part 1

27 5 0
                                    

Nina dan hurul merupakan sahabat sejak kecil dan mereka amat rapat. Tetapi pada tahun lepas mereka bermusuhan kerana seorang manusia bernama sulha

Hurul pov
Hari ini hari pertama sekolah bagi tahun 2020 ini. Hubungan saya sama nina masih tidak baik lagi sejak tahun lepas. Apabila berselisihan, kami saling pandang tajam, kalau kelantan menjeling la.
Pik pik pok pok
Nina membunyikan motornya

Nina pov
Ak melihat Hurul berjalan kaki kesekolah. Langsung aku membunyikan motor burukku

Hurul pov
Motor buruk pun ada hati eh nk pik pik pok pok. Acah betul betina ni. Sebenarnya, sulha la punca semua ni.

Flashback
Sulha transfer dari falahiah ke kiaramas kerana ibu bapanya ditukarkan bekerja di kuala lumpur. Sulha menjadi femes di kiaramas kerana kecomelannya dan dia sangat baik.
Sulha duduk di belakang saya dan nina. Semasa waktu rehat saya dan nina mengajak sulha makan bersama kami.
Sulha seorang yang sangat peramah. Kami bertiga menjadi kawan rapat sejak hri itu
Seminggu berlalu
Saya mendapati nina hanya memedulikan sulha dan auto melupakan saya jo, huinahh, seyes la moonton kepala hotak la si nina ni. Nampak tak dah lebih sepuluh tahun berkawan, tapi kerana seketul sulha dia melupakan lebih sepuluh tahun yang lalu ainajoo. Ok² sambung, setelah mereka rapat saya memang lonely la, tapi tak lonely sangat sebab ada shareefa. Saya menceritakan segala masalah saya kepada shareefa dan saya akui shareefa merupakan pendengar yang baik. Sejak haritu saya dan shareefa menjadi sahabat. Saya juga tidak pernah bercakap dengan sulha dan nina.
End flashback

Nina pov
Setelah membunyikan motor buruk, saya meletakkannya di garaj vip iaitu di tempat limbo guru besar. Saya nampak sulha di pintu masuk sedang menunggu saya. Bagi saya, sulha merupakan bff dan juga idola bagi saya.

Sulha pov
Ku menunggu kedatangan fans dengan penuh sabar sambil berzikir. Fans ku selalu datang lambat ke sekolah tetapi itu tidak menjadi halangan untukku tidak menerimanya sebagai fans. Setelah melihat fans ku memarkir motornya burukz nya, ku melihat hurul. Sejujurnya ak berasa kasihan terhadap hurul kerana mereka berkawan lebih 10 tahun tetapi nina sanggup meninggalkannya demi diriku. Jadi ku harus tetap menerimanya. Ak sayang sama fans ku sebagai fansss dan kawan bukan lesb ok!

Shareefa pov

Aku melihat apa yang terjadi. Nina sangat kejam terhadap hurul dan berdasarkan reaksi sulha, ak tahu dia juga berasa kasihan terhadap hurul. Langsung hurul memasuki pintu pagar sekolah ak terus menyambutnya dengan mengucapkan selamat pagi.
Lantas dia menjawab assalamualaikum bagi mendeepkan saya. Tapi bagi saya tak deep pun, seinci pun tidak

3 hari berlalu

Hurul pov
Pada hari ini, ada pelajar baru dari Gua Musang berpindah ke SMK Kiaramas. Nama dia Rukiah. Dia ni comel je, cikgu menyuruh Rukiah duduk di bahagian hadapan kerana dia pendek.

Nina pov
Semasa waktu rehat aku dan sulha mengajak rukiah rehat bersama kami di koperasi dan aku mencadangkannya membeli roti daging kesukaanku supaya jika dia tidak suka, ak boleh memakan rotinya itu.

Pada petangnya pula

Nina pov
Setelah sekolah telah selesai, aku, sulha dan rukiah berjalan bersama dan pada saat itu juga, ak mendapati rukiah lebih cumel dri sulha.
Oleh itu mulai saat itu aku memutuskan bahawa sulha bukan lagi idola ku, dia hanyalah sahabatku.

Skip

Setelah tiba digaraj vip ku, ku tercari cari motor spesial ku kerana tidak kelihatan disitu. Ku beritahu kepada sulha dan rukiah.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 16, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Idol ConflictWhere stories live. Discover now