9😗

8 3 7
                                    

Keesokkan harinya,Gina,Jisu,Donggeon, Herim,Eunjae dan Jaeyun menghadiri kuliah mereka seperti biasa. Tapi,Hyunhee, Minjoon dan Jeyou pergi melawat ladang untuk kali pertama. Dorangkan budak sains haiwan so kene keluar ke ladang sekali seminggu. Pelajar Sains haiwan yang ada 30 orang itu termasuk senior mereka dan profeser menaiki bas menuju ke ladang milik bekas prof di universiti mereka.

Di dalam bas,Hyunhee duduk di sebelah Woojin (opkos la) Minjoon duduk sebelah Jeyou. Minjoon memandang ke sebelah tempat duduknya. "Bukan main lagi kau kan...jap kau.." dia mengeluarkan phonenya dan snap gamba Hyunhee dan Woojin yang sedang bergelak ketawa. Matanya menangkap wajap Jeyou yang tenang tido disebelahnya. Narkolepsi dah rampas banyak benda darinya..... Minjoon berasa kasihan dengan Jeyou. "Ok,murid murid!! Kite dah sampai!!" Prof. Lee dari belakang dah jerit suh turun bas. "Oh,Jeyou... Bangun dah sampai." Minjoon memukul mukul bahu Jeyou. Jeyou dah tersedar dan mereka turun bersama.

Mereka meneruskan perjalanana ke sebuah ladang lembu. Angin yang sepoi sepoi bahasa,bau rumput,bau haiwan dah tentu. "Ok murid murid. Ni prof. Ahn. Beliau adalah bekas prof kat uni kita. Kalau tanya yang senior senior mungkin dorang kenal." Prof. Lee memperkenalkan kepada pelajarnya seorang wanita yang berdiri disebelahnya sambil tersenyum.

"Selamat datang ke ladang saya. Selepas saya bersara,saya bukak ladang ni untuk budak budak uni macam korang senang nak buat kaji selidik." Prof. Ahn menceritakan serba sedikit tentang ladang tersebut.

"Tugasan kamu semua hari ni.....senaraikan nama dan makanan yang dimakan oleh haiwan haiwan ni semua. Nanti balik uni adelah kerja selebihnya." prof. Lee bersuara sambil senyum ada makna.

"Nae!!!!!" bersemangat semua pelajar pelajarnya.

*******

"Mak oi penat dia lain maciam." Hyunhee mengipas ngipas dirinya. Minjoon hanya tersengih. "Wei,Minjoon kat muka kau tu apa merah merah tu??" Hyunhee menunjukkan tompok disebelah mata kiri Minjoon. "Oh ni kalau aq lene cuaca panas dia mengelupas. Ade kat tangan gak. Aku alergi. Nanti pakai ubat ok la." Minjoon tersenyum.

"Eh korang jom makan. Prof panggil makan." Kyungho menuju ke arah kawan kawannya dengan gembira. "Kau kalau makanan gembira eh??" sakat Yuna. Kyungho hanya tersengih.

"Jom Minjoon."

"Jap aq nak panggil Jeyou."

Hyunhee tersenyum dan berlalu pergi ke arah kawan kawan yang lain.

Minjoon menuju ke arah rumah arnab. Lepas dia masuk,dia nampak Jeyou yang sedang memeluk seekor arnab kelabu. "Wey jom makan prof ajak." Minjoon menuju ke arah Jeyou.

"Wei aq nak letak nama dia....Joon" Jeyou tersenyum memandang arnab tersebut. Minjoon hairan. "Asal lak,Joon???"

"Sebab dia lawa macam Minjoon. So nama dia Joon" Jeyou tersenyum pandang ke arah Minjoon. Pipi Minjoon memerah......
.
.
.
.
.

NARKOLEPSI (Je you ff)Where stories live. Discover now