Her sınavdan şöyle 95 100 notlar almayı kim istemez ki? Okulda parmakla gösterilen sayılı öğrencilerden olmayı, hocaların gözde öğrencisi olmayı, sınıfının, ailesinin gurur kaynağı olmayı...
Ama ne yazık ki hamurun kabartma tozu olmadan kabaramayacağı gibi hayaller de çaba olmaksızın gerçekleşemez. Ancak şu da bir gerçektir ki bilinçsizce efor sarf edilmiş her çaba bir ralli aracının toprakta patinaj çekmesine benzer.
Bazı öğrenciler de vardır ki günde saatlerce ders çalışır. İşte bu da 5 vitesli bir aracın 3.viteste ulaşabileceği maximum hızda motorunu zorlayıp yarışın ileriki etapları için kendini zora sokması durumudur. Motoru vites değiştirerek ara ara dinlendirip gerektiğinde nitro ile takviye yapmak en doğru seçenektir.
Bir öğrenci düşünün ki her derste gayet başarılı. Ortaokul'da gayet olağan bir durumdur fakat lise hayatı ortaokul gibi olmadığından herhangi bir branşın izini sürmek gerekir. Örneğin MF öğrencilerinin sayısal derslere, TS öğrencilerinin de sözel derslere ağırlık vermesi, alanlarında uzman öğrenciler olmalarını sağlar. İkisini bir yürütmenin avantajları elbet vardır. Ancak aşırıya kaçmak beden ve ruh sağlığımızı tehlikeye atabilir. Sözgelimi öncelikle bir branş ardından bu branş doğrultusunda meslek seçimi tıpkı bir sokak yarışında kestirme yolları kullanarak hedefe en kısa yoldan en hızlı şekilde varmanın ilk şartıdır. Şunu unutmayın ki hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez.
Şimdi sizleri
1.İlk örnekte olduğu gibi planlı ve programlı çalışmaya
2.Sonraki örnekte olduğu gibi çok çalışmaya değil verimli çalışmaya
3.Yine bu örnekteki nitro takviyesiyle yani düzenli tekrar ile çalışmaya
4.Aynı şekilde motoru dinlendirerek yani eğlenerek, kendinize vakit ayırarak çalışmaya
5.Kendinizi tanıyıp hedefleriniz doğrultusunda çalışmaya
Davet Ediyoruz....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Verimli Ders Çalışma
Science FictionKılavuzumuzun başında genel konular üzerinde durduk. Ardından zaman kazanmanız amacıyla gruplara ayırdık. Kılavuz Ortaokul ve Lise olmak üzere 2 gruptur. Başarınıza zerre kadar bile katkımız olacaksa ne mutlu bize. İyi okumalar dileriz. @@@Alıntı De...