"Aduh, sakit nya tgn aku." aku meletak kan violin aku di atas meja. Aku mengurut lembut jari aku.
SEJAM JUGAK LER AKU MAIN🌚
"Awak, ok?" Jaemin duduk di sebelah aku. Tgn aku di ambil oleh Jaemin lalu di urut lembut.
"Ya allah, semoga jari isteri kesayangan saya ni tak sakit." kata Jaemin lalu meniup sedikit tgn ku.
COMEIIII
"Awak~saya nak ckp ni." kata Jaemin. Aku memandang die lama. Bukan ape, muka die comel sngt. Best pandang😂
"Jom, pergi hikking nak?" tnya Jaemin. Aku mengangguk laju. Aku mmg suka pergi hikking ni.
LAST PERGI DGN FARAH AND CAT
"Nak !" jwb aku. Jaemin memandang aku sambil tersenyum senang.
"Ha, boleh. Kalau awak nak ajak kawan-kawan awak yg lain pun boleh." kata Jaemin.
Aku terus mengambil phone aku. Rse nak ajak Cat, Farah, Atun, Yani dgn Syarah.
"Wei, syarahan ! Kita gi hikking jom !"
"Cat ! Jom gi hikking !"
"Farhatun ku syg~jom hikking !"
"Dee ku syg, jom solat."
AMIK KAU , MURUNG SETAHUN.
"Ppalli, tak baik lewat-lewat kan solat tau." Jaemin membentangkan sejadah ke lantai.
Baru aku nak call Farah, die dh buat aku sentap.
➖
Aku dan Jaemin sampai di Bukit Broga yg merupakan tempat yg sesuai utk hikking. Walapun tak sehebat Gunung Datuk, tpi tempat ni juga agak mencabar.
"Eh ! Pengantin baru !" farah terus memeluk aku erat. Sudah sebulan aku dan die tidak bersua muka kerana farah sibuk bekerja.
"Uish ! Hensem nyaa imam kau ! Dh bercinta ke belum?" aku mengetuk kepala Atun kuat. Jgn lah ckp kuat-kuat.
"Dee, kita tunggu kejap boleh?" tnya Jaemin. Kawan-kawan aku menggelak kan aku.
"Dia panggil kau Dee? AHAHAHAH !" Yani menggelak kan aku sambil memegang perut.
"Cik, Amira Hayani. Cik nak kena tendang ke?" tnya aku. Geram aku dgn budak sorang nih.
Drp jauh, kelihatan beberapa org jejaka-jejaka hangat. Kawan-kawan aku ternganga melihat mereka.
"Aip." Jaemin menarik aku kebelakang. HEEHEHEHEH die tak suka lah tu.
LAHAI, CUTE NYA DIE~
"Assalamualaikum, Diana." kata Johnny. Aku senyum sambil menunduk.
"Wei, kenalkan lah aku kt die !" bisik Cat. Yg lain membetulkan segala pakaian mereka.
ECECECECEH, ACAH AYU LAH KAWAN-KAWAN AKU NIHH
"Ok, amarilah kita naik ! Ayuh !" kata Haechan. Jaemin membuat tanda 'tunggu sekejap'
"Kita baca doa dulu. Tempat ni kan keras." kata Jaemin. Aku dan lain memandang antara satu sama lain.
AH , SENTAP KAU . TULAH, INGAT NAK ENJOYY JE
Jaemin memimpin bacaan doa. Aku di sebelah nya hanya tersenyum bangga kerana Jaemin membuatkan semua kawan-kawan aku cair.
Kami semua mula mendaki. Aku dan Jaemin hanya di belakang. Johnny pula mendahului aku dan Jaemin.
"Chenle, ade serangga kt baju kau." Jaemin menunjuk kan seekor serangga di baju Chenle.
Chenle menjerit ketakutan. Jaemin terus menekup mulut Chenle drp menjerit. Jerit kemain kuat.
"Ini nama nya siput. Nampak, comel kan?" aku menunjukkan siput yg di ambil oleh aku.
"Ei ! Jauh kan bende tu lah !" Chenle terus berlari memeluk Jisung. Penakut !
Kami semua sampai di tempat yg berbukit. Aku mula rse pening dan mual. Mungkin sbb dh lama tak buat aktiviti mcm ni.
"Wei, kau ok tak?" tnya Syarah. Aku memeluk lengan syarah kuat. Perut aku rse memulas dan rse nak muntah.
TIME NAK KURUS NI LAH BADAN BUAT HAL
"Syg, ok tak?" Jaemin memberikan aku sebotol air. Aku meneguk air tersebut dgn rakus.
DIE BAGI AIR YASIN SEMUAA
MLM TDI DIE BACA YASIN. WKWKWK
"Dee jgn putus asa heh. Allah kan suka org yg sabar. Tahan ye. Insyallah, kita boleh sampai puncak." kata Jaemin.
ADUYAI, SAKIT JANTUNG LAH PULAK
WKWKWKWKWKWK
"Yeay ! Diana bertahan !" jerit Haechan dgn gembira. Aku dan Jaemin senyum segaris.
"Paut tgn saya." kata Jaemin. Aku memaut tgn nya kuat. Bukan ape, aku ni rabun. Kang tak pasal-pasal aku peluk pokok pulak.
Perjalanan kami semakin sukar apabila lebih bnyk batu-batu besar yg menghalang jalan kami.
"Wei, cat ! Kau panjat jelah ! Tak yah malu-malu !" jerit Farah. Bukan ape, lama giler die nak panjat tu ! Beratur panjang dh nih !
"Bismillah !" kami berlima menolak farah. Berat pulak die nih !
"Berat lah hang nih !" kata Atun. Cat menggaru kepala sambil tersenyum kambing.
Kami meneruskan perjalanan semula. Tgn, baju, tudung, seluar, kasut kotor terkena lumpur dan tanah.
AKU RSE AKU NI SESUAI BERKAWAN DGN BADAK
BADAK, SAYA NAK BERKAWAN DGN AWAK~
"Yeay ! Dh sampai puncak ! " jerit Jisung dan Haechan. Diorang ni drp tadi tak habis-habis dgn perangai beruk tak bertempat.
"Mashallah, cantik nya." jaemin memegang tgn aku erat. Die memandang aku sambil senyum.
ALAHAI, KIYOT NYA~
"So, this is our first honeymoon?" tnya Jaemin sambil wink ke arah aku. Aku mengetap bibir aku kuat.
ALAHAI, DH FALL IN LOVE LAH POLAK
JGN MEMAIN DIANA...KAWAN-KAWAN KAU TGK NANTI
"Ehem !" aku dan Jaemin menoleh ke belakang. Haechan terus memandang kami berdua dgn senyuman nakal nya.
KAU NAK KENA SEPAK KE HAECHAN?
"Oh, tgh berdua-duaan heh. Ok, sila sambung..." Haechan terus meninggalkan kami berdua.
JP, AKU RSE TAK SEDAP HATI
Aku melilau sekeliling. Mne diorang pergi ? Apesal senyap je nih?
SAMPAI HATI TINGGALKAN AKU NGAN JAEMIN JEE
-Bersambung-
YOU ARE READING
imam mudaku romantik. jm✔
RomanceSIRI ISLAMIC FANFIC ! S2 : The Soul(Marklee) Allah sebaik-baik perancang. Mungkin ada hikmah kenapa allah satukan kita berdua hanya kerana fitnah, semua nya huru hara ◻↪Na Jaemin. highest ranking 07072021 - # 1st nctfanfiction 16092021 - # 1st isl...