„Past. Plán. Lež."

12 0 0
                                    

David se zhluboka nadechl. „Ne, tohle neudělám," odmítl David jistě. Adam se na něj překvapeně otočil i oba muži se na něj dívali. „Už zase, to nemyslíte vážně?!" zařval na Adama ten blonďák s jizvou. Adam se otočil zpátky a podíval se do zdi. „Slíbil jste nám konečně ty dokumenty a zase nic!" pokračoval blonďák a už chtěl na Adama útočit, ale jeho hnědovlasý kumpán ho zastavil. Adam celou dobu mlčel a David se díval do země. „Nic jsem neslíbil," řekl polohlasně Adam, kterého ovládala nervozita z celé situace. David se nakonec rozhodl promluvit, nevěděl jestli to bude k něčemu, ale zkusil to. „Co kdybych zjistil jen nějaké informace, které bych třeba postupně sepisoval a pak bych vám to předal," navrhl David nervózně a poškrábal se na zátylku. Blonďák si jen odfrkl, ale mlčel. „To nezní špatně, dalo by se na tom začít," uvažoval nahlas hnědovlasý muž, který se podíval na Adama. „Víš jak dlouho to může trvat?!" nesouhlasil blonďák, který nedokázal ovládat své emoce, „mohlo by to trvat klidně i několik let." „Uklidni se!" okřikl ho jeho společník. Ani jeden nevypadal nadšeně z tohohle problému, ale musel z toho ven. Začali se domlouvat rusky, aby jim ani jeden nerozuměl. David zůstal stát jako přimražený, ale jelikož za těch pár let v Rusku pochytil nějaké slova, dokázal rozeznat některé slova. „Past. Plán. Lež," tři slova, kterým jistě rozuměl. Otočil se na Adam, který celou dobu stál na jednou místě jako zaseknutý. „Víte co, mi to bereme, ale za jedné podmínky," promluvil po chvíli blonďák. David se ho rozhodl nepřerušovat. Adam se otočil a snažil se nenavázat oční kontakt. „Máte na to rok. Stačí A5," doplnil ho hnědovlásek. David si s nimi nakonec potřásl rukou. Oba muži opustili nemocnici. „Není trochu nesmysl, aby jsi to nejdřív odmítl a pak přijal, ale jen to změnil?" zeptal se ho Adam zmateně. „Do jeho bytu se nedostanu, takže budu muset získat aspoň to co si o tom pamatuje, takže doufám, že je toho dost," vyslovil nahlas své přání David.

Jak to Davidovi půjde? Řekne to Romanovi nebo to bude dělat za jeho zády?

Setkání z války /Vilkinhof/Where stories live. Discover now