het verhaal begint in lienden.... glenn word wakker van het slapen. de moeder van glenn komt glenn's kamer binnen..ze vraagt of glenn komt eten..glenn komt de woonkamer binnen...de familie praten over de dingen die ze gaan doen...glenn moest vandaag gaan werken...maar hij verzon een smoes om thuis te blijven..... en zo gebeurden het ook....glenn liep op straat. en hij kwam een oude man tegen. een oude wijze man. de man vertelde dat glenn beter naar huis moest gaan.. want volgens de man liepen er op straat grimmige figuren. dus dat deed glenn ook. s'avonds dacht glenn nog terug wat de man zei.... hij besloot om stiekem naar buiten te gaan... glenn liep naar de kerk... en keek door een raam. en hij zag een man in een zwarte cape. en die man deed aan zwarte magie... dacht glenn... maar de man zag hem bij het raam... en zette de achtervolging in... glenn rende zo hard hij kon... glenn had nog nooit zo hard gerend . hij verstopte zich in de struiken.............. toen glenn de man in de kerk had gespot... besloot glenn om zo snel mogelijk naar huis te gaan ...... glenn had tijdens het slapen gedroomd over die man....in de droom vertelde de droom fee. dat de man op straat de man met de cape was.... en dat hij zo snel mogelijk gestopt moest worden.... de volgende dag ging glenn weer kijken bij de kerk.... maar hij zag hem niet... totdat hij weer in de nacht ging kijken... maar dit keer was de man niet alleen... hij had een groepje aanhangers... glenn dacht. ik heb een telefoon. misschien kan ik foto's maken.... maar de telefoon gaf licht.. dus ze konden glenn zien staan...ze zetten de aanval in. maar glenn ontweek ze............... glenn bracht het bewijs aan de politie... maar ze konden er niks mee. dus glenn ging alleen op af......... s'avonds ging glenn met zijn zwaard naar de kerk....om ze een lesje te leren..... glenn liep de kerk binnen... en de twee stonden voor hem....de man met de cape ging op de vlucht...... en de andere man werd verslagen.... glenn wist in de loop der tijd allerlei mysteries op te lossen in lienden. maar algauw werd de slechterik verslagen.... glenn zorgde ervoor dat de rust weer terug kwam in lienden....... lienden zou nog zeker 30 jaar in alle rust voortbestaan....