Öfke

2.1K 140 443
                                    

Selamlar yine ve yeniden yeni bölümle karşınızdayım.

Bu arada kitabın yüzde yetmiş beşini tamamladım ve artık finale doğru yavaş yavaş gidiyoruz...

Yeni bölüme geçmeden önce ufak bir sohbet yapalım diyorum. Kitapta olayları ve karakterleri her zaman yoruma açık bırakmaya özen gösterdim. Bunu yapmamdaki amaç düz ve yoruma kapalı hikayelerde okuyucuların düşünmesine ve yorumlamasına izin verilmemesini doğru bulmayışımdan kaynaklanıyor...

Bana göre bir hikayede farklı görüşlerin olması, yani okuyucuların "aslında şu karakterde haklı, ya da haklı değil" gibi yorumları  kitabı yazarın hayal dünyasıyla kısıtlı bırakmıyor ve aynı zamanda aynı hikayeyi birçok kez okuyup her okumada farklı şeyler düşünmeye ve yorumlamaya olanak kılıyor.

Ve buda bana göre bir kitabı zengin kılan en önemli şey.

Her neyse şimdi sizlere yoruma açık birkaç soru soracağım. Olaylara ve karakterlere bakış açınızı özgürce dile getirmenizi istiyorum. Herkesin yorumuna saygı duyulacak. Maksatımız farklı pencerelerden bakmayı keşfetmek olsun...

*********

Sizce Kaya, Muratın İnstagramından Asya'ya takip isteği yollayıp daha sonra da kıskançlık yaparak Murat'a Asya'yla buluş ve onu ezikle dediğinde Murat'ı kullanmış oldu mu? Çünkü Murat, Kaya'ya "Asya'yı beğendiğimi söyledim ama bir kızı ikimizde beğenirsek o kız senin oluyor ve  sen beni kullanıyorsun" demişti. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Muratın yerine kendinizi koyduğunuzda ne hissediyorsunuz?

Neriman'ın yaptıkları hakkında ne düşünüyorsunuz? Psikologu Buse hanıma ailesi tarafından sürekli "Aman Baharı kıskanmasın" diyerek büyütüldüğünü söylemişti. Bütün hayallerini Baharın yaşadığını daha sonra da en büyük hâyâline Asya'nın sahip olduğunu söyleyip kaderine isyan etmişti. Onun yerine kendinizi koyunca ne hissediyorsunuz?

Sadettin karakterinin sorular adlı bölümde başına gelenleri okudunuz. Eniştesi tarafından tetikçilik yaptırılmış ve bu yüzden de yıllar sonra Kül Nedim tarafından karısı ve büyük kızı yakılarak öldürülmüş. Peki bu kadar olan olayın üzerine Asya'yı Mesut'un evine göndermesi, onlara güvenebilmesi hakkında düşünceniz ne? Ve en önemlisi Asya'nın yerinde olsaydınız, gerçekleri öğrenseydiniz babanız Sadettine ne derdiniz?

Bahar'ın çocuğunu aldırmak istemesi hakkında ne düşünüyorsunuz? Yirmi yaşında ve hayatta tek başına kaldı. Anne olmak istememesi sizce canilik mi yoksa mecburiyet mi?

*********

Kahraman bakış açısı / Asya 🖋️

"Bırak saçımı! " diye çığlık atmaya başladığımda Neriman saçlarımı daha kuvvetli çekiştirip bacaklarıma tekme atmaya başlamıştı. Saç derim acıdan zonklarken "Bırak dedim!" diyerek sağ bacağımı karnına geçirdim. Bu sarısı vuruşumun etkisiyle kocaman bir çığlık atıp saçlarımı daha kuvvetli çektiğinde, Kaya aramıza girerek beni sıkıca tutup Neriman'ın ellerinden kurtardı ve  Neriman'ı sert bir şekilde itti.

Bedenim sinirden titrerken, yolundan saçlarımı geriye atarak başımı kaldırıp Neriman'a baktım.
Neriman pisliği, Kaya'nın sarsıcı itişinden dolayı yere düşmüş ve ellerinden destek alarak ayağa kalmaya çalışıyordu.

"Bittin sen kahbe!" diye bağırarak Neriman'ın üzerine atıldım. Fakat Kaya kaslı kollarını belime dolayarak beni havaya kaldırdı ve " Dur!" diyerek sürüklemeye başladı.

Fenomen Kocam (Düzenleniyor) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin