-- 11

354 56 3
                                    

XIAOJUN bersihkan muka Lalisa yang terkena tahi lembu . " kau ni , hati-hatilah . " bebel lelaki itu sambil mengelap muka Lalisa . Lalisa cuma diam sambil memandang muka Xiaojun yang dekat dengannya . jantungnya berdegup laju .

" Xiaojun . " panggil Lalisa . Xiaojun memandangnya . " kenapa jantung aku berdebar semacam bila pandang kau ? " tanya Lalisa . " sebab- "

belum sempat Xiaojun menjawab , dia sudah berlari ke arah seekor ayam . dia gigit isi ayam itu lalu dimakan mentah . mulutnya berlumuran darah . nasib Hendery pergi beli air dekat kedai runcit , kalau tak tercirit dia dekat sini .

" sorry , aku lapar . " kata Xiaojun . Lalisa mengangguk lalu dia mengelap sisa darah di tepi bibir Xiaojun . Xiaojun terdiam sambil memandang Lalisa . tiba-tiba rasa Lalisa ni cantik .

" ehem ! kau tak tahu ke macammana nak hilangkan penyakit pelik kau ni ? " tanya Lalisa . Xiaojun mengangguk . " aku kena cium cinta sejati aku . tapi kau tahu kan , aku mana pernah bercinta . " rungut Xiaojun .

" kau rasa siapa cinta sejati kau sekarang ? " tanya Lalisa . Xiaojun memandang Lalisa lama .

" kau ? "

Lalisa terkejut .

dia semakin melangkah ke belakang .

" kau boleh tolong aku ? " tanya Xiaojun . Lalisa menjongketkan kening tanda hairan .

" jadi cinta sejati aku , tolong aku untuk hilangkan sumpahan ni . " kata Xiaojun . " senangnya kau minta , kau ingat aku ni ikan dekat pasar ke senang senang minta macamtu ? " rungut Lalisa .

" gais , apa bising bising ni ? " tanya Hendery sambil memandang dua rakannya itu .

" ha Hendery ! kau je lah jadi cinta sejati lelaki ni . " kata Lalisa lalu beredar meninggalkan Hendery yang masih keliru dengan situasi sekarang .

LALISA berjoget sambil menonton Music Bank . tiba-tiba Xiaojun menghalang pandangannya . " ish kau ni , ketepilah ! " marah Lalisa .

" nah tanda tangan perjanjian kita . " kata Xiaojun . Lalisa berdecit , tanpa baca kandungan perjanjian itu , dia terus menanda tangan .

kertas tersebut diserahkan kepada Xiaojun semula .

" woah , senangnya . " kata Xiaojun . Lalisa menjeling . " dah tu nak susah macammana lagi ? tanda tangan je kan ? " kata Lalisa . Xiaojun tersenyum sinis .

" dengan ini , kau dah jadi girlfriend aku . " kata Xiaojun lalu mencuit hidung Lalisa . Lalisa terkedu . apa dia cakap ?

" GIRLFRIEND ?! "

✓ the vampire | xiaojun + lisaWhere stories live. Discover now