" masa dah tak banyak , bawak dia ke sini." kile." okey. " faiq.
faiq pandang telefon di genggamannya. well tak lama lagi aku akan tahu apa yang diorang nak dari shaza. tembok tebal akan hancur, segala yang tersembunyi kini akan jadi tersingkap kebenarannya.
tak sabar rasanya nak tahu apa yang anak gajah tuh ada sampai agensi nak dia.
🎈🎈🎈🎈🎈🎈
"rasanya ini kali kedua kau heret aku kat sini." kata shaza yang dari tadi diam. setelah melihat jalan masuk ke syarikat faiq.
" sorry. tapi aku ada kerja sikit. " kata faiq.
" yelah.. " kata shaza lembut. bagilah dia peluangkan? kedua? hahahha.
" jom lah ikut keluar sekali. " kata faiq.
" haih... macam macamlah kau nih. yelah aku ikut. " kata shaza.
" cik shaza arifah . tuan kami sudah tunggu anda" sapa kile di pintu masuk.
" huh? " shaza terpinga dan cuba menghadam situasi itu. tanpa menunggu balasan shaza . dia di heret oleh orang suruhan kile dan faiq berada di belakangnya.
" faiq! apa semua nih? apa yang jadi nih? " tanya shaza yang sedang meronta untuk tidak mengikuti mereka.
faiq hanya diam. dan hanya mengikuti langkah kile seperti orang asing sahaja. hati shaza bagaikan hancur apabila faiq bertindak sedemikian.
" hish! lepas lah! " kata shaza geram.
" kita dah sampai . " kata kile setelah tiba di hadapan satu bilik. pergelangan shaza di lepaskan oleh orang suruhan kile . shaza dengan rasa hendak menangis memegang pergelangnnya. sakit juga. yelah lelaki yang genggam.
kalaulah dia tak ikut faiq, kalaulah dia tolak ajakan faiq tadi . kalaulah dia tak ada perasaan langsung pada faiq. kalaulah .... kalaulah dia tak percayakan faiq. semua nih tak akan berlaku!
shaza pandang faiq geram. tapi faiq sedikit pon tidak kesah dengan pandangan itu dan hanya menayang wajah tidak berperasaan . beku.
" silakan masuk cik shaza . " kata kile.
" tak nak! aku tak nak! aku nak balik! " kata shaza memberontak. kemudian dia cuba berpatah balik. tapi, faiq menghalangnya.
"kau ! pengkhianat! aku dah agak ! kau sebenarnanya pakai topeng! tak akan kau akan suka wanita gemok macam aku? bodohnya aku percayakan kau! " kata shaza geram.
" kata apa je yang kau nak. sebab dari awal. aku cuma ikut arahan agensi . dan aku cuma nak misi aku selasai. dengan.. motif. aku dapat kepercayaan kau. " kata faiq dingin.
shaza menahan tangis. dia percaya akan laki itu... tapi ini yang dia dapat setalah mempercayai faiq? dia terluka.
" aku benci kau! sepanjang aku hidup aku benci kau! " kata shaza yang menyapu ekor matanya sekilas. sebelum menolak pintu untuk masuk dengan marah.
" ah! selamat datang shaza. " kata seorang lelaki.
" izinkan saya perkenalkan diri. nama saya Henry kingston. atau boleh panggil zeus. " kata zeus seperti gentleman.
* korang boleh bayang agent dalam cerita kingsman.
" kau nak apa dari aku? " kata shaza. walaupun kepercayaannya telah diragut. dia tidak boleh bertindak lemah atau sebarangan dan sentiasa berwaspada.
" owh... tak nak bersembang? okey... tak apa... rasanya cik shaza tahu apa yang kami nak? perhaps... nama Alex dapat bantu? " kata zeus.
mata shaza membulat sebaik sahaja nama itu meluncur laju dari bibir zeus.
YOU ARE READING
Make me Twisted By You ✓
عاطفية✨no.1- gemok~[{19/8/2020}] faiq wildan. lelaki yang entah mana datangnya tiba tiba mengganggu hidup shaza arifah. shaza seorang perempuan yang pendiam dan tidak banyak kawan walaupun dia sudah tahun akhir degree. kadang dia terfikir mungkin dia tid...