berättelsen heter Cassandra. Cassandra var ute och motionerade bort all onyttigheter som hon har fått i sig under helgen. En halv stor limousin åkte sakta efter henne. Hon tänkte inte så mycket på d...