Ep 100 : the truth ✨

2K 180 18
                                    

" Sayang nak pergi mana ? "

Mata Angela membulat , terus kepalanya mendongak melihat gerangan bersuara garau itu . Dia ingatkan Somin tersedak tteoboki tadi hingga suara dia pun ikut berubah garau .

" Eo , A- abang buat apa kat sini ? "

Tangan Angela menolak jauh tubuh Taehyung tapi gagal , tubuhnya masih melekat dalam tubuh dakapan hangat Taehyung . Sukar untuk dia menolak buat kali kedua .

" Abang tanya , sayang nak pergi mana ? sayang dah janjikann takkan tinggalkan abang . Sayang dah langgar janji sayang . Nasib baik abang sempat datang sini dan- halang sayang dari tinggalkan abang sorang - sorang kat sini . "

Tubir mata Angela sudah basah , Dia sendiri pun tidak sanggup hendak meninggalkan Taehyung disini sedangkan dia sendiri tergapai - gapai perlukan lelaki itu dalam hidupnya .

" Ma- macam mana abang tahu saya kat sini ? "

Suara Angela mula bertukar serak . Bibir dikemam kuat supaya esakkan dapat dikawal . Terasa rambut oanjang dibiarkan terurai itu diusap lembut oleh Taehyung .

Ya tuhan , Dia tidak mahu jatuh dalam dakapan hangat suaminya . Dia perlu pergi tinggalkan Taehyung dan lupakan semua kenangan yang mereka bina .

" Nasib baik bodyguard sayang bagitahu tadi dan abang terkejut sangat - sangat bila sayang tak ada kat rumah . I'm so scared that i might losing you . Apa salah abang sampai sayang an- and our baby larikan diri , tinggalkan abang seorang diri kat sini "

Kedua belah pipi Angela ditekup . Wajah Angela sudah bertukar kemerahan . Dia rasa sebak . Lagi - lagi Taehyung sebut perkataan ' baby ' . Dia terlalu kejam hingga sanggup pisahkan suaminya dengan darah daging mereka sendiri .

" I'm so sorry but i have to do this . Abang harus dan wajib hidup bahagia dengan dia . Saya hanya pendatang yang menumpang dan meraih kasih sayang abang . Dia datang dan dapatkan cinta abang balik and abang dengan dia dah nak kahwin . I can't , saya tak kuat " luah Angela .

Akhirnya suara tangisan ibu mengandung itu pecah . Somin hanya mampu menahan sebak dari jauh . Dia hanya mampu melihat sahabatnya menangis tersedu disitu , dia tiada daya mahu menghalang .

Dia hanya orang luar dalam hal rumahtangga Angela .

Angela menatap wajah Taehyung sekilas sebelum menunduk semula . Dia tidak mampu menatap mata redup itu . Tatapan lembut itu buat dia lemah dan gagal untuk kawal dirinya sendiri .

" Married what ? sayang percayakan lelaki tu lebih dari suami sendiri ? How can ? sayang percaya dia mentah - mentah without knowing the truth ? Stop. we're nothing . Abang dahh bagitahu dia yang abang dah kahwin and baby dah nak lahir dah pun . Dia bukan macam perempuan yang sayang sangka kan dalam drama yang sayang selalu tengok tu . Perampas ? perosak rumahtangga orang ? no sayang . She's totally different . Dia tahu abang dah ada isteri , dia belajar untuk terima kenyataan . and yes she did it "

" she came to me and said that she want me back , abang tolak even abang masih tak boleh lupakan dia but now abang sedar abang masih ada tanggungjawab yang perlu abang pikul , sayang and our baby . You're my everthing . " ujar Taehyung dengan suara lembut penuh rayuan .

Perut Angela diusap . Angela gagal mengawal esakkannya . Akhirnya dia kalah dengan perasaannya sendiri . Sumpah dia rasa bersalah . Tak pasal - pasal rumahtangga mereka retak hanya disebabkan salah faham sekecil itu .

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now