XXVII. Březí

349 33 4
                                    

,,Diale, kde je Alaska?" Zeptala se Paddei svého bratra.
,,Chtěla se jít projít. Trošku si pročistit hlavu. Ani se jí nedivím, asi bych sám ze sebe zcvokl," uchechtl se.
,,Jo... Aha," vydechla Paddei.
,,Copak? Něco se ti nezdá?" Zeptal se zmateně hnědobílý vlk.
,,Ale... Já jen... Diale, mám svou teorii o tom, proč se Alaska poslední dobou po večerech dáví... Možná je i dobře, že to řeknu jen tobě," vydechla šedobílá vlčice.
,,No?" Zmateně naklonil hlavu na stranu a posadil se. ,,Co myslíš, že jí je?"
Jeho sestra si odkašlala a opatrně se ho zeptala: ,,Nevšiml sis na Alasce poslední dobou něčeho zvláštního?"
Dial už se chystal jí něco namítat, když ho Paddei předběhla: ,,Krom toho, že přišla o paměť, Diale."
,,Ehm... No... Ne. Asi ne," zavrtěl hlavou Alfa.
,,Ani po fyzické stránce?" Zkusila to jeho sestra znovu a Dial znovu zavrtěl záporně hlavou.
Paddei si uvědomila, že to bude těžší, než si myslela.

,,Jo. Mělas pravdu. Je tu opravdu krásně," řekla uznale Alaska. 'I když ta mýtina byla hezčí,' pomyslela si, když se rozhlédla po nádherném údolí, kde tekla řeka, na rozlehlé louce kvetly květiny a stromy byly zelené, v jejich korunách slyšela zpívat ptáky.
,,Jo. Já mám vždycky pravdu," uchechtla se Asadrim a hrdě vypnula hruď.
Alaska se uchechtla. ,,Stále nechápu, proč ostatní nevidí, že ses vážně změnila," zavrtěla hlavou zlatavá vlčice.
,,Někteří se prostě přes minulost přenést nedokážou. A já jim to nemám za zlé," odpověděla klidně bělosrstá vlčice.

,,TICHO!" Zavyl rázně Dial, načež celá smečka zmlkla. To se již Alfovi líbilo víc. Sjel vlky pohledem a přešel k mrtvému Omegovi. Začal ho obcházet a pečlivě ho pozoroval. Občas přičichl k mrtvému tělu.
,,Musel zemřít teď večer. Ale je divné, že se nebránil. Nemá znaky po zápase. Prostě čistý skus na krku," zamyslel se Dial.
,,Nikde není cítit další pach. Co se týče jeho těla..." Zavrtěla hlavou Beta a přistoupila blíž. Tentokrát Dial nic nenamítal.
,,A zemřel tady... Nikde nejsou stopy po táhnutí nebo tak podobně," zamručel Alfa.
,,Alfo?" Oslovila Sotha roztřeseným hlasem hlavu smečky.
Celá smečka se k vlčici otočila. Ta zděšeně zírala na chomáš chlupů u Arcasova krku.
Dial k němu přičichl a v tu chvíli, jako by ho někdo polil ledovou vodou. Celý ztuhnul. Tu srst poznal.
'To nemůže být pravda. Nemohla to být ona! Alaska by nikdy nikoho-'
,,Alasko? Pojď sem?" Zavrčela Beta.
Vlci se otočili na vlčici, která celá ztuhla a v očích se jí zalesklo zděšení.
Zničehonic se Targadan nebál ozvat, z hrdla se mu vydralo nenávistné zavrčení: ,,Slyšela jsi Betu, ne?!"
Dial se otočil na jeho družku a pozoroval každý její roztřesený pohyb. Nemaskovala své city. V této chvíli by to nedělal a nedokázal nikdo.
,,Je to tvá srst?" Zeptala se ostře bělosrstá vlčice.
Alaska zírala na chomáč jejích chlupů. Vůbec nechápala, kde se tu vzal a jak se tu vzal! Nebyla schopná nic říct. Jen otevřela a zavřela tlamu.
,,Mluv!" Vyštěkl Siol.
,,A... A... Ano... Je," zakňučela.
,,Kde se tu vzala?" Zeptal se Dial ledově. Nemohl tomu věřit, nechtěl. Nechtěl věřit, že by Alaska něco takového udělala. Obzvláště, když by jí hrozilo vyhnání ze smečky, možná i smrt a odloučení od něj. To by přeci nikdy neriskovala.
Ale tohle svědčilo proti ní.
,,Já.. Já nevím," vypískla.
,,Lžeš!" Vyštěkla Adani.
,,Já nelžu! Prosím! Nikdy bych mu neublížila!" Vyštěkla Alaska a přitiskla se k zemi.
,,Jenomže tohle svědčí proti tobě. A to, co jsi řekla odpoledne... Jak to bylo? A už se mě víckrát nedotkneš? Nikdy?" Zavrčela Beta.
,,To ano... Ale nikdy bych mu neublížila! Nikomu z vás!" Zoufalství, naléhavost, smutek a děs v jejím hlase vypovídal pravdu. Dial to cítil. Ale nemohl říct, že ona není vrah. Zbabělost vyhrála nad láskou. Nebyl schopný říct pravdu o tom, co mezi ním a Alaskou je. Byl schopný jen přihlížet celé situaci.
,,Ale řekla jsi to... A svědčí to proti tobě... Vrahu," zavrčela Beta.
,,Ne," zakňučela Alaska.
,,To stačí, Beto!" Zasáhl Dial po dlouhém přemýšlení. Celá smečka se k němu otočila.
Alfa přišel k Alasce, měl nutkání ji obejmout, utěšit, ale musel k ní přistupovat jako vůdce.
,,Tohle svědčí proti tobě. To co jsi Arcasovi řekla, a teď tvá srst na jeho těle," zavrtěl hlavou, ,,ale abys věděla, že nesoudím hned, máš možnost dokázat svou nevinu."
,,A... Ale jak?!" Al stáhla uši a doufala, že se dřív nebo později propadne do země.
,,To už je tvá věc. Máš na to tři dny," řekl neutrálním hlasem.

Tajemství vlků 1: Tajemství Alfy (DOKONČENO✔️)Kde žijí příběhy. Začni objevovat