bab 3

6 2 0
                                    

Selepas dirancang  dengan teliti, mereka bersetuju meletakkan ulat bulu di atas meja Jihan.

Sebaik sahaja Jihan duduk di kerusinya satu minit kemudian, air mukanya tiba ii keruh. Tangan nya menggaru- garu. Tiba ii badannya dipenuhi bintik ii merah.

     
     Akhirnya Jihan terlepas dari MMP dan disuruh ke bilik kesihatan untuk mendapatkan rawatan lebih lanjut dan makanan percuma.

Aira dan Safa semakin marah dengan Jihan. Niat mahu mengenakan , tiba ii 'mangsa' dapat durian runtuh! Sudahlah tidak perlu mengikuti MMP, diberi makanan percuma pula. Aira geram membayangkan Jihan makan roti dengan jem coklat bersama ais krim vanila  kegemarannya. Ahhh!!!! Mereka pun mula rancang untuk" Misi Lari" seterusnya.

   Kalau tadi Jihan kali ini giliran Bihah. Perempuan yang dilantik menjadi ketua kelas ini terasa curiga ketika melihat gerak geri Aira dan Safa. Kenapa mereka berlari ii pada tengah hari begini?

  Senior mereka menjadi panik. Senior menyangka, mereka jatuh sakit kerena menjadi "pembantu" senior mereka. Terus senior membenarkan mereka berehat di bilik kesihatan.

  Bihah terus mengangkat tangan sambil memberitahu senior,"salah sendiri! Kenapa mereka berlari di tengah hari terik begini? Tadi saya nampak mereka melompat ii di belakang kelas. Sebab itu badan mereka panas dan berpeluh!" Rancangan mereka gagal lagi.

   Kemudian rancangan C yang aira-safa anggap sebagai senjata permusuhan yang sangat mantap untuk mengaburi mata senior mereka dengan mengenakan Jihan dan Bihah adalah meletakkan belalang dalam beg Bihah. Sayangnya Puteri Idayu Absarina melihat Safa yang sedang memegang belalang dan Aira yang sedang membuka beg Bihah. Yuyu yang tidak pernah melihat serangga itu menyangka itu adalah haiwan beracun dan kemudian menjerit dengan kuatnya," ADA BINATANG PELIK.WARNANYA HIJAU DAN MATANYA BESAR, SERAM! TOLONG! ADA HAIWAN BERACUN! Jeritan itu telah mengejutkan semua orang. Senior mereka telah berkumpuldi tingkatan 1 Amanah dan tertangkaplah Aira dan Safa. Mereka didenda dan disuruh berjalan di sepanjang koridor dari kelas ke kelas sambil menyanyi ," air pasang pagi surut pukul lima nona baru bangun siram pokok bunga........

   Hahaha..... senjata makan tuan

  Kemudian yuyu berasa sangat bersalah melihat Aira dan Safa duduk kepenatan di hujung kelas. Berjalan mengelilingi sekolah pasti membuatkan kaki lenguh, kan? Ketika gadis itu menghampiri Aira dan Safa Bihah larang dan mengatakan, itu salah mereka sendiri!

Yuyu jadi marah. Dia cuma berniat baik. Pergaduhan mulut antara Bihah dan yuyu tidak ubah seperti dalam drama Melayu. Akhirnya mereka juga didenda seperti Aira dan Safa. Berjalan mengelilingi sekolah sambil menyanyi lagi zaman kanak ii itu.

  Kemudian kelima- limanyaterpaksa akur apabila diletakkan dalam satu kumpulan untuk tugasan. Mereka sering bergaduh, dan berbaik semula. Begitulah seterusnya.

Aira pov

  Dengan agak angkuh Aira berjalan menyusuri tingkatan 4 Sains 1, satu satunya kelas yang menjadi penghalang kelasnya menjadi yang terbaik di sekolah. Kemudian dia memegang tombol pintu dan membuka pintu kelasnya. Situasi di dalam kelasnya boleh diteka:budak ii yang sedang berkumpul dan bergosip serta pelbagai kerenah yang lain. Aira yang bosan dengan keadaan kelasnya yang setiap hari bergosip, cuma menghela nafas kemudian melenggang ke mejanya. Safa sudah berada di sana, tengah sibuk mengajuk aksi Yuyu.

Ok hari ni author buat sampai situ je😥 banyak kerja rumah yang author tak siap lagi😭😭...

Nanti author sambung kk..

Jangan lupa vote😘😘😘

Frenz paling sweetWhere stories live. Discover now