7. kapitola | Den budoucnosti

1.2K 114 171
                                    

/2.9. 1977/

Dnešní den byl ve znamení budoucnosti. Každý student sedmého - a tudíž posledního - ročníku si dnes měl navolit veškeré předměty tak, aby korespondovaly s jeho budoucností. Protože z těchto předmětů následně dělal dotyčný student zkoušky OVCE. Takže zvolení těchto předmětů mohl být pro spoustu lidí i veliký a tvrdý oříšek.

Ovšem Stefani Scamanderová měla velmi jasno. Určitě měla veliký zájem o bonusový kurz Přemisťování. Zároveň se zajímala o přírodní vědy, hlavně o Péči o kouzelné tvory,a profesor Silvanus Kettleburn ji měl velice rád. Ne protože měla dědečka, podle jehož učebnic se učilo, ale hlavně protože v předmětu opravdu vynikala.

Jak by také nemohla? Fantastická zvířata a kde je najít byla prakticky pohádka na dobrou noc, kterou jí předčítal nejprve dědeček Mlok, ale později k tomu donutila i svou maminku Helene. Dědečkovu knihu znala opravdu nazpaměť a se všemi tvory uměla perfektně pracovat. Kettleburn ji velmi pro její lásku ke kouzelným tvorům zbožňoval a Stefani si také velmi rozuměla se šafářem Hagridem, který se také netajil svou vášní k jejímu oboru.

Samozřejmě ovšem nemohla všechny hodiny obětovat jen Péči o kouzelné tvory. Ředitelkou její koleje - Mrzimoru - byla profesorka Pomona Prýtová, díky které si zamilovala i bylinkářství, které si tedy také plánovala zvolit. Následně samozřejmě nemohla zapomenout na lektvary, které učil profesor Horácio Křiklan. Vzhledem ke svému dědečkovi byla jeden z prvních kandidátů, který byl přizván do Křikova klubu.

A posledním předmětem byla obrana proti černé magii, což byla sázka do loterie. Byla tu možnost, že letos dostanou dobrého učitele, který je povede k excelentním znalostem, ale také se mohlo stát, že budou mít nějakého skoro motáka, a poté si Stefani raději měla vzít přeměňování nebo kouzelné formule.

„Také bych chtěla mít tak jasno," odfrkla si Ava Abbotová, když se dívala na seznam předmětů, ze kterých měla dělat zkoušky OVCE. „Určitě chci obranu proti černé magii, to je celkem jasné. Dám si studium mudlů, to je přece únikovka, ne?"

Stefani se zachechtala. „Charita Burbageová není zákeřná, to je pravda," souhlasila s ní Stefani, „pravděpodobně tě nechá projít velmi snadno. A nějaký lehký předmět, za který dostaneš zkoušky OVCE zadarmo, není na škodu."

„No, jednoduché jako ty to rozhodně nemám," rýpla si přátelsky Ava. „Tobě dá zkoušky OVCE Křiklan a ani nebudeš muset hubu otevřít. No a o Kettleburnovi ani nemluvím."

„Ale Prýtová je přísná," hájila se Stefani. „Když mi něco vypadne, budu v háji zeleném tak či onak. Zároveň nikdo neví, co to bude za učitele, kterého dostaneme na obranu. Včera na večeři nebyl a Brumbál říkal, že teprve dorazí. Když to bude nějaký přísný morous, budeme se všichni učit jen OPČM."

Ava stále zkoumala seznam předmětů. „Vezmu si k tomu přeměňování a kouzelné formule," rozhodla se nakonec rudovláska, když šla cestou nejmenšího odporu. „Jo, to snad nějak půjde. Zase nechci strávit celý sedmý ročník v knížkách. Potřebuji vymyslet novou strategii, jak odstranit Evansovou a upozornit na sebe."

Hnědovláska se pousmála. Bylo jí více než jasné, že ani letos Ava nepřestane Jamese chtít, milovat a uhánět. Sice tak trochu věřila, že Jamese nadbíhání Lily jen tak bavit nepřestane, ale chtěla být dobrou kamarádkou, a proto se zeptala: „Jaký plán tu máme letos?"

Ava byla ráda, že se Stefani zeptala. „No, očividně na to musíme jít přes celou partu," prohlásila hrdě zrzka. „Já měla pocit, že Remus ti včera více než ochotně zvedl ten kufr a poznala jsem, že se na tebe usmíval. Takže si myslím, že bys s ním měla trávit více času."

Chvíle lásky | ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat