part 29

87 9 0
                                    

"ikha bangun kita dah sampai"kata mikhael.
"mama ikha nak tidur la"kata zulaikha
"ish x boleh jadi ni"desis hati mikhael
"ikha bangun kalau tak saya tinggal awak dalam bas ni"kata mikhael.zulaikha terus bangun.
"hahh dah sampai"kata zulaikha dalam keadaan (ha macam org baru bangun tidur ha yang tu kau paham paham la😂)
"ya dah sampai jom cepat nanti cikgu arif marah"kata mikhael lalu memegang lengan zulaikha (berlapik ya anak anak).
Zulaikha terus bangun.
"nah ambik beg ni"kata mikhael lalu memberi beg zulaikha kepadanya.

Semasa di kem
"ha ni kenapa lambat ni"kata commander
"sorry"kata mikhael dan zulaikha serentak.
"dah tak da sekarang saya nak kamu berdua lari keliling surau tu 20 kali paham"kata commander.
"takpa commander saya 30 dia 10 ja"kata mikhael.semua peminat mikhael dah meyampah dengan zulaikha.
"ikut suka kamu la"kata commander. Mikhael dan zulaikha terus berlari dan yang lain hanya memerhatikan mereka.ada yang gelakkan mereka ada yang kesiankan mereka.
"ish kesian ikha apa la commander tu kejam sangat lambat seminit ja kot"desis hati amani

Selelas 20 minit kemudian baru mikhael habis.
"dah cepat masum barisan"kata commander dengan tegas.
"ok nama saya inspector rahman. awak boleh panggil saya commander rahman .saya polis pencen tapi masih tegas ya.saya tak suka kamu walaupun seminit saya tak kira.kalau awak nak kena denda macam kawan awak tadi sila la ya buat perangai lambat lambat tu.erm inspector boleh kenalkan diri dulu"kata commander rahman
"saya inspector iqbal"kata lelaki yang berkulit sawo matang.
"saya inspector rayyan"kata lelaki yang badannya sedikit tegap
"saya inspector aidil"kata lelaki yang bercermin mata bulat.muka dia macam korea sikit sikit.(sapa nak mengorat boleh 😂)
"saya inspector hafiz"kata lelaki yang sedikit kurus dan berkulit putih.
"saya inpector qayum"kata lelaki yang sedikit gelap kulitnya.

"ok ada apa ii soalan"kata commander rahman
"saya nak tanya inspektor aidil boleh"kata seorang pelajar perempuan
"ya ada apa nk tanya apa"kata inspektor aidil.
"single ka taken"kata pelajar perempuan itu
"ooo saya tunang orang"kata aidil(batalkan hajat pada sapa yang nk mengorat)
"hmmm melepas"katanya dengan muka kecewa
"dah tak payah buang masa sekarang ni saya nak awak semua duduk dalam kumpulan 10 orang pelajar sahaja paham!setiap seorang commander akan berada di setiap satu kumpulan untuk membimbing kamu ya "kata commander mereka terus bergerak lalu membentuk 5 kumpulan
"ok saya nak setiap kumpulan dirikan khemah.1 kumpulan 2 khemah ya"kata commander
"weyh zalif kau pegang hujung sana aq pengang sini,kau haikal pegang lagi satu"kata mikhael selaku ketua dan senior antara ahli kumpulan mereka.zulaikha mana? Satu kumpulan dengan mikhael jugak tapi tengan dirikan khemah lagi satu.
"eh kesian kamu yang perempuan ni meh saya tolong"kata inspektor rayyan.yup inspektor rayyan ni dok usha zulaikha dari tadi.dengan badan tegapnya seram zulaikha dibuatnya.
"hehe takpa"kata amani
"ok macam ni caranya"kata inpektor rayyan sambil menunjuk cara mendirikan khemah.
"ok thanks" kata mereka serentak.mata inspektor rayyan terus tertaut pada mata zulaikha.zulaikha mula rasa tidak selesa dengan tenungan inspektor rayyan.
"aii dia ni kang aku cepuk hilang dia punya pangkat inspektor kang kata pelajar kurang ajar"desis zulaikha dalam hati.zulaikha hanya tersenyum sinis pada inspektor rayyan.
"ok semua memandangkan semua group dah siap kita semua boleh berehat memandangkan dah nak masuk waktu zohor.kamu semua boleh makan di dewan makan lepastu boleh rehat sekejap dalam khemah then pergi solat surau ok"kata commander rahman.

Semasa di dewan makan mereka duduk mengikut group masing masing.zulaikha berhadapan dengan mikhael,zalif berhadapan dengan amani.
"boleh saya duduk sini"kata inspektor rayyan yang datang tah dari mana.
"boleh duduklah"kata zalif mempelawa inspektor rayyan.inspektor rayan terus duduk di sebelah zulaikha.
"sikitnya awak makan diet ka?"tanya inspektor rayyan pada zulaikha.
"eh takda la cuma tak da selera ja sikit"kata zulaikha.
"la yaka awak okay tak ni sihat ka demam ni"kata inspektor rayyan lalu nak pegang dahi zulaikha.
"eh jangan bukan mahram tak pa saya okay"kata zulaikha menepis lembut tangan inspektor rayyan lalu terus bangun dan membasuh tangannya.mikhael yang didepan dah panas dengan perangai inspektor rayyan.orang nak makan pon tak senang.mikhael bangun lalu mengikuti zulaikha.
"awak okay"kata mikhael
"okay cuma saya sakit perut"kata zulaikha.badan saya habis panas ni.
"awak demam ka"tanya mikhael
"tak tahu lah saya penat dah saya nak rehat"kata zulaikha yang tengah stress berlalu pergi.mikhael tiba ii perasan yang baju zulaikha ada tompok merah.
"zulaikha kejap"kata mikhael lalu memberi hoddienya pada zulaikha.
"kenapa awak bagi hoddie ni"kata zulaikha
"awak period tu tutup pakai hoddie saya"kata mikhael dan berlalu pergi.muka zulaikha terus memerah.malu oi.

Sorry sebab lambat update untuk yang part dekat hutan tu for next chapter okay.btw tolong vote pleaseeee.

Kisah kau dan aku [COMPLETED]Where stories live. Discover now