~1~

607 7 0
                                    

Tineke

Ik werd wakker door de zonnestralen die door mijn gordijnen glipten. Vandaag was een speciale dag, ik werkte vandaag precies 1 jaar op het commissariaat van Dilbeek. Ik weet alles nog alsof het gisteren was...

~Flashback 1 jaar gelden 29/12/2019~

Het was een mooie dag, maar ik had wel veel stress. Ik ging namelijk solliciteren op het kantoor in Dilbeek. Ik was wel blij dat ik niet meer moet werken op mijn vorig commissariaat, daar was er niet bepaald een gezellige sfeer. Iedereen liep daar altijd slecht gezind rond. En mijn partner dan! Hij deed zijn job niet graag en zag altijd, in alles het negatieve.

~Einde flashback~

Ik stond op en ging naar de badkamer. Ik deed mijn kleren aan en ging naar beneden. Ik maakte voor mezelf een lekker ontbijtje klaar en ging aan tafel zitten. "Pff, hier altijd alleen zitten!" zei ik tegen mezelf terwijl ik naar de tafel keek die voor 1 persoon gedekt is. Ik was aan het denken wat ik allemaal heb meegemaakt op 1jaar tijd. Ik was namelijk echt blij met z'n partner als Koen. Hij kan er altijd een grapje tussen steken, maar als het serieus werd, kan hij zich serieus houden. Het was een topkerel! Ik werd uit mijn gedachten gehaald door de bel. "Wie kan dat zijn?" vroeg ik me af.

Ik deed de deur open en daar stond Koen. "Dag Tineke!" zei hij. "Hey Koen! Wat kom je zo vroeg doen?" vroeg ik. "Wel, mijn auto wil niet starten en aangezien we dicht bij elkaar wonen, wou ik vragen of ik met jou mag meerijden." "Tuurlijk mag jij dat! Kom nog even binnen." zei ik.

Het was 7u50 en we gingen vertrekken richting het kantoor. De radio speelde en ik begon mee te zingen.

Toen we aankwamen op het kantoor was Patrick niet aan het onthaal, raar. Ik en Koen liepen verder richting de bureaus. Het licht was uit, waren we dan de eersten misschien? Ik deed het licht aan en zag dat al onze collega's er stonden en riepen "Happy One Year!" Ik schrok. En kreeg toen een grote glimlach op mijn gezicht. Ik had dit niet verwacht en gaf hun allemaal een knuffel. Na 10 minuten moesten we beginnen aan het werk. Koen en ik gingen naar onze bureau, want wij deden heel de dag papierwerk. Ik wou gaan zitten, maar ik zag een briefje liggen op mijn stoel. Ik las wat erop stond "Dag Tineke, vandaag werken we precies 1 jaar samen. In dit ene jaar heb ik nog nooit zoveel gelachen. Ik heb u graag! Liefs Koen x" Ik keek naar Koen, die een beetje verlegen op zijn stoel zat, ik liep naar hem toe en gaf hem een grote knuffel "Dank u en ik heb je ook graag, je bent mijn beste vriend!" fluisterde ik in zijn oor.

Koen

Ik genoot er zo van, om Tineke zo dicht bij me te hebben. Ik was namelijk smoorverliefd op haar. Ze is z'n topvrouw! Maar ik mag mijn gevoelens niet tonen, anders maak ik sowieso onze vriendschap kapot. "Ey! Dagdromer, kan je me loslaten aub?" zei Tineke. Ik verschoot en liet haar los. Ze lachte.

Toen kwam Patrick binnen "Koen, Tineke, Obi en Floor stil alarm in de juwelierszaak om de hoek!" riep hij. Ik nam mijn gordel en de autosleutels. We liepen naar de parking waar onze anonieme wagens geparkeerd staan en reden zo snel mogelijk weg. Tineke zette de blauwe en de sirene op. Na een paar minuutjes waren we ter plaatse. Ik en Tineke ging naar binnen terwijl Floor en Obi buiten bleven wachten, voor het geval dat ze wouden ontsnappen. In de hal was er aan de linkerkant was een deur ik openende de deur "Clear!" fluisterde ik. Ik ging eerst naar binnen en zag 2 mannen staan met een bivakmuts en een wapen. "Politie! Laat dat wapen vallen!" riep Tineke, maar ze luisterden niet en richtten hun geweer op Tineke. Opdat moment kwam er een 3de man opduiken en die man nam Tineke bij de keel en zette een pistool op haar hoofd. Ik wist niet wat doen. "Ey! Agentje laat je wapen vallen en ga op je knieën zitten anders zal je collegaatje er niet levend onderuit komen!" riep de man tegen mij, die Tineke vast had. Ik deed wat hij zei en een van de andere mannen nam mijn handboeien van mijn gordel en boeide mij vast, aan een soort paaltje die daar stond. Ik zag de angst in Tineke haar ogen. Opeens komen Obi, Floor, Tom en Robin binnen. Robin had de man die mij had geboeid vast en Tom die andere. 

De vriendschap die de liefde bedroogWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu