" kau nak pergi mana ? kau tak boleh balik rumah sewa kau.bahaya kalau diorang serang housemate kau. " kata faiq yang sibuk mengekori shaza dari belakang." siapa yang kata aku nak balik pon? kau kena ingat semua nih sebab kau! kalau kau tak umpan aku pergi syarikat tuh. semua tak akan jadi berserabut macam nih. " kata shaza marah.
" kalau camtuh. biar aku jaga kau. " kata faiq.
" lepastuh , kau nak khianat aku lagi? ingat aku bodoh ke faiq? mesti kile ada suruh kau kan supaya ikut aku. " kata shaza .
" tak, kali nih memang aku akan jaga kau dari diorang. " kata faiq. shaza pandang faiq cuba mencari sisa kepercayaan . boleh ke dia bergantung kepada lelaki itu.
' takk... shaza... he betray you once! who knows he willing to betray you twice! ' bisik hati shaza.
" just leave faiq! " kata shaza kuat.
" malaikha! trust me! i will protect you. " kata faiq.
" jangan pernah! berani panggil aku dengan nama tuh! " kata shaza. faiq tergamam.
🎈🎈🎈🎈🎈
" dia dah bertindak? " tanya zeus kepada kile.
" ya tuan. dan nampaknya eikko ada bersama dia. " kata kile.
" keep eyes on them. jangan sampai terlepas. " kata zeus.
" baik tuan .. " kata kile.
.
.
.
.
.
.tit..
shaza tergesa gesa membuka handphonenya sebaik sahaja mendengar mesej masuk.
-pergi ke bangunan A semua
kelengkapan ada kat situ.- unkown." okey... ini dia.. " kata shaza sebelum mengoffkan phonenya.
" kau dah ada plan? " tanya faiq.
" ya. dan kau tak termasuk dalam plan tuh jadi. kau boleh balik ke agensi kau. dan sambung buat apa apa misi yang agensi kau dapat. " kata shaza.
" please shaza... aku dah minta maaf pada kau jadi tolong maafkan aku. aku tahu aku salah ! dan ya! aku ngaku yang aku tipu kau! tapi, tolong bagi peluang untuk aku tebus semua kekacaun nih... " kata faiq.
" betul kau nak aku bagi kau peluang? " tanya shaza.
" ya. dan aku janji kali nih aku tak akan khianat kau. " kata faiq.
" aku akan guna kau. " kata shaza.
" huh?" faiq.
" disebabkan kau guna aku sebelum nih. kali nih aku akan guna kau. untuk jadi shield aku . kali nih kalau kau berani khianat. kau boleh tebus balik dengan mati. " kata shaza.
' wait wait... ini perempuan yang sama ke time aku flirt dulu? ' bisik faiq yang keliru dengan watak shaza. well she make me twisted.
" yes i will. nyawa aku jadi taruhan. " kata faiq.
" keep your word . kau tak tahu bahaya apa yang menanti kau dan aku. dan ini bukan bermakna aku maafkan kau." kata shaza dan terus berjalan menuju ke bangunan A.
" okey. " balas faiq.
🎈🎈🎈🎈🎈
" betul ke? kat sini? " tanya faiq. tapi shaza tidak menjawab. perempuan chubby itu hanya tetap melangkah dan melangkah masuk kedalam satu gudang beli belah.
' seriuslah... ada masa nak shopping? ' bisik hati faiq yang panasaran.
" aku akan pergi satu tempat. dan kau. aku nak kau tukar pakaian kau. aku pasti diorang ada pasang penjejak pada kau. tak akan diorang senang senang nak lepaskan aku. kita berpecah. dalam masa 15 minit jumpa balik kat depan kedai mainan nih. " kata shaza lalu dia pergi.
YOU ARE READING
Make me Twisted By You ✓
Romance✨no.1- gemok~[{19/8/2020}] faiq wildan. lelaki yang entah mana datangnya tiba tiba mengganggu hidup shaza arifah. shaza seorang perempuan yang pendiam dan tidak banyak kawan walaupun dia sudah tahun akhir degree. kadang dia terfikir mungkin dia tid...